رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی خبر داد؛

پوشش رویدادهای حرم مطهر رضوی در دهه پایانی صفر توسط ۲۰ شبکه بین‌المللی

هوشمند گفت: به‌منظور اطلاع‌رسانی و پوشش رویدادهای حرم مطهر رضوی در دهه پایانی صفر، تدارکات گسترده‌ای در شبکه‌های ملی و بین‌المللی صورت‌گرفته است و در همین راستا، ۲۰ شبکه بین‌المللی آماده و مهیای انعکاس و پوشش اخبار و رویدادهای حرم مطهر رضوی در این ایام هستند.
کد خبر: ۶۸۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰ - 27August 2024

پوشش رویدادهای حرم مطهر رضوی در دهه پایانی صفر توسط ۲۰ شبکه بین‌المللیبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، امسال نیز همانند سالیان گذشته، در آستانه فرارسیدن دهه آخر صفر، به‌ویژه سالروز شهادت حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع)، مشهد مقدس شاهد حضور خیل عظیم مشتاقان و عاشقان رضوی به‌صورت پیاده و کاروانی از سراسر کشور خواهد بود، در همین راستا پنجمین جلسه قرارگاه فرهنگی زائران دهه آخر صفر با هدف هماهنگی برای میزبانی شایسته از زائران با حضور «عبدالحمید طالبی» رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «حجت گنابادی‌نژاد» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی و سایر اعضا در مشهد برگزار شد.

طالبی در ابتدای این جلسه ضمن عرض تسلیت این ایام و تأکید بر حضور مواکب خدمت‌رسانی در مسیر بهشت واقع در پیاده‌راه آیت‌الله طبسی (ره) اظهار داشت: امسال باتوجه به اینکه ایام دهه پایانی ماه صفر با اواخر تعطیلات تابستان مصادف شده است، قطعاً شاهد حضور حداکثری زائران به شهر مشهد خواهیم بود از همین رو آستان قدس رضوی با همکاری سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها، برنامه‌های فرهنگی و خدماتی گسترده‌ای را برای میزبانی هر چه‌بهتر از زائران پیش‌بینی کرده است.

وی در ادامه به مشارکت تشکل‌های مردمی به‌ویژه حضور دهه هشتادی‌ها در خدمت‌رسانی به زائران تأکید کرد و گفت: پیاده‌راه آیت‌الله طبسی (ره) با عنوان «در مسیر بهشت» امسال نیز همچون سال‌های گذشته در قالب مواکب خدمت‌رسانی آماده میزبانی از زائران پیاده حضرت رضا (ع) است و مواکب باهدف معرفی معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام به ارائه محصولات فرهنگی می‌پردازند.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: صداوسیمای خراسان رضوی برای تحقق زیارت از راه دور ویژه‌برنامه‌هایی را طراحی کرده است تا عاشقان و دلدادگانی که نمی‌توانند به هر دلیلی در این ایام به بارگاه منور رضوی مشرف شوند، مراسم و برنامه‌های حرم مطهر رضوی را به‌صورت زنده و مستقیم مشاهده کنند.

طالبی افزود: با برنامه‌ریزی و سازماندهی‌های صورت‌گرفته، هزار و ۵۰۰ مبلغ از حوزه علمیه و بسیج طلاب در مواکب فرهنگی که در مسیر‌های ورودی شهر مشهد و داخل شهر بر پا شده‌اند، حضور پیدا می‌کنند و به تبیین مباحث فرهنگی و زیارت متعالی که از اهداف آستان قدس رضوی است، می‌پردازند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۳۵۰ موکب در مسیر بهشت طراحی شده است، گفت: این مواکب در سه روز پایانی ماه صفر به ارائه خدمت می‌پردازند و ۲ موکب نیز در مسیر‌های ورودی نیشابور و قوچان در کنار سایر موکب‌ها به زائران پیاده ارائه خدمت خواهند کرد.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: به مناسبت این ایام محصولات فرهنگی متنوعی تولید شده است که در اختیار مواکب قرار می‌گیرد تا تقدیم زائران شود.

آمادگی کامل شبکه‌های ملی و بین‌المللی برای پوشش برنامه‌های حرم مطهر رضوی

«محسن هوشمند» رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی نیز در ادامه این جلسه بیان داشت: خوشبختانه امسال شاهد آمادگی مناسبی در مجموعه دستگاه‌های استانی در حوزه رسانه هستیم و در این حوزه برنامه‌ریزی‌ها از یک ماه گذشته آغاز شده و پس از دهه اول محرم کار به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور اطلاع‌رسانی و پوشش رویدادها، تدارکات گسترده‌ای در شبکه‌های ملی و بین‌المللی صورت‌گرفته است و در همین راستا، ۲۰ شبکه بین‌المللی آماده و مهیای انعکاس و پوشش اخبار و رویداد‌های حرم مطهر رضوی در این ایام هستند.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی ادامه داد: این مرکز باهدف نشر و گسترش معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام طراحی گسترده‌ای با شعار «با شما سربلندیم» تدارک دیده است و سعی شده از تمامی ظرفیت‌ها برای رسیدن به این هدف استفاده شود.

هوشمند همچنین با اشاره به تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری، ابراز داشت: فراز‌های زیارت جامعه کبیره در ۱۵۰ طرح تهیه و تدوین شده و در اختیار شهرداری‌های کل کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها