معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

ایران اسلامی امروز پرچم‌دار جبهه مقاومت است

«کلانتری» گفت: جبهه مقاومت گستره وسیع زمانی دارد؛ اما امروز پرچم‌دار جبهه مقاومت جمهوری اسلامی ایران است؛ چراکه مقابله با استکبار یکی از آرمان‌های اساسی انقلاب اسلامی ایران است؛ لذا آزادگان جهان را با خود همراه کرده است.
کد خبر: ۶۸۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷ - 13August 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «عبدالحسین کلانتری» عضو شورای‌عالی اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت»، امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری نهمین دوره این اجلاسیه که با هدف پاسداشت فرماندهان شهید میدان و دیپلماسی مقاومت، شهیدان «حسین امیرعبداللهیان» و «اسماعیل هنیه» برگزار می‌شود، تبیین دقیق معنای مقاومت در جبهه مقاومت را یکی از ضروریات امروز در جامعه و مقیاس بین‌المللی دانست و اظهار داشت: مجموعه آموزش عالی بایستی با همکاری دانشگاه‌ها در مقیاس ملی و بین‌المللی به این مهم اهتمام داشته باشد.  

امروز پرچم‌دار جبهه مقاومت جمهوری اسلامی ایران است

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر این‌که در خصوص معنای مقاومت، اعجاجات نظری و مفهومی صورت گرفته است که با وجود اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی، می‌توان از این اختلافات نظری و مفهومی عبور کرد، بیان داشت: مقابله با سلطه‌گری و استکبار، ویژگی اصلی جبهه مقاومت است؛ جبهه مقاومت یاور مظلومان بودن و دشمن مستکبران بودن و نوعی مبارزه بوده و نوعی اعمال قدرت است که توان تولید و این‌که بتواند مناسبات را در مقیاس جهانی دگرگون کند را دارد.

کلانتری گفت: جبهه مقاومت گستره وسیع زمانی دارد؛ اما امروز پرچم‌دار جبهه مقاومت جمهوری اسلامی ایران است؛ چراکه مقابله با استکبار یکی از آرمان‌های اساسی انقلاب اسلامی ایران است؛ لذا آزادگان جهان را با خود همراه کرده است.

وی افزود: جبهه مقاومت یک گستره فراملی دارد و محدود به جغرافیای ایران نیست؛ لذا از ادیان مختلف عضو این جبهه هستند و اساساً جبهه مقاومت با انسانیت پیوند خورده است؛ برای همین گستره مکانی آن از آمریکا و اروپا آغاز می‌شود تا آسیا و همه جهان را در بر می‌گیرد؛ همان‌طور که در موضوع فلسطین ما شاهد نمایان شدن این جبهه در سراسر جهان هستیم.

عضو شورای‌عالی اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با ارسال پیام به دانشجویان آمریکایی، آنها را در سمت درست تاریخ و عضوی از جبهه مقاومت می‌بینند؛ لذا گستره مکانی جبهه مقاومت به انسانیت اشاره دارد که در ادیان الهی نیز به آن اشاره شده است.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاهیان را تبیین‌کننده واقعیت نظام جهانی و برملا کردن جبهه استکبار را از رسالت آنها دانست و گفت: این نقش پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌خوبی ایفا شده و در موضوع حملات وحشیانه رژیم‌صهیونیستی علیه مردم فلسطین نیز دانشگاهیان توانسته‌اند نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

کلانتری با تأکید بر این‌که جبهه مقاومت در عرصه‌های نظامی، فرهنگی، دیپلماسی و علمی، جبهه وسیعی است که از ابتدای تاریخ آغاز شده، امتداد یافته و همه انسان‌ها را می‌تواند در بر بگیرد، گفت: در این راستا، تصمیمی در اجلاسیه مجاهدان در غربت گرفته شده و یک همایش علمی دوسالانه تدوین شد که اولین همایش آن سال ۱۴۰۱ در دانشگاه علم و صنعت برگزار و مقالات منتخب آن منتشر شد که امیدواریم شهریور امسال نیز شاهد باشیم که این همایش در مشهد مقدس برگزار شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها