در پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی آمده است؛

تشکل‌ها در افزایش امید و سرمایه اجتماعی نقش بی‌بدیلی دارند

به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، نظری در پیامی بر استفاده از این ظرفیت مهم برای حل مسائل کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۶۸۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳ - 13August 2024

تشکل‌ها در افزایش امید و سرمایه اجتماعی نقش بی‌بدیلی دارندبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی با صدور پیامی روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را گرامی داشت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز ۲۲ مرداد در سالی که مزین به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری شده، فرصتی مغتنم است تا اهمیت تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در توسعه و پیشرفت جامعه را مورد تحقیق و بررسی قرار دهیم.

تخصصی شدن تشکل‌ها به‌عنوان یکی از ارکان اصلی پیشرفت در جامعه، نقش بی‌بدیلی بر بهبود کیفیت زندگی، تقویت پیوند‌های عمیق، افزایش امید و سرمایه اجتماعی دارد.

این تشکل‌ها با تمرکز بر حوزه‌های خاص حرفه‌ای، تخصصی و فنی، به‌عنوان حلقه‌های میانی و پیشران به طور مستقیم در ارتقای سطح دانش، مهارت‌ها و استاندارد‌های مرتبط موضوع فعالیت خود، نقش‌آفرینی می‌کنند.

سازمان‌های مردم نهاد تخصصی همچنین با تلاش در جهت تبیین و تثبیت اصول اخلاقی، دینی و اسلامی نه تنها تلاش می‌نمایند.

با بهبود شرایط به ایجاد مناسبات اجتماعی سالم کمک می‌کنند، بلکه با ارائه پیشنهادات و راهکار‌های تخصصی به کارگزاران دولتی به بهبود سیاستگذاری و تصمیم‌گیری‌های کلان در سطح استان یاری می‌رسانند.

دبیرخانه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد در استان و در فرمانداری‌های شهرستان‌ها به‌عنوان نهاد مدیریتی، حمایتی و نظارتی، مسئولیت هماهنگی فعالیت‌های تمامی تشکل‌های مردمی و تخصصی را بر عهده دارند.

اینجانب به نمایندگی از تمامی دستگاه‌های مرتبط، روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را به تمامی اعضای محترم تشکل‌ها در استان تبریک عرض نموده، امیدوارم با استمرار همکاری‌ها و همراهی تمامی عزیزان در تقویت همبستگی‌ها، گام موثرتری در جهت بهبود رشد جامعه برداریم. 

همچنان با تمام توان در کنار شما ایستاده و آماده‌ایم تا در مسیر تحقق اهداف مدنظر که برگرفته از قانون اساسی، منویات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی است از هیچ تلاشی فروگذاری نکنیم. با آرزوی موفقیت و پیشرفت روزافزون برای تمامی تشکل‌های مردمی در استان خراسان رضوی.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار