معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی:

جنبه‌های بین‌المللی دفاع مقدس برجسته شود

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد گفت: در خلق حماسه دفاع مقدس، ظرفیت جهان اسلام نقش موثری داشته است که امام خمینی (ره) به آن تاکید داشتند. مشهد و خراسان بستر خوبی برای ظهور و بروز این نقش بود. در آن مقطع مجاهدان افغانستانی و عراقی از مشهد عازم جبهه‌های نبرد می‌شدند؛ بر همین اساس باید جنبه بین‌المللی دفاع مقدس برجسته شود.
کد خبر: ۶۸۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳ - 12August 2024

جنبه‌های بین‌المللی دفاع مقدس برجسته شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان رضوی به ریاست حجت‌الاسلام‌‌ و‌المسلمین «حجت گنابادی‌نژاد» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا امروز (دوشنبه) در سالن شهید باهنر مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد در این نشست اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن هفت دفاع مقدس، حتماً به صورت مستمر مبانی، مبادی و فلسفه دفاع مقدس و ارزش‌های این حماسه عظیم مرور شود.

وی افزود: به هفته دفاع مقدس نباید صرفا نگاه مناسبتی داشت بلکه باید این رویداد ملی در بستر زمان با برنامه‌های خلاقانه گرامی داشته شود چراکه دفاع مقدس یک حماسه دینی، انقلابی و هویتی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بهترین سند و تبیین در خصوص دفاع مقدس در پیام امام خمینی (ره) خطاب به مراجع اسلام و روحانیون سراسر کشور که سوم تیر ۱۳۶۷ صادر گردیده، ذکر شده است. ایشان در این پیام شکسته شدن ابهت شرق و غرب و همچنین صدور انقلاب اسلامی را از دستاورد‌های دفاع مقدس برشماری کرده‌اند.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر به دنبال برنامه‌ریزی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس هستیم باید به این مبانی مراجعه کنیم تا به‌هنگام‌تر، اثرگذارتر و خالص‌تر برنامه‌ها اجرا شوند.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد گفت: در خلق حماسه دفاع مقدس، ظرفیت جهان اسلام نقش موثری داشته است که امام خمینی (ره) به آن تاکید داشتند. مشهد و خراسان بستر خوبی برای ظهور و بروز این نقش بود. در آن مقطع مجاهدان افغانستانی و عراقی از مشهد عازم جبهه‌های نبرد می‌شدند؛ بر همین اساس باید جنبه بین‌المللی دفاع مقدس برجسته شود.

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای شایسته‌تر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، باید جلسه مشترکی برگزار شود تا هرچه سریعتر هم‌افزایی در سطح استان شکل بگیرد، تصریح کرد: بر روی برخی مخاطبان خاص این برنامه‌ها از جمله نوجوان باید سرمایه‌گذاری شود چراکه استان خراسان رضوی دارای ۱۰ هزار مدرسه است و یک میلیون و ۴۸۰ هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند و اگر برنامه‌ای در سطح مدارس استان باید اجرا شود باید برای این ۱۰ هزار مدرسه تدارک دیده شود که بسیج و هیئت‌های دانش‌آموزی و همچنین انجمن‌های اسلامی ظرفیت بسیار خوبی برای اجرای این برنامه‌ها هستند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی بیان داشت: در برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید به نقش بانوان و اصناف که در دفاع مقدس تعیین‌کننده بوده‌اند، پرداخته شود. همچنین به حضور دانشجویان، فرهنگیان و نخبگان که به سهم خود اثرگذار بودند نیز باید پرداخته شود.

این مسئول تاکید کرد: برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌ها، یگان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در دفاع مقدس باید چند کارویژه خاص در دستور کار قرار گیرد و همه نسبت به اجرای این کارویژه‌ها اهتمام داشته باشند.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد ابراز داشت: در پاسداشت هفته دفاع مقدس باید اجرای برنامه‌های جریان‌ساز و اثرگذار مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی، خاطرنشان کرد: باید مراقبت کنیم تا ارزش سرمایه‌های حیاتی، حیثیتی، دینی و هویتی ما کم نشود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در طول تاریخ به ویژه تاریخ اسلام، چهره‌ها در بزنگاه‌ها شناخته شدند و رشد کردند. آنها در مقاطع حساس کنار اولیای دین ایستادند. اگر ما نسبت به آزادگان توجهی کنیم نسبت به ارزش‌ها و همچنین هویت ملی و انقلابیمان دچار غفلت شدایم چراکه آنها در مقطعی که انقلاب اسلامی نیاز به مجاهدت داشت پا در عرصه جهاد گذاشتند و به اسارت دشمن درآمدند و در زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها مقاومت کردند و سفیر انقلاب اسلامی شدند.

این مسئول گفت: برای هرچه باشکوه برگزار شدن برنامه‌های سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی باید قبل از فرارسیدن این مناسبت، برنامه‌های پیش‌بینی شده رصد، راهبری و پیگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار