شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز مطرح کرد؛

مشارکت ویژه شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز در ترویج فرهنگ دفاع مقدس

«مصلی‌نژاد» از مشارکت ویژه شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز در ترویج فرهنگ دفاع مقدس در قلب شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) خبر داد.
کد خبر: ۶۸۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴ - 12August 2024
تیتربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «علی مصلی‌نژاد» شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی کلانشهر شیراز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته خبرنگار اظهار داشت: منطقه هشت شهرداری شیراز به دلیل موقعیت منطقه سرزمینی خود، پای ثابت تمامی فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه ایثار و شهادت شهر مقدس شیراز است که مشارکت در برگزاری یادواره‌های شهدا، مرمت مساجد تاریخی و برگزاری مراسمات مذهبی و گرامی داشت شهدا و طراحی المان مرتبط با فرهنگ دفاع‌مقدس از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.
 
مصلی نژاد با بیان اینکه بافت تاریخی و فرهنگی شهر شیراز زادگاه شهیدان والا مقام این دیار است، ادامه داد: به برکت خانواده‌های محترم شهدا در بافت تاریخی فرهنگی شهر شیراز، توانسته ایم به مردم این منطقه از شهر خدمات ویژه ای ارائه کنیم که از نام گذاری کوچه‌ها و معابر گرفته تا فعالیت‌های عمرانی گواه این موضوع است.
 
شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز در خصوص فعالیت‌های عمرانی این شهرداری نیز گفت: بودجه سال‌جاری منطقه به میزان ۳۵۷ میلیارد تومان است که ۲۲۹ میلیارد تومان در بخش بودجه عمرانی، ۷۷ میلیارد تومان بودجه اجرایی و حوزه خدمات شهری و مابقی مربوط به هزینه اجرایی و تملکات است.
 
وی افزود: یکی از پروژه‌های شاخص این منطقه پروژه زندیه است که با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان با حضور وزیر کشور کلنگ‌زنی شد که این بودجه با میزان بودجه بافت‌های تاریخی سایر شهر‌ها برابری می‌کند که این میزان بودجه نشانگر توجه ویژه شهردار و شورای اسلامی شهر شیراز به بافت تاریخی شیراز است.
 
مصلی‌نژاد اضافه کرد: با بررسی که در سطح کشور و طی جلساتی که با شهرداران برخی از شهر‌ها همچون یزد صورت گرفت، معتقد بودند بافت تاریخی شهر شیراز اختلاف معناداری از نظر کیفیت و بودجه با سایر شهر‌های دیگر دارد و نمود آن در پروژه زندیه است که پس از سه دهه بلا تکلیفی کلنگ‌زنی شد و پس از آن پرونده ثبت مجموعه جهانی زندیه دنبال خواهد شد.
 
وی همچنین با اشاره به نظافت‌خانه‌های رها شده در بافت تاریخی ادامه داد: در این راستا شناسایی ۷۵ خانه صورت گرفت و پاک‌سازی و پلمپ آنها انجام شد و تعداد ۹۴۸ پرونده بند ۱۴ که مربوط به مکان‌های خطرساز است، تشکیل شد و ۱۸۰ مورد رفع خطر شد و مابقی در مرحله اخذ دستور مراجع قضائی است.
 
شهردار منطقه ۸ شیراز نیز با بیان اینکه در خصوص مشاغل مزاحم نیز برای ۲۰ کاربری در بافت تاریخی شیراز پرونده تشکیل شد، تاکید کرد: دو پروژه پاکت پارک در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز با اعتبار ۶.۵ میلیارد تومان در حال احداث است که این دو پروژه در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
مصلی‌نژاد همچنین از ایجاد یک میدان آئینی در منطقه ۸ خبر داد و تصریح کرد: باتوجه به اینکه در شهر شیراز میدانی برای اجرای رویداد و آئین‌های مختلف وجود نداشت، ایجاد فضای میدان نقاره خانه در دستور کار قرار گرفت که فضایی به مساحت ۲۵ هزار متر مربع را در بر می‌گیرد.
 
شهردار منطقه ۸ شیراز در پایان سخنان خود اضافه کرد: در سطح منطقه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای عملیات سنگ فرش منطقه هزینه شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار