اعمال محدودیت برای تشرف به حرم امام حسین (ع) از هفته آینده

تشرف به‌سمت ضریح حرم امام حسین (ع) از هفته آینده با توجه به ازدحام جمعیت در ایام اربعین، صفی می‌شود.
کد خبر: ۶۸۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱ - 11August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، «اولین بار است زائر اربعینم، اما نگرانم که نتوانم زیر قبه بروم.» این را زائر ۷۰ ساله زهرا کاظمی می‌گوید. خادمان حرم امام حسین (علیه‌السلام) برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی برای زیارت ضریح سیدالشهدا (علیه‌السلام) امروز ۲۱ مرداد (۲ هفته قبل از اربعین) بخشی از حرم را بستند.

«حسنعلی شریف» رئیس اداره امور داخلی حرم می‌گوید که «از هفته آینده زائران باید صفی به سمت ضریح بروند.» این در حالی است که بخشی از اطراف ضریح برای بانوان در ایام عادی هم صفی است.

اعمال محدودیت برای تشرف به حرم امام حسین (ع) از هفته آینده

سال گذشته با توجه به افزایش تعداد زائران اربعین، با وجود صفی شدن به سوی ضریح، رفتن زیر قبه سخت بود؛ تا جایی که برخی بیش از چهار ساعت باید در صف می‌ماندند. همین امر باعث شد تا ساعاتی ورودی به حرم هم بسته شود.

بیشتر عراقی‌ها در ایام اربعین وقتی به کربلا می‌رسیدند، از دور زیارتنامه خوانده و بازمی‌گردند. با این وجود امسال با توجه به اینکه عراق پیش‌بینی افزایش حدود ۱۰ درصدی تعداد زائران اربعین را کرده است، سرداب‌های حرم هم برای تشرف زائران باز می‌شود. خادم حرم حسینی شیخ محمود می‌گوید که «سرداب‌ها به قبر امام حسین (علیه‌السلام) نزدیک‌تر است.»

اعمال محدودیت برای تشرف به حرم امام حسین (ع) از هفته آینده

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار