«جمع انقلابی‌ها» در سوره‌مهر منتشر شد

کتاب «جمع انقلابی‌ها» نگرشی نهادی به تاریخ حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی به قلم سینا کلهر در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید. 
کد خبر: ۶۸۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ - 13August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، کتاب «جمع انقلابی‌ها» نگرشی نهادی به تاریخ حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی به قلم سینا کلهر در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید. 

«جمع انقلابی‌ها» در سوره‌مهر منتشر شد

این کتاب، تلاشِ پژوهشی کلهر در بازخوانی تاریخ تحولات حوزه‌هنری، یکی از موجودیت‌های انقلاب‌اسلامی است که به مثابه یک نهاد یا سازمان هنری بررسی شده و ادوار مدیریتی آن تحلیل شده است. کتاب تلاش کرده تا دوره‌های مختلف مدیریتی و سیاست‌گذاری در حوزه هنری را با چشم‌اندازی کلی و نگاهی کلان روایت کند. روایتی مبتنی بر تحلیل نظرات نسل‌های مختلف و بیان چگونگی رسیدن حوزه‌هنری به نقطه‌ای که در حال حاضر روی آن قرار دارد.

در این بین کلهر اشاراتی به هنرمندان، اقدامات، برنامه‌ها، آثار و محصولات هنری هم داشته، اما رویکرد کتاب تاریخ فرهنگی یا تاریخ هنری نیست، بلکه مدیریت فرهنگی و هنری است. در واقع «جمع انقلابی‌ها» برای نخستین بار به صورت منسجم شکل‌گیری، تاسیس و تغییرات حوزه‌هنری را شرح داده است.

«جمع انقلابی‌ها» از مقدمه و ۵ فصل تشکیل شده از جمله؛ «بازسازی صحنه شکل‌گیری سازمان هنری (حوزه هنری)»، «بازسازی صحنه مدیریت فرهنگی: دوره بسط هویت انقلاب»، «بروکراسی متواضع»، «دوره بازیابی هویتی: سازمان هنری به مثابه پاتوق» و «دانش ضمنی درباره سازمان هویتی». در پایان کتاب نیز اسناد و منابع، تصاویر و منابع نیز برای خواننده آورده شده است. 

فعالان فرهنگی، نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی و دانشجویان رشته‌های سیاست‌گذاری و مدیریت فرهنگی از مخاطبان اصلی کتاب هستند. 
«جمع انقلابی‌ها» با شمارگان ۵۰۰ نسخه، در ۱۹۷ صفحه و با قیمت ۲۰۵ هزار تومان در بازار نشر موجود است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها