معاون حقوقی سپاه:

شلیک ۴۰۰ هزار بمب آمریکایی به مردم غزه/ در بیانیه الجزایر همچون برجام عجله کردیم

سردار شمخانی گفت: آمریکایی‌ها ۲۵ سال توسعه کشور ما را متوقف کردند. قبل از آنکه صنعت نفت ملی شود، انگلیسی‌ها فقط ۱۶ درصد درآمد نفت را به کشور ما می‌دادند.
کد خبر: ۶۸۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵ - 13August 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، سردار «سهراب‌علی شمخانی» معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم رونمایی از دادخواست شکات پرونده کودتای ۲۸ مرداد اظهار داشت: آمریکا کشوری با عمر ۲۳۰ سال است که در تمام مدت عمر خود قریب به ۲۰۰ کودتا را پایه‌گذاری کرده است، تقریبا آمریکا در همه جنگ‌ها و کشتار‌های جهان عامل و مسبب بوده است.

آمریکا به رغم همه شرارت‌ها همواره با زبان طلبکاری سخن می‌گوید

سردار شمخانی خاطرنشان کرد: کودتای ۲۸ مرداد یکی از جنایت‌های آمریکایی‌هاست. آمریکایی‌ها سابقه شرارت آمیزی در جهان دارند. آنها تا کودتای ۲۸ مرداد حضور داشتند. بعد از طراحی و اجرای این کودتا طبق گفته خودشان ظرف ۲۵ سال مستشار در دولت ایران داشتند.

معاون حقوقی سپاه گفت: آمریکایی‌ها با این همه ترور در جهان خود را در جایگاه طلبکار قرار می‌دهند. مصونیت کشور‌ها قائده و عرف بین‌المللی است که همه کشور‌های دنیا و ما آن را پذیرفته‌ایم؛ اما آمریکایی‌ها به خاطر آنکه بتوانند جنایات خود را توجیه کنند و همواره دست پیش را بگیرند، در سال ۱۹۷۶ و همینطور در سال ۱۹۹۶ قانون مصونیت دولت‌ها را اصلاح کردند و اجازه دادند اتباعشان در داخل دادگاه آمریکا علیه کشور‌های تروریست طرح دعوا کنند.

شمخانی اضافه کرد: آمریکایی‌ها کشور‌هایی که علیه آنها قیام کرده‌اند را تروریست اعلام می‌کنند و ما، چون حامی آزادی‌خواهان جهان هستیم، ما را حامی تروریست اعلام کردند و ۵۰۰ دادخواست علیه ما در دادگاه‌های خودشان تنظیم کردند. ۴۰۰ هزار بمب آمریکایی در غزه بر سر مردم بی‌گناه ریخته شده و حالا درخواست ۴ میلیارد غرامت از جمهوری اسلامی کردند، چون می‌گویند ایران حامی فلسطین است.

وی گفت: آمریکایی‌ها به دلیل کشته‌هایی که در عراق و افغانستان داشتند از ایران شکایت می‌کنند. القاعده را خودشان ایجاد کردند و حالا می‌گویند جمهوری اسلامی القاعده را آموزش داده است و ایران را به ۲ میلیارد دلار خسارت متهم کردند.

معاون حقوقی سپاه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها خسارات جبران ناپذیری را به کشور ما تحمیل کردند و ما در رابطه با آنها اقدامی نکرده‌ایم. سال ۹۰ و ۹۲ صراحتاً برای کودتا در کشور ما قانون تصویب شده است. به نام پیگیری حقوقی و سیاسی کودتای ۲۸ مرداد که آمریکایی‌ها اسنادی را منتشر کردند و صراحتاً اعتراف کردند که کودتای ۲۸ مرداد کار آنها بوده است. باید تشکر کنیم از این گروه جهادی که همت کردن و دادخواست علیه آمریکا را آماده کردند.

سردار شمخانی بیان کرد: هفته آینده اولین جلسه دادگاه ۲۸ مرداد برگزار می‌شود. آمریکایی‌ها ۲۵ سال توسعه کشور ما را متوقف کردند. قبل از آنکه صنعت نفت ملی شود، انگلیسی‌ها ۱۶ درصد درآمد نفت را به کشور ما می‌دادند و این مورد مخالفت مردم ما و نخبگان ما و آیت الله کاشانی بود. با ملی شدن صنعت نفت و کوتاه شدن دست انگلیس‌ها، آمریکایی‌ها وارد صحنه شدند.

وی افزود: انگلستان نفت ما را تحریم کرد و بیش از دو سال بعد از کودتا امکان فروش نفت را نداشتیم و ناو‌های انگلیسی در اروندرود مستقر شده بودند و هر زمان احتمال داشت که پالایشگاه آبادان را اشغال کنند.

معاون حقوقی سپاه بیان کرد: آمریکایی‌ها در آن زمان در ظاهر طراحی کردند که ما به ایران کمک می‌کنیم، کودتا را با کمک انگلیسی‌ها طراحی کردند و ما که انگلیسی‌ها رو از در بیرون کرده بودیم، با آمریکایی‌ها از پنجره وارد شدند. ۳۵۰ هزار بشکه نفت در ایران تولید می‌شد که تا پیروزی انقلاب ۵۷ حدود ۶ میلیون بشکه نفت تولید می‌شد. البته خاندان پهلوی در این رابطه فساد بالایی داشت و چیزی از پول نفت به کشور نمی‌رسید.

سردار شمخانی، گفت: در آن زمان آبادانی در ایران وجود نداشت. روستا‌ها بسیار محروم بودند. تنها بزرگراه کشور تهران- کرج بود. آمریکایی‌ها خسارت بسیاری به ما تحمیل کردند و خودکفایی کشورمان را از بین برده بودند، کشاورزی کشور ما را تعطیل کردند تا بتوانند محصولات خودشان را بفروشند. آمریکایی‌ها کارشان دشمنی است. 

معاون حقوقی سپاه  گفت: حکومت شاه نمی‌توانست آزادی خواهان و مبارزان ایرانی را سرکوب کند و عاجز مانده بود برای همین آمریکایی‌ها ساواک را به کمک انگلیسی‌ها طراحی کردند و اسرائیلی‌ها آنها را آموزش دادند.

وی گفت: آمریکایی‌ها با کودتای ۲۸ مرداد مجددا یک خاندان بی کفایت را در ایران حاکم کردند و این همه جنایت رخ داد.  کشور ما کشور بزرگی است و  تاریخ و تمدن بزرگی دارد نه تاریخ قتل و غارت.  آمریکایی‌ها این فرهنگ و تمدن بزرگ را با ابتذال فرهنگ غرب آلوده کردند.

معاون حقوقی سپاه با اشاره به دادخواست دادگاه شکایت از رژیم آمریکا با موضوع کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ گفت: امروز از دادخواست مردمی بیش از ۴۰۰ هزار نفر خسارت از آمریکایی‌ها در کودتای ۲۸مردادماه رونمایی می‌شود. بیش از ۴۰۰ هزار نفر تا کنون دادخواهی خود را ثبت کرده اند، این دادخواست ثبت شده و دادگاه به آمریکا ابلاغ کرد.

وی با اشاره به شهادت مجاهد بزرگ و فرمانده و رهبر مردم مظلوم فلسطین، گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها به عنوان اربابان آمریکایی‌ها از عوامل اصلی تمام حوادث در حال  حاضر هستند.

معاون حقوقی سپاه افزود: یک چهارم زندانیان جهان در آمریکا در زندان هستند. جمعیت زنان زندانی در آمریکا به اندازه یک سوم زنان جهان است. با این وجود آمریکایی‌ها خود را مدعی حقوق زنان می‌دانند!

وی گفت: امروز افتخار می‌کنیم که کشور ما در ۱۰ عنوان علمی در رأس کشور‌های دنیاست، اما پیش از انقلاب این نخبه‌ها مجبور بودند به خارج از کشور بروند.

شمخانی در پایان گفت: در بیانیه الجزایر همچون برجام عجله کردیم و  حسن نیت نشان دادیم و گروگان‌های آمریکایی را آزاد کردیم. یک ریال از ۷ میلیارد و ۹۵۰ میلیون دلار طلب ما را برنگرداندند ولی ما گروگان‌ها را آزاد کردیم.  آمریکا به راحتی از برجام خارج شد و به تعهدات خود عمل نکردند. غربی‌ها هم که نوکر آمریکا هستند. می‌گویند جرات نمی‌کنیم. شرکت‌های ایرانی تحریم می‌شوند و نتیجه برجام می‌شود صفر.  باید جنایت‌های آمریکایی‌ها را فهرست کنیم و کارشناسان برآورد کنند چقدر خسارت وارد شده و این مبنای رای در قوه قضائیه قرار بگیرد و ما آنها را مطالبه کنیم.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها