برگزاری ۲۵۰ روضه خانگی، محرم و صفر امسال در گیلان

در ماه‌های محرم و صفر امسال، بیش از ۲۵۰ محفل روضه خانگی با مشارکت مردم در سطح استان گیلان برپا شده است.
کد خبر: ۶۸۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵ - 11August 2024

برگزاری ۲۵۰ روضه خانگی، محرم و صفر امسال در گیلانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «معین جعفرنیا» مسئول دبیرخانه روضه‌های خانگی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان در گفتگو با خبرنگاران ضمن تشریح روند برپایی محافل روضه خانگی در ماه‌های محرم و صفر امسال اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۵۰ محفل روضه خانگی با مشارکت مردم در استان گیلان برپا شده است.

وی روضه‌های خانگی را فرصتی مناسب برای نشر معارف و گسترش شعائر حسینی در منازل محبین و دوستداران اهل‌بیت دانست و افزود: برپایی این محافل سبب شده است تا کسانی که به دلایل مختلف مثل بیماری، کار، دوری مسیر امکان حضور در هیئات مذهبی را ندارند از فیض روضه سیدالشهدا (ع) بهره‌مند شوند.

به گفته جعفرنیا عدم برپایی گسترده محافل روضه خانگی، خلأ بزرگ در راستای تعظیم شعائر حسینی است و متاسفانه ترویج شیوه‌های غلط عزاداری و گسترش آن سبب شده است تا فرهنگ روضه‌های خانگی کمرنگ شود که البته طی سال‌های اخیر این خلاء با مشارکت مردم در حال پوشش دادن است.

وی ادامه داد: مجمع فعالان روضه‌های خانگی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان در محرم امسال با حضور داوطلبانه مادحین و منبریان آستان ملکوتی حضرت سیدالشهدا در منازل شهدا و محبین اهل بیت هر روز در محلات مختلف در استان گیلان برگزار شد.

مسئول دبیرخانه روضه‌های خانگی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به استقبال خوب روضه‌های خانگی در استان و تداوم فعالیت این مجمع در طول سال خاطرنشان کرد: با مراجعه به صفحه اینستاگرامی «خانه آباد» آمادگی هماهنگی مداح و سخنران برای روضه‌های خانگی وجود دارد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار