به گزارش دفاعپرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «علیمحمد نائینی» سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه خراسان رضوی که در تالار همایشهای مجتمع هویزه برگزار شد، به تشریح ضرورتهای کار رسانه در جنگ نرم فرهنگی پرداخت و اظهار داشت: مهمترین کار خبرنگاران و اصحاب رسانه، آراستن یک تصویر مطلوب و واقعی از مجاهدتها و دستاوردها است.
وی افزود: تراز کار حرفهای شما خبرنگاران باید امروز متناسب با یک جنگ بزرگ رسانهای باشد. مهارت شما باید متناسب با جنگ روایتها و بیان واقعیتها باشد. قطعاً خبرنگاران ما در این فضا که پیوسته آمیخته با حوادث مختلف است، انسانهای خنثی و بیتفاوتی نیستند. سختی کار نیز به همین است که از دل حوادث و در میانه تحریفها و جعلها، حقیقت کشف و امید ترویج شود.
معاون روابط عمومی سپاه پاسداران ادامه داد: این خبرنگاران بودند که ۱۶۶ شهید تقدیم کردند تا جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به کل عالم کشیده شود و هر انسانی در عالم بداند نسلکشی و جنایت در چه سطحی اجرا میشود. اگر جهاد فرهنگی خبرنگار برپا باشد، رزمنده ما در کف میدان احساس تنهایی نمیکند.
رسانه، خط مقدم جنگ شناختی
سخنگوی سپاه با بیان ویژگیهای مبنایی جنگ روایتها خاطرنشان کرد: در جنگ روایتها هرکس بهتر بتواند تصویر بسازد، موفقتر است، زیرا مردم بیش از اینکه با واقعیتهای عینی سر و کار داشته باشند، با تصویرسازی روبرو هستند. حدود ۲۵ سال قبل یکی از اندیشکدههای آمریکایی سند جنگ شناختی را منتشر کرد و بهصراحت گفت در جنگ آینده، برنده جنگ کسی نیست که موشکهای بردبلند و حتی کشتارجمعی داشته باشد بلکه کسی برنده است که باورپذیرترین روایت را مطرح و افکار عمومی را بهدست بگیرد.
سردار نائینی تصریح کرد: در این سند به صراحت تأکید شده که مهمات جنگهای جدید، اسناد خبری و رسانه است و شما امروز نیز میبینید هر عملیات میدانی با پیوستهای دقیق رسانهای همراه میشود از جمله میتوان به ماجرای ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماسه اشاره کرد.
وی ابراز داشت: در این ماجرا، هدف اصلی دامنزدن به فتنه شیعه و سنی بود تا با بیاعتبار کردن قدرت و امنیت جمهوری اسلامی، از نهادهای انقلابی و تأمینکننده امنیت هویتزدایی شود. صهیونیستها با این عملیات هم مهمان و هم میزبان را هدف قرار دارند و هدف اصلی آنها فراتر از تغییر واقعیت میدان، به راه انداختن یک موج در جنگ شناختی بود. هماکنون گزارشهایی که در رسانههای انگلیسی و آمریکایی منتشر میشود، مبتنی بر اطلاعاتی است که موساد به آنها میدهند.
معاون روابط عمومی سپاه پاسداران تأکید کرد: دشمن بر این حوزه متمرکز است و بهصورت یک شبکه به هم پیوسته عمل میکند. به همین دلیل، رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه تأکید داشتهاند که کار در فضای جنگ شناختی باید قرارگاهی و شبکهای باشد. کار رسانه در این فضا باید روایت اول باشد، معتبر و مستند باشد و بتواند بهقدری جذابیت پیدا کند که فراگیر شود.
رسانه، رکن پیروزی محور مقاومت
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رسانه و فضای خبری را یکی از ارکان محور مقاومت در عصر حاضر خواند و گفت: از جنگ ۳۳ روزه که پیوست رسانهای پای کار جریان مقاومت آمد، صهیونیستها هرگز نتوانستهاند در جنگی به پیروزی برسند. رسانه بزرگترین سلاح محور مقاومت در عصر حاضر است و اگر آمریکا توانست ارتش منظم صدام را درهم بکوبد، اما از مقاومت اسلامی عراق شکست خورد، بهخاطر همین کارهای رسانهای بود.
وی ابراز داشت: امروز شرایطی رقم خورده که همه ملتهای منطقه و حتی کشورهای دیگر، خلقوخوی بیگانهستیزی پیدا کردهاند و به چشمانداز نابودی اسرائیل و آزادی قدس فکر میکنند. حقیقت این است که با واکنش فراگیر نخبگان جهان اسلام، تشییع باشکوه، نماز رهبر معظم انقلاب اسلامی و مواضع هوشمندانه حماس و خانواده شهید هنیه، توطئه دشمن خنثی شد و محاسبات او درهم ریخت. نخستین پاسخ صهیونیستها، درهم شکستن جنگ شناختی آنها بود و در این عرصه، رسانه جبهه مقاومت پیروز شد.
ابعاد شکست صهیونیستها باید تبیین شود
معاون روابط عمومی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه همه رسانهها در شرایط امروز، پرداختن به ابعاد مختلف شکست صهیونیستها است تا برای همه به طور کامل نهادینه شود که افسانه شکستناپذیری اینها دیگر واقعیت ندارد، ملت فلسطین در شرایط اقتدار است و این رویه ادامه خواهد داشت.
سخنگوی سپاه ادامه داد: نتیجه این جنگ علیه رژیم صهیونیستی، پیروزی کامل محور مقاومت است و این نقطه نیز بسیار نزدیک است. اشتباه است اگر گمان کنیم عملیات اسرائیلیها در تهران یک برنامه آفندی بود و نشان از ابتکارعمل آنها داشت. این اقدام، یک عمل از روی استیصال بود و نشان از شکست دشمن در میدان تقابل نظامی داشت.
انتهای پیام/