استاندار فارس:

خبرنگاران مطالبه‌گری‌های خود را در جهت رفع مشکلات مردم ادامه دهند

«ایمانیه» با تبریک روز خبرنگار و با بیان اینک هاصحاب رسانه از متین‌ترین و با ادب‌ترین گروه‌های جامعه هستند، بر تداوم مطالبه گری خبرنگاران در جهت رفع مشکلات مردم تاکید کرد.
کد خبر: ۶۸۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷ - 12August 2024
خبرنگاران مطالبه‌گری‌های خود را در جهت رفع مشکلات مردم ادامه دهندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس همزمان با هفته خبرنگار در دیداری صمیمانه با اصحاب رسانه که در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، ضمن تبریک مجدد روز خبرنگار اظهار داشت: همواره از ابراز لطف و متانت اصحاب رسانه متشکریم و حقیقتاً اصحاب رسانه از متین‌ترین و با ادب‌ترین گروه‌های جامعه هستند. با همین ادب و متانت مطالبه‌گری‌های خود را در جهت رفع مشکلات مردم ادامه دهید.

استاندار فارس در خصوص مباحث مرتبط با رفاهیات اصحاب رسانه از جمله مسئله‌های مسکن، بیمه و تشکیل صندوق قرض الحسنه گفت: مباحث مربوط به خود، به ویژه مسئله مسکن را بیشتر و جدی‌تر پیگیری کنید؛ ما وظیفه داریم برای همه واجدین شرایط و همه گروه‌ها این موضوع را به سرانجام برسانیم پس ما پیگیر هستیم و شما هم مطالبه‌گری و پیگیری کنید. اگرچه که برخی مسائل کشوری است اما می‌توانیم راه حل‌های استانی ارائه دهیم.
 
وی در رابطه با عملکرد مدیران و تعامل آنان با رسانه نیز اظهار داشت: در آنچه از عملکرد نادرست مدیران و مسئولین  مطلع شوم دخالت می‌کنم پس ارزیابی‌های شما از مدیران موضوع مهم و قابل توجهی است.
 
نماینده عالی دولت در استان فارس در پاسخ به ابقا در سمت استاندار فارس یا پست‌های دیگر اینگونه پاسخ داد: اولین مسئولیت من در بیمارستان شهید بهشتی شیراز بود؛ تا به امروز به لطف خداوند متعال دنبال پست و مقام نبوده‌ام و امیدوارم از این به بعد هم نباشم اما هر زمان پستی پیشنهاد شده در حد توان پذیرفته‌ام لیکن شغل شریف معلمی را ترجیح می‌دهم.
 
وی در ادامه به مشکلات آب و برق اشاره و اظهار داشت: گاهی وقت‌ها در برخی مسائل کم لطفی می‌شود، تمام مشکلات آب و برق و راه و ... قطعاً به واسطه یک شخص قابل حل شدن نیست. در حد توان در این دو حوزه وقت گذاشته‌ایم؛ از هزار روستای دارای تنش آبی مشکل ۴۰۰ روستا کاملاً برطرف و مشکل ۳۰۰ روستای دیگر در حال رفع شدن است اما شرایط خشکسالی را نباید نادیده گرفت. خداوند لطف کرد و با کار جهادی شرکت آب منطقه‌ای استان خط دوم انتقال آب از سطح درودزن به شهر شیراز اجرا شد و این خط انتقال باعث شد تا مشکل جدی در آب شرب شیراز در تابستان سال جاری وجود نداشته باشد.

ایمانیه از برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات تعاونی‌های مسکن استان هم سخن گفت و افزود: گروهی را مامور کرده‌ایم تا به موضوع تعاونی‌ها ورود و برای حل مشکلات آن اقدام کنند؛عقیده دارم تعاونی مسکن یک راه میانبر برای تامین منازل مسکونی است.

استاندار فارس در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اعتصاب پرستاران، گفت: عمده مشکلات پرستاران کشوری است از جمله مشکلات بدهی بیمه‌ای یا کمبود نیرو در بخش‌های بیمارستانی. در حد اختیارات استان برای حل مشکلات پرستاران از قبل تدبیر کرده‌ایم. جذب نیروی انسانی حتی به صورت شرکتی بدون اخذ مجوز از سازمان‌های ملی غیر ممکن است اما یک کاری استثنایی از طریق شورای تامین استان انجام و مجوز جذب نیروی شرکتی به دانشگاه داده شد که حتی مورد مواخذه نهادهای نظارتی هم قرار گرفتیم. در مسئله اضافه کاری پرستاران نیز شورای تامین را درگیر کردیم. در عین حال که معتقدم در صورتی که تعامل مسئولین دانشگاه بهتر بود خیلی از این مسائل ایجاد نمی‌شد اما سایر موضوعات هم در تشدید اعتصاب پرستاران دخالت داشته که باید جانب انصاف را در آن رعایت کنیم.

وی افزود: پرداختی کارانه و اضافه کاری نسبت به ابتدای دولت سیزدهم ۴ برابر شده است اما قبول داریم که باز هم در شأن پرستاران نیست؛ در خصوص کرامت انسانی و کیفیت کار در بیمارستان‌ها با شما همراه و هم نظر هستم و در تلاش هستیم که این مهم محقق شود. به عنوان یک عضو از کادر سلامت همواره سلامت مردم را اولویت اول می‌دانیم.

ایمانیه در خصوص مدیران ناکارآمد هم گفت: کارنامه‌ای با دید خود نسبت به مدیران ارائه دهید هیچ وقت برای رفع زحمت از مدیران دیر نیست و هیچکس هم مصونیتی در این زمینه ندارد اما وقتی شکایتی واصل نمی‌شود از اصل موضوع به شکل خاص مطلع نمی‌شوم. در حد توان خود در این مدت به ویژه پس از شهادت رئیس جمهور نظارت کرده و تلاش کرده‌ام تا در انجام کارها سستی و کم کاری ایجاد نشود.

عالی‌ترین مقام دولت در فارس در خصوص پروژه‌های نیمه تمام استان هم گفت: وضعیت یکصد پروژه استان را مکتوب کرده‌ام و تحویل مدیر بعدی خواهم داد.
وی افزود: قسمت قابل توجهی از اقدامات دولت سیزدهم در استان فارس در کتاب ۱۰۲۰ به رشته تحریر درآمده است که لازم است با انصاف و رعایت عدالت آن را مطالعه کنید.
 
استاندار فارس در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر افزایش قیمت نان در برخی نانوایی‌های استان هم گفت: هنوز با افزایش قیمت نان در استان موافقت نکرده‌ایم؛ لیست استان‌هایی که افزایش قیمت نان داده‌اند را مطالبه کرده‌ام تا در شورای آرد و نان استان تصمیم گیری شود لذا فعلاً هر افزایش قیمتی غیرقانونی است.

وی با تاکید بر اینکه از هیچ موضوعی عبور نکرده و همواره تلاش کرده‌ایم تا همه مسائل استان را به توازن با یکدیگر به پیش ببریم، به تجمع مراکز درمانی و مطب‌ها در خیابان زند شیراز اشاره کرد و گفت: قسمتی از این مطب‌ها و مراکز درمانی به شهر سلامت که زیرساخت‌های آن آماده شده است منتقل خواهد شد.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود به میثاق‌نامه مدیران ارشد استان و نمایندگان هم اشاره کرد و اظهار داشت: این تفاهم‌نامه را به امضا ۱۸ نفر از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، ۵ نفر نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، فرماندهان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در استان رسانده‌ام تا محدود به شخص استاندار نباشد؛ همه مباحث مطرح شده در آن مربوط به توسعه و پیشرفت استان و همچنین رفاه مردم است که امیدوارم در آینده نیز ادامه یابد.
 
استاندار فارس در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با وضعیت فرهنگی سومین حرم اهل بیت علیهم السلام گفت: شاید شرایط در ظاهرا مطابق با سومین حرم اهل بیت علیهم السلام نباشد اما یقین بدانید موضوع را به صورت ویژه پیگیری کرده و خواهیم کرد. سند سومین حرم اهل بیت مصوب شده و وظایف هر سازمان را در آن مشخص کرده‌ایم تا هر دستگاه در سطح شهر شیراز وظیفه خود را بداند و با توجه به اعتبارات تعریف شده برای تحقق آن تلاش کند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار