مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان تاکید کرد؛

باید نماز را در جامعه ترویج دهیم

«عربپور»با اشاره به برگزاری طرح یاوران نماز و فعالیت خیرین مسجد ساز، بیان کرد: براساس آیات قرآن اگر بخواهیم با بسیاری از معضلات اجتماعی برخورد منطقی داشته باشیم باید نماز را در جامعه ترویج دهیم و واقعیت این است که کسی که اهل نماز باشد، اهل فساد نیست.
کد خبر: ۶۸۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲ - 11August 2024

باید نماز را در جامعه ترویج دهیم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «مهدی عربپور» مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت:  خبرنگاران در عرصه‌های مختلف حضور پررنگی داشته و رسالت خطیر و مهمی به عهده دارند که خدمت بزرگی به نظام و انقلاب است و تاثیر زیادی در ترویج فرهنگ اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه حرفه و ‌کار خبرنگاری در کنار اطلاع‌رسانی اخبار و رویدادها با پایش مسائل و مشکلات، کمک‌های زیادی به مدیران و مسئولان می‌کند، گفت: یکی از حوزه‌های مهم حوزه دین است و در این عرصه نماز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان با اشاره به عملکرد ستاد اقامه نماز جمعه استان کرمان، گفت: ستاد اقامه نماز با همت حجت‌الاسلام قرائتی در دهه 70 شکل گرفته و با حمایت‌های مقام معظم رهبری کار خود را در این سال‌ها ادامه داده است؛ این ستاد با نیروها و بودجه محدود کارهای گسترده‌ای را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای این ستاد ارزیابی اقامه نماز در دستگاه‌های دولتی است و در بخش فرهنگی برگزاری دوره‌های آموزشی را داریم، گفت: در حوزه مسائل فرهنگی و تبلیغی در فضای مجازی نیز فعال هستیم و تولید محتوا داریم و در کنار آن تبلیغات میدانی نیز در دستور کار است.

عربپور با اشاره به برگزاری طرح یاوران نماز و فعالیت خیرین مسجد ساز، بیان کرد: براساس آیات قرآن اگر بخواهیم با بسیاری از معضلات اجتماعی برخورد منطقی داشته باشیم باید نماز را در جامعه ترویج دهیم و واقعیت این است که کسی که اهل نماز باشد، اهل فساد نیست.

وی با بیان اینکه مسئولان ما باید باور داشته باشند که نماز پایه و اساس بسیاری از امور و گره‌گشای بسیاری از مشکلات و مسائل است، ادامه داد: زن مسلمان اگر با نماز مانوس باشد حفظ پوشش دارد و عفیفانه در جامعه حضور پیدا می‌کند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان با اشاره به اینکه انس با نماز باید از کودکی در فرزندان ما نهادینه شود و رسانه‌ها نقش مهمی در این حوزه دارند، گفت: تاکنون از ظرفیت رسانه‌ها در این حوزه و فرهنگسازی و ترویج نماز در جامعه و خانواده‌ها به نحو مطلوبی استفاده نشده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد مهدویت، بیان کرد: باید جایگاه امام زمان(عج) در جامعه شناسانده شود و دشمن برای انکار امام زمان(عج) تلاش‌های زیادی می‌کند که جای تامل دارد.

عربپور با بیان اینکه دعوت به نماز امر به معروف است، گفت: جوان ما باید بداند که به خداوند به نماز ما نیازی ندارد و این ما هستیم که به نماز نیاز داریم و باید از برکات آن بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به اینکه سایت «قنوت» مدرسه مجازی نماز است و مرکز تخصصی مهدویت و نماز را داریم، گفت: در طول سال حداقل چهار مسابقه با موضوع نماز برگزار می‌شود و استان کرمان در این حوزه جزو استان‌های برتر بوده و ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت استان کرمان جزو استان‌های برتر در سطح کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها