قربانی اخلاق در جنگ غزه

در شرایطی که ۱۰ ماه از جنگ غزه می‌گذرد که زنگ خطر انسانیت در این باریکه به صدا درآمده، اما گویا گوش جامعه بشری ناشنوا شده است.
کد خبر: ۶۸۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷ - 12August 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در روز‌های ابتدایی جنگ غزه، جهان شاهد بود که میزان بمب‌هایی که در آسمان غزه بر روی فلسطینیان ریخته شد، ۱.۵ برابر قوی‌تر از بمب‌هایی بود که بر روی شهر «هیروشیما» فرود آمد. این اولین قدم در راستای قربانی کردن اخلاق بود!

قربانی اخلاق در جنگ غزه

رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه غیرنظامیان و زیرساخت‌هایی را که از تاسیسات بشردوستانه در این شهر به شمار می‌رفت را هدف قرار داد و بهانه آنها این بود که مقر حماس در زیر بیمارستان‌ها، مدارس و خانه‌ها است. اما آن‌ها تا امروز و بعد از گذشت ۱۰ ماه از آغاز جنگ غزه نتوانستند هیچکدام از دلایل جعلی و نادرست خودشان را اثبات کنند.

اما گام دوم نیروهای اشغالگر اسرائیل حمله زمینی به غزه همراه با پشتیبانی توپخانه و نیروی هوایی بود. این حمله زمینی به غزه که همراه با پشتیبانی توپخانه و نیروی هوایی انجام شد، مثلثی از فشار بود که هدف آن قتل‌عام و نسل‌کشی فلسطینیان به ویژه مردم نوار غزه بود. این در حالی بود که رژیم صهیونیستی جنایات متعددی را که علیه مردم غزه مرتکب شده را تا امروز به دلایل احمقانه توجیه کرده است.

بر همین اساس، باید به این موضوع مهم اشاره کرد که کشتن غیرنظامیان مانند کودکان و زنان، بمباران ساختمان‌های مسکونی، بیمارستان‌ها و پناهگاه‌های پناهندگان، قطع انتقال آب و غذا، ممنوعیت ارسال تجهیزات پزشکی حیاتی، بازداشت کورکورانه غیرنظامیان به عنوان نیرو‌های حماس، استفاده از سپر انسانی برای کاروان نظامی خود، تجاوز به مردم زندانی کردن زنان غزه و جنایات دیگری در فهرست جنایات بی‌شماری هستند که از ۷ اکتبر توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل انجام شده است.

این در حالی است که بر اساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده سازمان ملل متحد، آنروا، یونیسف، سازمان دفاع غیرنظامی و سایر سازمان‌های بشردوستانه در مورد آنچه در غزه می‌گذرد، هشدار می‌دادند و برای آن متاسف بودند. البته آن‌ها به‌دنبال صلح بودند و خواستار کاهش تنش‌ها شدند، اما می‌توان با قاطعیت گفت که این درخواست‌های آنها چیزی جز حرف نبود.

از طرف دیگر، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از آغاز جنگ غزه و به شهادت رسیدن نزدیک به ۴۰ هزار فلسطینی و مجروح شدن بالغ بر ۹۱ هزار نفر دیگر غزه نیاز به اقدام فوری دارد. اما باید گفت این اقدام امری است که توسط مسئولان همه ملت‌ها فراموش شده است. زیرا فقط مردم آزادی‌خواه هستند که برای غزه راهپیمایی می‌‎کنند و برای حمایت از مردم مظلوم این باریکه شعار سر می‌دهند.

با وجود تمامی این موارد و مسائل گفته شده باید گفت تعداد تجمعات حمایتی از غزه در حال کاهش است و به نظر می‌رسد مردم در سراسر جهان به شنیدن اخبار مربوط به نسل‌کشی یا مشاهده تخلفات جنگی و حقوق بشری توسط رژیم صهیونیستی عادت کرده‌اند.

در پایان باید گفت سطح و میزان وضعیت اخلاق در سطح دنیا به صورت دائمی و پیوسته در حال سقوط است و ما شاهد مراحل جدیدی از وحشیگری در سراسر جهان خواهیم بود. زیرا معیار‌های اخلاق در حال تغییر است و درجات ظلم در سراسر جهان افزایش خواهد یافت. در واقع زنگ خطر انسانیت به صدا در آمده است، اما گویا گوش جامعه بشری ناشنوا است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار