نماینده ولی فقیه در مازندران:

باید با فکر و تربیت غربی مبارزه کنیم

آیت الله «محمدی لائینی» با اینکه اگر با فساد‌ها مبارزه نشود، فساد‌ها فراگیر، سیستماتیک و نظام‌مند می‌شود، گفت: باید با فکر و تربیت غربی مبارزه کنیم.
کد خبر: ۶۸۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰ - 11August 2024

باید با فکر و تربیت غربی مبارزه کنیمبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه سلام‌الله علیها هیات بیت‌الزهرا (س) بهشهر، ضمن عرض تسلیت ایام اسارت آل‌الله (س)، اظهار داشت: یکی از فلسفه‌های قیام آقا اباعبدالله الحسین (ع) اصلاح و طلب اصلاح قلمداد شده که در وصیت‌نامه ایشان که به برادر خودشان محمدبن حنفیه دادند، آمده است.

وی با تاکید بر اهمیت اصلاح، افزود: اینکه انسان فساد‌ها را برچیند و جای آن صلاح بیاورد خوب است، اگر با فساد‌ها مبارزه نشود، فساد‌ها فراگیر، سیستماتیک و نظام‌مند می‌شود و مبارزه سخت.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: اولین فسادی که حضرت امام حسین (ع) در آن دوران ملاحظه کردند شخص یزید بود، یزید اخلاق درستی نداشت و به‌طور علنی گناه می‌کرد، چون قدرت در اختیار داشت خیلی خطرناک بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به فرموده پیامبر اکرم (ص) و انفجار بمبی که هفت هزار درجه ایجاد حرارت می‌کند در یک مدرسه و کشته شدن ۱۰۰ نفر، افزود: این بمب‌ها را آمریکا در اختیارشان قرار می‌دهد، اینها سلطان جائر هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مهمتر از یزید سیاست شیطانی اموی بود که برای رسیدن به پول، قدرت، شکستن حقیقت و رقیب هر وسیله‌ای را برای خودشان مجاز می‌دانستند و به هر قیمتی به پول و قدرت، می‌رسیدند.

این مسئول همچنین گفت: اسرائیلی‌ها بزرگترین کارشناس شیعه‌شناس را در اختیار دارند، اما حقیقت‌ها را می‌یابند تا بهتر مبارزه کنند و سیاست شیطانی اموی نیز همینطور رفتار می‌کرد که خطرش از شخص یزید بیشتر و بدتر است.

وی ادامه داد: بدتر از سیاست اموی، تربیت اموی است، اینکه انسان‌ها را تربیت کردند که نگاه جامعه به اهل بیت (ع) و امیرالمومنین (ع) و دغدغه‌هایش عوض شده، چیز‌هایی برایشان مهم شد که مهم نیست، تربیت عوض شده که خطر تربیت غلط بدتر از همه آن فسادهاست.

آیت الله محمدی لائینی عنوان کرد: تربیت‌یافتگان غرب و شرق برپادارندگان پایه‌های نظام سلطه‌اند، در جریان مشروطه، روشنفکرانی نظام سلطه را حمایت کردند که خواهان فرهنگ غرب بودند، الان هم جریاناتی هستند که می‌گویند باید با کدخدا بسازیم، در حالی که آمریکا بار‌ها به ما قول داده و زیرقولش را زده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: این تربیت بسیار خطرناک است، به فرموده امام (ره) از شخص رضاخان و محمدرضا راحت شدیم، اما از شر تربیت‌شدگان غرب به این زودی‌ها نمی‌توان خلاص شد، اینها می‌گویند ما بدون لطف آمریکا نمی‌توانیم ادامه کار دهیم با این فکر و تربیت باید مبارزه کرد.

امام جمعه ساری بیان کرد: امروز هم یزید‌ها و سیاست‌های اموی و تربیت اموی وجود دارند، متاسفانه سبک زندگی فردی میان مردم نفوذ کرده؛ بالاخره اگر با ریشه‌های فساد مبارزه نشود فساد سرریز می‌کند، امیدواریم مسئولان در این زمینه تلاش‌های بیشتری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار