استاندار ایلام:

تشکیل‌های مردمی حلقه مستحکمی جهت تعامل دولت با جامعه مدنی هستند

استاندار ایلام در پیامی به مناسبت ۲۲ مردادماه، روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را تبریک گفت.
کد خبر: ۶۸۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵ - 12August 2024

تشکیل‌های مردمی حلقه مستحکمی جهت تعامل دولت با جامعه مدنی هستندبه گزارش دفاع‌پرس از ایلام، «حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام در پیامی به مناسبت ۲۲ مردادماه، روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

نام‌گذاری ۲۲ مردادماه به نام روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران نشان از نقش برجسته سازمان‌های مردم نهاد در تقویت پیوند‌های اجتماعی و حرکت در مسیر رشد و توسعه متوازن و اجتماع‌محور است.

پرواضح است که حضور مردم در صحنه، همیشه کلید رفع مشکلات و موانع پیش رو بوده است. از این رو مشارکت مردم در حوزه‌ها و سطوح اجرایی و مدیریتی جامعه، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه پایدار و متوازن کشور‌ها محسوب می‌شود.

در این میان سازمان‌های مردم‌نهاد، مجموعه تشکل‌های خودجوش مدنی و مردمی هستند که چارچوبی منسجم برای ادغام ایده‌ها و افکار و عملکرد کنش‌گران اجتماعی پدید می‌آورند و با تجمیع و بارش افکار و اراده‌های کنش‌گران متعهد و مسئولیت‌پذیر، گام‌های موثری برای رفع معضلات اجتماعی برمی‌دارند.

این تشکل‌ها با تکیه بر سرمایه برآمده از اعتماد و عزم مشترک، حلقه مستحکمی جهت تعامل دولت با جامعه مدنی به وجود آورده و شور و نشاط و انگیزه مضاعفی برای حرکت رو به رشد و توسعه پایدار میهن اسلامی می‌آفرینند.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت و تبریک این روز به همه فعالان اجتماعی، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، خیرین نیک‌اندیش و همچنین فعالان این عرصه در دستگاه‌های اجرایی استان، از فعالیت و تلاش‌های خالصانه همه آنها در توانمندسازی جامعه و کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی قدردانی می‌کنم و امیدوارم با تعامل سازنده میان دولت وتشکل‌های مردمی، بتوان زمینه نقش‌آفرینی بیشتر سمن‌ها و مشارکت مردم در پیشبرد امور را فراهم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار