جزئیات حضور خادمان افتخاری در موسم اربعین ۱۴۰۳

خادمان افتخاری واحد راهنمایی زائران و امور گمشدگان در موسم اربعین حسینی ۱۴۰۳ از هفتم تا بیست‌ودوم ماه صفر به زائران اربعین حسینی (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۶۸۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳ - 12August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، خادمان افتخاری واحد راهنمایی زائران و امور گمشدگان در موسم اربعین حسینی ۱۴۰۳ از هفتم تا بیست‌ودوم ماه صفر به زائران اربعین حسینی (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند. اقدامی شایسته که در موسم اربعین امسال با حضور پُررنگ این خادمان افتخاری، انجام می‌پذیرد تا برگ زرینی بر لوح فعالیت‌های سازمان حج وزیارت زده شود.

در این خصوص تاکنون بیش از هزار نفر از متقاضیان خدمت افتخاری اربعین حسینی (ع) که از میان نیرو‌های کارگزاران سازمان حج و زیارت هستند، برای این ایام ساماندهی شده‌اند، اما محل خدمت این نیرو‌ها که با کاور‌های آبی‎رنگ در شهر‌های عراق و مرز‌های شش‌گانه حضور می‌یابند، چگونه است؟

جزئیات حضور خادمان افتخاری در موسم اربعین ۱۴۰۳/عشق حسین (ع) و حضور خادمانی از اهل سنت در این مسیر

بیش از ۱۵۰نفر در ۱۵ ایستگاه در شهر نجف اشرف، بیش از ۱۵۰ نفر در ۱۵ ایستگاه مسیر نجف تا کربلا، بیش از ۳۰۰ نفر از خادمان در ۳۰ ایستگاه در شهر کربلا، بیش از ۷۰ نفر در شش ایستگاه شهر کاظمین، بیش از ۴۰ نفر در پنج ایستگاه در شهر سامرا و یک ایستگاه متشکل از خادمان در امامزاده سید محمد مستقر خواهند شد.

در مرز‌های شش‌گانه نیز نزدیک به ۴۰۰ نفر خادمان افتخاری مشغول به راهنمایی زائران و رسیدگی به امور مربوطه در این خصوص هستند نیرو‌های خادمان افتخاری از ظرفیت تمام استان‌های کشور انتخاب شده‌اند و افرادی توانمند، مؤمن و کارآمد در این ایام کار راهنمایی زایران و امور گمشدگان را انجام می‌دهند.

با توجه به افزایش احتمالی تعداد زوارالحسین (ع) در موسم اربعین حسینی ۱۴۰۳، با تمهیدات اندیشیده شده بر تعداد خادمان افتخاری و بالطبع خدمات آنها افزوده شده است؛ رشد ۲۰ درصدی تعداد خادمان صفحه‌ای بر این گواه است.

نکته بسیار قابل توجه برادری و عشق خادمان در کنار یکدیگر به زوارالحسین (ع) است که این نیز ثمره مهر و عشق اهل بیت (ع) عصمت و طهارت (ع) است.

در سال‌های گذشته نیز تعدادی از خادمان زوارالحسین (ع) از برادران اهل سنت کشورمان بوده‌اند که این رقم امسال نیز بیشتر و چشم‌گیرتر است؛ چراکه حدود هشت درصد خادمان افتخاری از نیرو‌های اهل سنت کشورمان هستند.

این افراد که از استان‌های گلستان، کردستان و آذربایجان غربی به خیل خادمان افتخاری پیوسته‌اند، دوشادوش برادران اهل تشیع خود به زوارالحسین (ع) خدمت می‌کنند و حماسه عشق را می‌آفرینند.

سازمان حج زیارت در موسم اربعین حسینی (ع) موضوعات ثبت نام و اعزام، امداد و راهنمایی زایران و امور گمشدگان و همچنین نظارت بر امور بیمه‌ای را عهده دار است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار