جمهوری اسلامی ایران؛ پیشرو در مبارزه با تروریسم

این‌روز‌ها که ماشین ترور رژیم تروریستی صهیونیستی بیش از گذشته فعال شده است، جمهوری اسلامی ایران به‌همراه هم‌پیمانانش، در صدد خاموشی آن قرار گرفته و همه این‌ها مؤید این عبارت است که ایران امروز هم بزرگ‌ترین قربانی تروریسم و هم پیشروترین کشور در مقابله با آن است.
کد خبر: ۶۸۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳ - 12August 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس به نقل از بنیاد هابیلیان، آن‌چه که بهمن سال ۱۳۵۷ اتفاق افتاد، در حقیقت انقلابی تمدنی در عصر مدرن بود. انقلابی اسلامی با تکیه بر مفاهیم الهی که مورد وثوق تمامی ادیان توحیدی و منادی گفتمان جدیدی است، در حقیقت در دنیایی که محوریت بر لذت‌گرایی و اصالت بر نیاز‌هایی مادی و فردمحوری بود، مفاهیم توحیدی را مورد توجه قرار داد و اصالتش را بر گفتمان انبیای الهی استوار کرد. یکی از مهم‌ترین این مفاهیم حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم بود که در همان نخستین روز‌های خیزش انقلابی مردم ایران جایگاهی ویژه در شعار‌ها پیدا کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی تحت عنوان حمایت از مستضعفین در ادبیات سیاسی ایران جایگاه یافت. از همین رو حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تلاش برای احقاق حق آنان در برابر اشغالگران صهیونیست از نخستین اقدامات نظام اسلامی بود تا جایی که در همان نخستین ماه رمضان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ابتکار امام خمینی (ره)، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان «روز قدس» نام‌گذاری شد؛ یوم‌اللهی که تا همین امروز سبب شده تا علی‌رغم تمامی توطئه‌های نظام استکبار، موضوع فلسطین موضوعی زنده باشد.

جمهوری اسلامی ایران؛ پیشرو در مبارزه با تروریسم

در تمامی حوادث و پیشامد‌های جهان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره این جمهوری اسلامی بوده که پرچمدار دفاع از حقوق مظلومین بوده و برای دفاع از حقوق ایشان هزینه‌های زیادی را پرداخت کرده است. تحریم المپیک ۱۹۸۰ مسکو در اعتراض به حمله شوروی سابق به افغانستان، همراهی با هسته‌های مقاومت در لبنان در برابر اشغالگران صهیونیست، کمک به مردم بوسنیایی در جنگ بوسنی در دهه ۹۰ میلادی و بسیاری اقدامات دیگر، همه حاکی از این است که جمهوری اسلامی ایران دفاع از مظلومین را یکی از اقدامات هویتی خود می‌داند. در حقیقت جمهوری اسلامی ایران بر اساس گفتمانش؛ همان‌گونه که پیش از این گفته شد، گفتمانی که بر پایه آموزه‌های الهی است، دفاع از مظلوم را بخشی از منافع ملی خود قلمداد کرده و عدم حمایت از مظلومین را به‌مثابه ازدست‌رفتن منافع ملی خود می‌داند.

پدیده تروریسم به‌عنوان پدیده‌ای منحوس که قدمتی به اندازه تاریخ بشر دارد و در دنیای امروز شکل مدرن آن به‌عنوان ابزاری در دست نظام استکباری است، تاکنون قربانیان زیادی را از میان توده‌های مردم گرفته است. این ابزار پلید امروزه اهرم فشاری است تا رفتار گروه‌ها، شخصیت‌ها، دولت‌ها و ملت‌ها را تغییر دهد. در حقیقت نظام استکباری تروریسم را می‌زاید، می‌پرورد و آن را به جان ملت‌ها می‌اندازد تا با این ابزار وحشت به مطامع خود دست پیدا کند؛ از همین رو جمهوری اسلامی ایران که دفاع از مظلومین را در دکترین هویتی خود قرار داده، مبارزه با این ابزار پلید را همواره در اولویت‌های خود قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران از نخستین روز‌های پیروزی انقلابش درگیر این اختاپوس بود و تروریسم اقشار مختلفی از مردمش را به‌شهادت رساند. توطئه‌های مختلف در شرق و غرب و شمال کشور تا بحران‌های امنیتی در مرکز و مقابله با آن‌ها همه سبب صیقل‌خوردن نظام اسلامی در برابر تروریسم شد و این تجارب امروز سبب شده است تا جمهوری اسلامی هم الگویی در مبارزه با تروریسم باشد و هم نقطه اتکای دیگر ملت‌ها در برابر آن. شهادت هزاران نفر از جوانان این کشور در برابر شجره خبیثه داعش و هدایت جوانان دیگر ملت‌ها در برابر آن، همه نشان‌دهنده این است که جمهوری اسلامی مقابله با تروریسم را تنها یک ابزار تکنیکی نمی‌داند و با آن به‌طور بنیادین مقابله می‌کند و این مقابله تا حدی است که عزیزترین سردارانش به دست پدرخوانده تروریست‌ها به‌شهادت می‌رسد.

این روز‌ها که ماشین ترور رژیم تروریستی صهیونیستی بیش از گذشته فعال شده است نیز جمهوری اسلامی ایران به‌همراه هم‌پیمانانش، در صدد خاموشی آن است و همه این‌ها مؤید این عبارت است که ایران امروز هم بزرگ‌ترین قربانی تروریسم و هم پیشروترین کشور در مقابله با آن است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار