تجهیز و راه‌اندازی ۱۴ درمانگاه برای ارائه خدمت به زوار اربعین حسینی

مسئول بسیج جامعه پزشکی فارس از تجهیز و راه‌اندازی ۱۴ درمانگاه جهادی به همت دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی استان فارس در ایام اربعین حسینی در کشور عراق خبر داد.
کد خبر: ۶۸۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷ - 11August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، «حسین صمصام» مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس، ضمن اشاره به تجهیز و راه‌اندازی ۱۴ درمانگاه جهادی به همت دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی استان فارس در ایام اربعین حسینی در کشور عراق، گفت: امسال نیز همانند سال‌های قبل، قرارگاه اربعین بسیج جامعه پزشکی استان فارس در اردیبهشت تشکیل و با فراخوان ثبت‌نام داوطلبین جهت حضور داوطلبانه و جهادی در مراسم اربعین، حدود ۱۱۲۰ نفر از جهادگران سلامت استان فارس داوطلب شدند که تعداد ۴۰۰ نفر از این عزیزان بر اساس ساختار و نیازمندی‌های درمانگاه‌های جهادی انتخاب و در ۱۴ درمانگاه جهادی شبانه‌روزی سازماندهی شده‌اند.

تجهیز و راه‌اندازی ۱۴ درمانگاه برای ارائه خدمت به زوار اربعین حسینی

به گفته صمصام، با توجه به تجربه سال گذشته فعالیت‌های امسال نیز به صورت موکب‌محوری دنبال می‌شود و تلاش بر این است که با هم‌افزایی و ارتباط بیشتر با ستاد عتبات عالیات استان، در سال‌های آینده همه موکب‌های استان فارس خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین اربعین حسینی ارائه دهند.

به گفته او، با توجه به برگزاری کنگره ملی شهدای استان و زنده نگه داشتن یاد و نام و ایثارگری‌های این عزیزان همه خدمات ارائه شده به نیابت از ۱۵۰۰۰ شهید استان فارس است.

وی تصریح کرد: همه تلاش جهادگران سلامت این است که خدمات با کیفیت و استاندارد بهداشتی درمانی در مسیر عاشقی به صورت جهادی و مردمی به زائرین ارائه شود تا تمرینی برای زمان ظهور امام عصر (عج) و تشکیل دولت کریمه مهدوی و تبدیل تمدن بشری به تمدن توحیدی باشد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس ادامه داد: با استقبال و همت مدیران مراکز درمانی استان فارس، هر درمانگاه جهادی توسط دو مرکز درمانی پشتیبانی و حمایت می‌شود که تجهیزات مورد نیاز تهیه و به کشور عراق ارسال شده است.

صمصام گفت: در این ۱۴ درمانگاه جهادی، تعداد ۱۵ پزشک متخصص، ۳۲ پزشک عمومی، ۸ داروساز، ۴ دندان پزشک و ۳۴۱ نفر از پرستاران و پیراپزشکان حضور دارند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مدیریت ارشد استان، جمعیت هلال احمر و خیرین و همه جهادگران سلامت که با ایثارگری و فداکاری خود سلامتی را به زائرین هدیه می‌کنند، تقدیر کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار