مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز خبر داد؛

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران البرز

«دانش کهن» با اشاره به آغاز ثبت‌نام سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم و معارف اسلامی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، دستورالعمل این دوره از مسابقات را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۸۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵ - 13August 2024

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران البرزبه گزارش دفاع‌پرس از البرز، «امیرحسین دانش‌کهن» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز با اعلام آغاز ثبت‌نام سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم و معارف اسلامی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سال جاری، اظهار داشت: این دوره از مسابقات قرآن در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که بر اساس تقویم این رویداد قرآنی، مرحله شهرستانی در شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن کریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران در چهار گروه برگزار می‌شود، افزود: گروه اول شامل فرزندان ۱۳ تا ۱۸ سال دوره متوسطه اول و دوم در دو بخش پسران و دختران شهید، جانباز ۵ درصد به بالا و آزاده، گروه دوم شامل فرزندان ۱۸ سال و بالاتر (دانشجو در دو گروه پسران و دختران)، گروه سوم شامل همسران شهدا، جانبازان ۵ درصد به بالا و آزادگان و گروه چهارم شامل ایثارگران، جانبازان ۵ درصد به بالا و آزادگان است.

این مسئول ادامه داد: سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم و معارف اسلامی در رشته‌های قرائت تحقیق، مفاهیم، تفسیر، حفظ جزء پنج، جزء ۱۰، جزء ۱۵، جزء ۲۵ و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود.

دانش‌کهن عنوان کرد: در بخش معارفی شامل مفاهیم و تفسیر، کتاب «ترجمه سوره‌های لقمان، حجرات و حشر» ترجمه حسین انصاریان به عنوان منبع آزمون رشته ترجمه عمومی (مفاهیم) اعلام شده است؛ همچنین منبع رشته تفسیر، شرح سوره‌های مبارکه احزاب و سبأ از «تفسیر نمونه» جلد ۱۷ و ۱۸ تألیف ناصر مکارم شیرازی است با این توضیح که سؤالات آزمون رشته‌های مفاهیم و تفسیر به صورت کتبی و چهارگزینه‌ای خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز با دعوت از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برای ثبت‌نام در مسابقات قرآن کریم، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان تا پیش از آغاز مسابقات مرحله شهرستانی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت محتوا و ثبت‌نام به ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار