شکست بدخواهان ایران در المپیک پاریس

کاروان ایران با ۱۲ مدال و دور افتخار زدن با پرچم ایران در المپیک پاریس مهر ابطال بر پروژه‌های ضد ایرانی زدند و غرور ملی را تقویت کردند.
کد خبر: ۶۸۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۴ - 13August 2024

گروه جامعه دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ بازی‌های بین‌المللی همچون جام جهانی و المپیک همیشه فرصتی بوده تا در کنار نمایش ظرفیت‌ها و استعداد‌های حرفه‌ای، غرور ملی و همبستگی اجتماعی نیز بازتعریف و تقویت شود.

شکست معاندان در المپیک پاریس

در سال‌های اخیر برخی جریانات معاند با ایجاد اغتشاش و آشوب و پروژه تحریم ورزش، ورزشکاران ایرانی را تحت فشار قرار دادند و با تشکیل کمپین ضد ایرانی خواستند ورزش ایران را به‌عنوان مولفه‌ی تاثیرگذار اجتماعی به چالش بکشند.

ورزش که همواره به عنوان نشاط جمعی غرور ایرانیان را در مسابقات بین‌المللی به همراه دارد به ناگاه بازیچه سیاسی و بازی کثیف معاندان نظام از جمله مسیح علی‌نژاد و مهدی رستم‌پور شد که به دنبال اعدام یک متهم به قتل کمپینی به نامش راه افتاد تا بر نهاد‌های بین‌المللی فشار آورند تا ایران از حضور در بازی‌های بین المللی محروم شود.

اعضای این کمپین در نامه‌ای به توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک خواستار حذف ایران از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ و تعلیق فدراسیون‌های ورزشی‌مان شده بودند که البته با شکست مواجه شدند.

اما متاسفانه برخی از ورزشکارانمان در آن مقطع تحت تاثیر این جو روانی قرار گرفتند و برخی به دلایل مختلف به کشور‌های دیگر مهاجرت کردند؛ که البته بخشی از دلایل ناشی از فشار‌های خارجی و بخش دیگر متاثر از برخی ناکارآمدی‌های داخلی در رسیدگی به امور ورزشکاران بود.

معاندان باز هم بیکار ننشسته و در بازی‌های آسیایی هانگژو و جام‌جهانی ۲۰۲۲ فرصت یافتند تا دوباره بتوانند اهداف خود را دنبال کنند؛ آنها با تحت فشار قرار دادن ورزشکاران برای بی‌اعتنایی به نماد‌های ملی، ورزشکارانی را که با پرچم کشورمان عکس می‌گرفتند تحت فشار روانی قرار می‌دادند و با پخش تصاویر ورزشکاران در رسانه‌های خود اعلام می‌کردند که فلان ورزشکار سرود ملی نخواند و حربه خود را موفقیت‌آمیز جلوه دادند! اما امروز در المپیک پاریس ۲۰۲۴ ورق برگشت و هرچه رشته کردند پنبه شد.

با تدبیر مسئولان ورزشی کشور برخی از ورزشکارانی که با تهییج رسانه‌ها به اشتباه وارد کارزار‌های سیاسی شده بودند مدیریت شدند و ترغیب آنها به مهاجرت و مخالفت با نظام سیاسی کشور با شکست مواجه شد.

جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌ها از بین ۸۰ کشور حاضر در جایگاه ۲۱ قرار گرفت و ورزشکاران غیور ایرانی توانستند بهترین نتیجه ممکن را بگیرند.

کاروان ایران با ۱۲ مدال و دور افتخار زدن با پرچم ایران در این رقابت‌ها مهر ابطال بر پروژه‌های ضد ایرانی زدند. تورنمت‌های بین‌المللی برای همه کشور‌های جهان فرصتی برای ایجاد حس غرور ملی است.

پیروزی‌هایی که در صحنه‌های بین‌المللی به نام ایران ثبت می‌شود جدای از اینکه رنکینگ ایران را در کارزا‌رهای بین‌المللی بالا می‌برد در ترمیم شکاف‌های اجتماعی موثر است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار