تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد؛

تبیین حقیقت شوم اسرائیل و مظلومیت فلسطین برای نسل جوان

حجت‌الاسلام‌ مروی رسالت سنگین علمای دین در شرایط کنونی را روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم به ویژه نسل جوان نسبت به مظلومیت مردم فلسطین و حقیقت شوم اسرائیل دانست.
کد خبر: ۶۸۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷ - 13August 2024

تبیین حقیقت شوم اسرائیل و مظلومیت فلسطین برای نسل جوان/ علما با سیاست‌های تفرقه‌افکنانه نظام سلطه مقابله کنندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در دیدار جمعی از مهمانان همایش «غزه نماد مظلومیت و اقتدار حسینی» که در حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد، با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار داشت: کسانی که با سکوتشان یا با طرح مباحث انحرافی ذهن مردم خصوصاً نسل جوان را از جنایات صهیونیست‌‏ها، اروپایی‎ها و آمریکایی‎ها در غزه منحرف می‎کنند؛ غیرمستقیم به اسرائیل خدمت و کمک می‏کنند؛ امروز مسئله نخست جهان اسلام و مسلمانان فلسطین است.

وی افزود: باید نسل جوان را نسبت به ماهیت خبیث رژیم صهیونیستی و جنایات آنها آگاه کرد؛ همان تعبیری که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دانشجویان آمریکایی بکار بردند و فرمودند «شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید.»؛ باید با آگاهی‌بخشی به نسل جوان خودمان نیز کمک کرد تا در سمت درست تاریخ بایستند و راه اشتباه نروند و راه را گم نکنند و این وظیفه سنگین و بزرگ علمای دین و روحانیت است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه آنهایی که در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده‏‌اند باید در قیامت پاسخگو باشد، تصریح کرد: ما هیچگاه از آمریکا و اروپا توقع خیراندیشی و خیرخواهی برای مسلمانان نداریم؛ آنها دشمنی و بذر نفاق و کینه را در جوامع اسلامی پخش می‌کنند تا با ایجاد تفرقه بهره سوء خود را ببرند؛ این وظیفه علمای دین است تا با هر امری که ذهن و فکر مردم را از مسائل اصلی اسلام و مسلمانان منحرف می‌کند، مقابله کنند و اجازه ندهند دشمن به نیات شوم خود برسد.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به حمله اسرائیل به مدرسه تابعین غزه که به شهادت جمعی از مردم منجر شد، گفت: در جنایتی وحشیانه اسرائیل یک مدرسه که پناهگاه آوارگان است را بمباران و دست‌کم ۱۰۰ غیرنظامی از کودکان، زنان، بیماران و سالخوردگان را به شهادت می‌رساند، اما در مقابل تمام دنیا از جمله کشور‌های اروپایی مدعی حقوق بشر و حقوق حیوانات سکوت کرده و حتی به صورت کلامی نیز حاضر به موضع‌گیری نیستند.

وی بیان داشت: رژیم خونخوار صهیونیستی به هیچ قاعده و قانونی پایبند نیست؛ اسرائیل به راحتی به اردوگاه‎ ها، بیمارستان‌ها و مدارس حمله می‌کند و هیچ ابایی از کشتار غیرنظامیان ندارد، هیتلر هم چنین جنایاتی مرتکب نمی‌‎شد، غم‌انگیز است که سران کشور‌های اسلامی این نسل‌کشی و به آتش کشیدن کودکان و زنان و مردم بی‌‎دفاع فلسطینی را می‌‎بینند و سکوت کرده‎‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی سکوت کشور‌های اسلامی در برابر جنایات اسرائیل را موجب جری‌‎تر شدن این رژیم در ادامه جنایاتش دانست و عنوان کرد: از رفتار برخی کشور‌های اسلامی حقیقتاً دل انسان به درد می‎‌آید؛ برخی حکام اسلامی نه تنها از غزه حمایت نمی‌کنند بلکه به نوعی دستشان در دست صهیونیست‌ها است.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به اعتراضات ضداسرائیلی دانشجویان آمریکایی، خاطرنشان کرد: چطور می‏شود دانشجویان غیرمسلمانان دانشگاه‎‌های آمریکا مظلومیت مردم بی‌دفاع غزه را درک می‏‌کنند و فریاد بر می‎آورند، اما از برخی کشور‌های اسلامی یک صدای اعتراض و انزجار شنیده نمی‌‎شود؟

وی با بیان اینکه اسرائیل حدود ۴۰ هزار نفر از غیرنظامیان فلسطینی را به شهادت رسانده و این نشان از اوج توحش این رژیم دارد، ابراز داشت: اسرائیل در مرحله نخست به دنبال نسل‌کشی فلسطینیان و در مرحله بعدی اگر قدرتش را داشته باشد به دنبال نابودی نسل مسلمانان است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حمایت‌های بی‌حد و حصر اروپا و آمریکا از رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: کشور‌های اروپایی‎ در تضاد با مواضع ادعایی خود در دفاع از حقوق بشر، در برابر جنایات اسرائیل سکوت کرده و حتی حاضر به محکومیت این کشتار‌ها نیز نیستند.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به تشرف سالانه جمعیت قابل توجهی از برادران اهل سنت به حرم مطهر رضوی؛ گفت: هرکس به این بارگاه قدسی قدم می‌گذارد صرف نظر از دین، آیین، مذهب، نژاد و ملیت تنها یک شأن دارد و آن زائر امام رضا (ع) بودن است؛ بر همین اساس بسیار برای ما عزیز و گرامی بوده و خدمت‌رسانی به آن به نحو شایسته وظیفه و افتخار ما است.

وی با بیان اینکه در بارگاه قدس رضوی میان وزیر و یک فرد مسکین تفاوتی در تکریم و خدمت‌رسانی نیست، ابراز داشت: حرم مطهر امام رضا (ع) کانون وحدت است، بسیاری از علمای اهل سنت به این حرم مطهر مشرف می‌‏شوند و توسلات داشته‌اند؛ برادران اهل سنت باید حرم نورانی رضوی را خانه خود بدانند، زیرا آنها نیز به اهل‌بیت پیغمبر (ص) علاقه‏‌مند هستند.

همایش «غزه، نماد مظلومیت و اقتدار حسینی» با همکاری سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، حوزه علمیه خراسان و بعثه مقام معظم رهبری، با حضور علما و اندیشمندان ادیان الهی و مذاهب اسلامی به میزبانی آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار