در جلسه رسیدگی به پرونده گروهک تروريستی منافقین مطرح شد؛

اعتراف مسعود رجوی به انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در عراق

جلسه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین امروز به ریاست قاضی دهقانی در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به‌ صورت علنی برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۱ - 13August 2024
به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، جلسه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین صبح امروز (سه‌شنبه) به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری و همچنین وزیری نماینده دادستان در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به‌ صورت علنی برگزار شد.
 
جلسه رسیدگی به پرونده گروهک تروريستی منافقین برگزار شد

خواستار احقاق حق قانونی خود و رفع تظلم هستم 

در ابتدای دادگاه «سید محمد سجادی» یکی از اعضای حزب جمهوری اسلامی و مجروح حادثه تروریستی سازمان مجاهدین در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی اظهار داشت: در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی آسیب‌های متعددی پیدا کردم. 

خواستار احقاق حق قانونی خود و رفع تظلم هستم 

سجادی با بیان اینکه من خواستار احقاق حق قانونی خود و رفع تظلم هستم، گفت: پس از ۴۵ سال همچنان در حال درمان هستم.

وی ادامه داد: پس از انفجار و ترخیص از بیمارستان منافقین دو بار سوء‌ قصد به جان من کردند و در شهر ری با چوب و باتوم به من حمله کردند. 

این عضو حزب جمهوری اسلامی افزود: در این انفجار سمت چپ بدن من به شدت آسیب دید و چشم چپ من به کلی از بین رفت.

اعتراف مسعود رجوی به انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در عراق

در ادامه ابراهیم خدابنده از مسئولین سازمان مجاهدین خلق در کشورهای مختلف با حضور در جایگاه شاهد اظهار داشت: ۲۳ سال عضو مجاهدین خلق در بخش روابط بین‌المللی بودم و در بیش از ۲۰ کشور در بحث مجاهدین فعالیت کرده‌ام.

خدابنده در ادامه با بیان اینکه اوایل حضور مسعود رجوی در عراق نشست عمومی برگزار شد، گفت: در این نشست بحث دفتر حزب جمهوری اسلامی شد و مسعود رجوی اعلام کرد انفجار دفتر حزب جمهوری انفجار خشم خلق کدام است خلق کجا بود این انفجار خشم مجاهد خلق بود. 

اعتراف مسعود رجوی به انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در عراق

وی افزود: اولین بار رجوی در عراق اعلام کرد که انفجار دفتر حزب جمهوری کار مجاهدین خلق بود؛ در این جلسه رجوی به انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی افتخار می‌کند.

خدابنده با اشاره به دلایل ترور و شهادت آیت‌الله بهشتی تصریح کرد: رجوی بر این باور بود به دلیل تسلط آیت‌الله بهشتی به روابط بین‌الملل و همچنین زبان‌های انگلیسی و گسترش انقلاب اسلامی باید ترور شود؛ رجوی می‌گفت امام خمینی (ره) حال و آیت الله بهشتی آینده جمهوری اسلامی است و ما آینده را باید از بین ببریم.

حمایت اطلاعاتی، آموزشی و تجهیزاتی آمریکا از گروهک منافقین

«صادق کوشکی» عضو هئیت علمی دانشگاه تهران و کارشناس مسائل آمریکا امروز در جلسه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین با اشاره به همکاری کشور‌های اروپایی و آمریکا با سازمان مجاهدین خلق از آغاز اقدامات تروریستی تا به امروز اظهار داشت: اولین کشور اروپایی که بعد از ورود سازمان به فاز مسلحانه و آغاز اقدامات ترویستی از او حمایت کرد دولت فرانسه بود. 

کوشکی گفت: بعد از فرار مسعود رجوی به فرانسه و مستقر شدن تشکیلات آنها از سال ۱۳۶۰ تا سال ۱۳۶۵ دولت فرانسه محله‌ای در حومه پاریس به صورت حفاظت شده با استفاده از پلیس فرانسه در اختیار منافقین قرار داد. 

این کارشناس مسائل آمریکا اضافه کرد: این مکان بیش از سه دهه با همان حفاظت و حمایت رسمی در اختیار مرکزیت مجاهدین خلق بود و جلسات و نشست‌های علنی با نام سازمان برگزار می‌شد؛ در سال ۱۳۶۱ سازمان منافقین در گفتگو با نشریات مختلف اعلام می‌کنند بیش از پنج هزار نفر از ایرانیان را ترور کرده‌اند که بعضی از آنها شهروندان عادی بودند. 

اعتراف مسعود رجوی به انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در عراق

وی اصافه کرد: دولت فرانسه با اقرار صریح منافقین از این کشتار در جریان کامل جنایت این گروهک می‌شوند، اما باز هم از آنها حمایت می‌کنند. 

این استاد دانشگاه با اشاره به حمایت دیگر کشور‌ها از منافقین خاطرنشان کرد: کشور‌های آلمان و هلند طی سال ۱۹۹۱ به بعد شاهد این بودند که سازمان مجاهدین خلق کودکان اعضای خودش را به بهانه حفاظت از آنها از مادران و پدران خود جدا می‌کند و آنها به خانه‌های تیمی در هلند و آلمان منتقل می‌کند و در ادامه توسط این کودکان به بهانه مختلف از مردم آلمان و هلند کمک جمع آوری می‌کنند. در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شد، اما پیگیری نشد. 

کوشکی در خصوص حمایت آمریکا از منافقین اظهار داشت: اولین سندی که نشان می‌دهد آمریکا با سازمان مجاهدین خلق در ارتباط است به سال ۱۳۶۶ بر می‌گردد که در روزنامه فرانسوی آمده است و معاون وقت وزیر امور خارجه آمریکا در کنگره آمریکا این موضوع را مورد تایید قرار می‌گیرد و همچنین رادیو منافقین تایید می‌کند که با آمریکا درباره اتفاقات ایران گفتگو می‌کنیم. 

این استاد دانشگاه گفت: آمریکا به دلیل کشته شدن مستشاران خود قبل از انقلاب اسلامی آنها را وارد فهرست سازمان‌های تروریستی می‌کند، اما در ادامه به دلیل مسائل سیاسی و خدماتی که این سازمان به آنها می‌دهد دفتری در آمریکا و در نزدیکی کارخ سفید در اختیار آنها قرار می‌دهند و برای افتتاحیه آنها بالاترین مقامات آمریکا در آن حضور پیدا می‌کنند. 

کوشکی گفت: طبق اسناد موجود آمریکا در ادامه از گروهک منافقین حمایت اطلاعاتی، آموزشی و ... می‌کند.

به دلیل آثار انفجار از نعمت مادر شدن محروم شدم

در ادامه این دادگاه منیژه صفیاری جانباز ۷۰ درصد در جایگاه شاهد حضور یافت و اظهار داشت: در ۲۲ اردیبهشت ۶۴ در یک بمب‌گذاری در بازار تهران دچار قطع عضو شدم و همچنان ترکش در بدنم است. 

این جانباز ۷۰ درصد گفت: ما یک شهروندان عادی بودم که در آن زمان ۱۷ سال سن داشتم و هیچگاه کار سیاسی انجام ندادم؛ امروز که حدود ۴۰ سال از آن زمان می‌گذرد همچنان در حال درمان هستم. 

صفیاری افزود: بعد از ازدواج به دلیل آثار انفجار از نعمت مادر بودن محروم شدم و همچنان این ترس و موج انفجار همراه من است؛ من از دادگاه اشد مجازات را برای گروه منافقین می‌خواهم. 

وی گفت: سوال من از اعضای سازمان منافقین این است که آدم‌های عادی چه گناهی کردند که آنها را مجروح و به شهادت رساندید؛ آن‌ها منافق هستند نه مجاهد و همچان این جنایت‌ها را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها