تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با تولیت‌های اعتاب مقدسه عراق‌:

نظام سلطه به اتحاد و همدلی مردم ایران و عراق چشم طمع دارد

حجت‌الاسلام مروی در دیدار با تولیت‌های آستان های مقدسه عراق با تاکید بر اینکه ایران و عراق دو کشور قدرتمند و دارای تمدن کهن هستند، گفت: بسیاری از کشورهای اسلامی دارای چنین تمدن، اقتدار و قدرتی نیستند؛ لذا دشمن نسبت به اتحاد و همدلی مردم این دو کشور بزرگ منطقه نگرانی و واهمه دارد.
کد خبر: ۶۸۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹ - 26August 2024

نظام سلطه به اتحاد و همدلی مردم ایران و عراق چشم طمع داردبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی که به منظور شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی به عراق سفر کرده بود، طی دیدار‌های جداگانه با تولیت‎های آستان‎های مقدس علوی، حسینی، عباسی، کاظمین و عسکریین از میزبانی و خدمت‌رسانی شایسته آنها به زائران اربعین حسینی تقدیر کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در این دیدار‌ها با اشاره به حضور حماسی و ده‌ها میلیونی محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام در راهپیمایی اربعین، اظهار داشت: عتبات عالیات در عراق و ایران مایه وحدت و اتحاد میان این دو ملت هستند، به برکت وجود حرم‌های مطهر ائمه اطهار علیهم‌السلام رابطه دوستی و روحیه برادری عمیقی بین مردم این دو کشور برقرار است.

وی با بیان اینکه ایران و عراق دو کشور قدرتمند و دارای تمدن کهن هستند، تصریح کرد: بسیاری از کشور‌های اسلامی دارای چنین تمدن، اقتدار و قدرتی نیستند؛ لذا دشمن نسبت به اتحاد و همدلی مردم این دو کشور بزرگ منطقه نگرانی و واهمه دارد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به نقش عتبات عالیات در هدایت توده‌های مردمی به رویداد عظیم اربعین، افزود: اربعین نمونه بارزی از تأثیر عتبات عالیات در ایجاد سرمایه اجتماعی و جریان‌سازی فرهنگی بوده و می‎تواند نقش تربیتی قابل توجهی در جهان اسلام داشته باشد.

حجت‌الاسلام مروی از میزبانی خالصانه مردم مهمان‌نواز عراق و همکاری بسیار خوب دولت این کشور در شکل‌گیری اقیانوس زائران حسینی در اربعین نیز تشکر و قدردانی کرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بی‌تردید برگزاری بزرگترین تجمع محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام در اربعین با تلاش‌های نیرو‌های امنیتی و پلیس عراق و حشدالشعبی دلاور و همدلی و همکاری برادرانه دست‌اندرکاران و موکب‌داران عراقی و ایرانی در کنار یکدیگر شکل گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار