عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در دادگاه منافقین مطرح کرد؛

حمایت اطلاعاتی، آموزشی و تجهیزاتی آمریکا از گروهک منافقین

کوشکی گفت: طبق اسناد موجود  آمریکا در ادامه حمایت خود از گروهک منافقین اقدام به حمایت اطلاعاتی، آموزشی و تجهیزاتی می‌کند.
کد خبر: ۶۸۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱ - 13August 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، «صادق کوشکی» عضو هئیت علمی دانشگاه تهران و کارشناس مسائل آمریکا امروز در جلسه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین با اشاره به همکاری کشور‌های اروپایی و آمریکا با سازمان مجاهدین خلق از آغاز اقدامات تروریستی تا به امروز اظهار داشت: اولین کشور اروپایی که بعد از ورود سازمان به فاز مسلحانه و آغاز اقدامات ترویستی از او حمایت کرد دولت فرانسه بود. 

حمایت اطلاعاتی، آموزشی و تجهیزاتی آمریکا از گروهک منافقین

کوشکی گفت: بعد از فرار مسعود رجوی به فرانسه و مستقر شدن تشکیلات آنها از سال ۱۳۶۰ تا سال ۱۳۶۵ دولت فرانسه محله‌ای در حومه پاریس به صورت حفاظت شده با استفاده از پلیس فرانسه در اختیار منافقین قرار داد. 

این کارشناس مسائل آمریکا اضافه کرد: این مکان بیش از سه دهه با همان حفاظت و حمایت رسمی در اختیار مرکزیت مجاهدین خلق بود و جلسات و نشست‌های علنی با نام سازمان برگزار می‌شد؛ در سال ۱۳۶۱ سازمان منافقین در گفتگو با نشریات مختلف اعلام می‌کنند بیش از پنج هزار نفر از ایرانیان را ترور کرده‌اند که بعضی از آنها شهروندان عادی بودند. 

وی اصافه کرد: دولت فرانسه با اقرار صریح منافقین از این کشتار در جریان کامل جنایت این گروهک می‌شوند، اما باز هم از آنها حمایت می‌کنند. 

وی با اشاره به حمایت دیگر کشور‌ها از منافقین خاطرنشان کرد: کشور‌های آلمان و هلند طی سال ۱۹۹۱ به بعد شاهد این بودند که سازمان مجاهدین خلق کودکان اعضای خودش را به بهانه حفاظت از آن‌ها از مادران و پدران خود جدا می‌کند و آنها به خانه‌های تیمی در هلند و آلمان منتقل می‌کند و در ادامه توسط این کودکان به بهانه مختلف از مردم آلمان و هلند کمک جمع آوری می‌کنند. در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شد، اما پیگیری نشد. 

کوشکی در خصوص حمایت آمریکا از منافقین اظهار داشت: اولین سندی که نشان می‌دهد آمریکا با سازمان مجاهدین خلق در ارتباط است به سال ۱۳۶۶ بر می‌گردد که در روزنامه فرانسوی آمده است و معاون وقت وزیر امور خارجه آمریکا در کنگره آمریکا این موضوع را مورد تایید قرار می‌گیرد و همچنین رادیو منافقین تایید می‌کند که با آمریکا درباره اتفاقات ایران گفتگو می‌کنیم. 

این استاد دانشگاه گفت: آمریکا به دلیل کشته شدن مستشاران خود قبل از انقلاب اسلامی آنها را وارد فهرست سازمان‌های تروریستی می‌کند، اما در ادامه به دلیل مسائل سیاسی و خدماتی که این سازمان به آنها می‌دهد دفتری در آمریکا و در نزدیکی کارخ سفید در اختیار آنها قرار می‌دهند و برای افتتاحیه آنها بالاترین مقامات آمریکا در آن حضور پیدا می‌کنند. 

کوشکی گفت: طبق اسناد موجود آمریکا در ادامه از گروهک منافقین حمایت اطلاعاتی، آموزشی و ... می‌کند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار