نماینده ولی فقیه در فارس:

تحقق برنامه هفتم توسعه باید به کمک صدا و سیما به مطالبه عمومی تبدیل شود

آیت‌الله «دژکام» گفت: ما راهی جز تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه نداریم و تا با این چالش‌ها مقابله نکنیم و تحقق این سند را به مطالبه عمومی تبدیل نکنیم امکان موفقیت میسر نیست و در این قضیه صداوسیما به خوبی می تواند نقش‌آفرینی کند.
کد خبر: ۶۸۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶ - 13August 2024

تحقق برنامه هفتم توسعه باید به کمک صدا و سیما به مطالبه عمومی تبدیل شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آیتالله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه در استان فارس در دیدار با «حسن عابدینی» معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما که با آیین معارفه «امیر رئوف» مدیرکل جدید مرکز فارس همراه بود اظهار داشت: فارس به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی سومین حرم اهل بیت (ع) است و می‌تواند محور توسعه استان شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در تشریح بحث توسعه گفت: ما برنامه هفتم توسعه را در ابعاد گوناگون اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای 5 سال کشور، پیش‌رو داریم که یک فصل کامل آن مختص صدا و سیما بوده و سیاست‌گذاری کلی آن با رهبر معظم انقلاب اسلامی است و اگر این برنامه در کشور و استان خوب پیش برود سبب پیامدهای مثبتی برای استان فارس نیز خواهد شد و خشنودی رهبر معظم انقلاب اسلامی و رضایت خاطر امام زمان(عج) را در پی خواهد داشت.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اجرای برنامه هفتم توسعه باید تبدیل به یک جریان مطالبه‌گری و گفتمان در سطح استان فارس شود؛ گفت: در این زمینه تلاش‌هایی شده ولی هنوز خیلی کار برروی زمین مانده است.

آیت‌الله دژکام افزود: ما در استان سه سند داریم؛ سند برنامه هفتم توسعه، سند مهندسی فرهنگی و سند حرم سوم که اگر چند ماموریت ویژه به دوستان مجموعه صدا و سیما به خصوص در مورد برنامه هفتم توسعه بدهید که به صورت مستمر روی آن کار شود ما نیز در استان فارس به بسیاری از اهداف خود دست پیدا خواهیم کرد.

امام جمعه شیراز خطاب به کسانی که سند برنامه هفتم توسعه و مواردی چون رشد اقتصادی 8 درصد را بلندپروازانه می‌خوانند گفت: بسیاری از منتقدان این سند حتی آن را کامل مطالعه نیز نکرده‌اند وگرنه به فرموده رهبر انقلاب راهی جز تحقق این اهداف برای توسعه همه جانبه کشور نیست و تا با این چالش‌ها مقابله نکنیم و تحقق این سند را به مطالبه عمومی تبدیل نکنیم امکان موفقیت میسر نیست و در این قضیه صدا و سیما به خصوص با برنامه‌هایی آگاهی‌بخش چون «ثریا» آن هم در ساعاتی پرمخاطب خیلی می تواند نقش آفرینی کند.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی متوسط اجرای برنامه اول تا برنامه ششم توسعه طبق گزارشات ۳۰ تا ۳۵ درصد بوده که این ناراحت کننده است گفت: این آگاهی بخشی صدا و سیما می تواند در این خصوص خیلی کمک کند خصوصا اینکه به نوعی مجموعه صدا و سیما به فرموده امام یک دانشگاه است.

آیت‌الله دژکام گفت: طبق سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب اسلامی باید روی توزیع عادلانه درآمد فکر کنیم و به همین دلیل اصرار داریم که شبکه ملی اطلاعات تکمیل شود تا بتوانیم توزیع مناسب از درآمدها و ثروت در کشور داشته باشیم و فاصله بین دهک‌ها آنقدر زیاد نشود که برخی در معاش شبانه روزی خود مانده اند و برخی نمی‌دانند از زیادی ثروت چه کار کنند.

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها