مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

مقطع نورانی دفاع مقدس سند عزت آزادی‌خواهان جهان شد

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: اگر چه در دفاع مقدس به‌عنوان فرازی از تاریخ انقلاب اسلامی، زحمت و رنج به جامعه اسلامی تحمیل شد، اما سند عزت و سربلندی امت حزب‌الله شد و همچنین فراز بلندی در تاریخ جهان، امت اسلام و ایران اسلامی به وجود آورد که موجب افتخار شد.
کد خبر: ۶۸۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰ - 12August 2024

مقطع نورانی دفاع مقدس سند عزت امت اسلام شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان که امروز (دوشنبه) در سالن شهید باهنر مشهد برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار داشت: بازگشت آزادگان به میهن اسلامی شکوه صبر را برای امت اسلام به نمایش گذاشت و موجب ارتقای بصیرت جامعه اسلامی شد.

وی افزود: گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی به‌عنوان یکی از مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، پاسداشت صبوری‌ها و مجاهدت‌های آشکار و خاموش آزادگان در دوران اسارت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: در راستای تقویت برنامه‌های گرامی‌داشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، نسبت به گسترش و توسعه برنامه‌ها در تمام دستگاه‌ها، ساختارها، تشکل‌های مردم‌نهاد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، مدارس، مراکز آموزش عالی، مساجد، فرهنگسراها و بوستان‌ها و اماکن عمومی جهت‌گیری شود. 

این مسئول تصریح کرد: برای گرامیداشت سالروز ورود آزادگان از ظرفیت تبلیغات محیطی و روایتگری جامعه راویان آزاده و دفاع مقدس استفاده شود. 

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: در کنار گرامیداشت سالروز ورود آزادگان، برنامه‌های گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد و دستورالعمل‌های اجرایی این مناسبت ملی بعد از بومی‌سازی به تمام دستگاه‌ها و ساختارها ابلاغ شده است.

وی بیان داشت: این فراز از تاریخ انقلاب اسلامی زحمت و رنج به جامعه اسلامی تحمیل کرد اما سند عزت و سربلندی امت حزب‌الله شده و همچنین فراز بلندی در تاریخ جهان، امت اسلام و ایران اسلامی به وجود آورد که موجب افتخار شد. و بعد از این حماسه جاوید روز‌به‌روز به رهروان راه شهیدان و مدافعان حقیقت اضافه می‌شود که ضرورت دارد این مناسبت گرامی داشته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نسبت به این مناسبت ملی جهت‌گیری کنند و آماده شوند و به استناد دستورالعمل صادر شده برنامه‌های پیشنهادی خود را که ابتکاری و خلاقانه است در سامانه سادم ثبت کنند.

این مسئول یادآور شد: در ارائه برنامه‌های تدارک دیده شده اقتضائات اجتماعی، سیاسی فرهنگی و همچنین تحولات جبهه مقاومت به ویژه ایستادگی مردم مظلوم غزه مورد توجه قرار گیرد تا با توجه به این مضامین برنامه‌ها اثرگذاری خود را داشته باشند.

سردار یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: در گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس دو برنامه اولویت‌دار در دستور کار قرار دارد که شامل تکریم و نکوداشت پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت و همچنین تکریم زنان پیشکسوت دفاع مقدس و فعالان در عرصه‌های امروزی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سایر برنامه‌ها تطبیق داده شود و با تکیه به دستورالعمل و اقتضائات حوزه‌های مختلف، هماهنگی بین دستگاه‌ها صورت گیرد برنامه‌های پیشنهادی باید فهرست و به اشتراک گذاشت تا یک فهرست ویژه تدوین شود و در اختیار دستگاه‌ها، ساختارها، یگان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد قرار گیرد تا در چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس به طور ویژه این مناسبت گرامی داشته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تاکید بر شکل‌گیری ستادهای داخلی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دستگاه‌ها و یگان‌ها در سطح استان، تلاش‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی را در پاسداشت حماسه‌آفرینی‌های شهدا، رزمندگان و جامعه ایثارگری ضروری دانست.

این مسئول افزود: جلسه کاری که بخشی از آن اجرایی است برای انسجام‌بخشی به اقداماتی که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده در دهه اول شهریور برگزار می‌شود.

سردار یوسفعلی‌زاده عنوان کرد: در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ۸۵ عنوان برنامه بومی‌سازی شده و جهت اجرا در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته که دستگاه‌ها باید نسبت به اجرای این برنامه‌ها با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها تلاش کنند.

وی استفاده از ظرفیت فضای مجازی در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت جوانان به‌عنوان فعال‌ترین افراد جامعه در این حوزه در همه دستگاه‌ها، نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در ارائه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت که از مهرماه در دانشگاه‌ها به‌عنوان درس الزامی ارائه می‌شود، اهتمام نسبت به احداث و تکمیل یادمانهای شهدای گمنام در جغرافیای مدیریتی اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در بستر زمان در این یادمان‌ها، تلاش دستگاه‌های استانی نسبت به احصا و تدوین نقش خود در دفاع مقدس و اولویت قرار دادن ماموریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تمام دستگاه‌های استانی را ضروری دانست.

در ابتدای این نشست «علی‌اکبر عرفانی» مدیر موسسه پیام آزادگان خراسان رضوی گزارشی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی ارائه کرد.

همچنین اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی پیشنهادات خود را در راستای تقویت برنامه‌های گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها