قالیباف در پیامی به روسای مجالس کشورهای جهان:

پاسخ به رژیم صهیونیستی حق ذاتی و طبیعی ماست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دفاع مشروع در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی در جریان ترور شهید اسماعیل هنیه براساس منشور سازمان ملل متحد، حق ذاتی کشورمان است.
کد خبر: ۶۸۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲ - 13August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی خطاب به رؤسای پارلمان‌های جهان خواستار محکومیت شدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد و عادی‌سازی این نسل‌کشی هدفمند را از پیامد‌های سکوت مجامع بین‌المللی دانست.

قالیباف: پاسخ به رژیم صهیونیستی حق ذاتی و طبیعی ماست

رئیس قوه مقننه همچنین دفاع مشروع در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی در جریان ترور شهید اسماعیل هنیه را براساس منشور سازمان ملل متحد، حق ذاتی کشورمان دانست.

متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

عالیجناب.

اکنون گذشت ۱٠ ماه از بحران غزه و استمرار جنایات گسترده و هدف قرار دادن عمدی شهروندان بی‌گناه فلسطینی، بیانگر فقدان اراده سیاسی رژیم اشغالگر و منحوس صهیونیستی برای پایان دادن به این جنگ ویرانگر و تداوم فاجعه انسانی در غزه است.

جنایت وحشیانه و هولناک رژیم صهیونیستی در حمله عمدی به مدرسه التابعین و به شهادت رساندن بیش از یکصد تن و زخمی کردن ده‌ها تن دیگر از غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی، نشان‌دهنده عزم شیطانی این رژیم جنایتکار برای ادامه جنگ و قتل‌عام نظام‌مند غیرنظامیان فلسطینی با هدف پاکسازی قومی در نوار غزه می‌باشد.

این جنایات پرتکرار علیه غیرنظامیان، نقض آشکار حقوق بین‌الملل بشردوستانه به شمار می‌آید. از این‌رو، نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی و تداوم حملات به نوار غزه، نیازمند اتخاذ موضع واحد و مؤثر بین‌المللی برای حمایت از مردم فلسطین است.

از پیامد‌های سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات مستمر رژیم صهیونیستی این است که این رژیم نامشروع نه تنها هیچگونه حد و مرزی برای تداوم اقدامات شنیع خود نمی‌شناسد، بلکه با قلب واقعیات و با کمک چتر حمایتی برخی قدرت‌ها به دنبال عادی سازی جنایت و نسل‌کشی هدفمند در غزه است.

رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن مداوم غیرنظامیان و مقامات فلسطینی، از همه خطوط قرمز عبور کرده است، اقداماتی که به باور بسیاری به روند اضمحلال و فروپاشی آن سرعت بخشیده است. به عنوان یکی از تازه‌ترین اقدامات ددمنشانه رژیم جعلی اسرائیل باید به ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران اشاره کنم. جمهوری اسلامی ایران به موجب ماده ٥١ منشور سازمان ملل متحد، دفاع مشروع نسبت به این اقدام متجاوزانه علیه حاکمیت و تمامیت سرزمینی خویش را حق ذاتی خود دانسته و به نحو مقتضی به آن پاسخ خواهد داد.

جمهوری اسلامی ایران از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که برای توقف این‌گونه موارد آشکار تجاوز و نقض مکرر حاکمیت کشور‌ها تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

بدین‌وسیله از جامعه جهانی و تمام آزادگان جهان به ویژه رؤسای محترم مجالس می‌خواهم ضمن محکومیت شدید جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل، به مسئولیت‌های بین‌المللی، اخلاقی و انسانی خود در امر حمایت از ملت مظلوم فلسطین عمل نموده و برای متوقف کردن کشتار غیرنظامیان فلسطینی که مصداق بارز ارتکاب جرایم جنگی و نقض فاحش حقوق بین‌الملل، حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر بین‌المللی است، تلاش کنند و رژیم غاصب صهیونیستی را با اتخاذ اقدامات قاطع و بازدارنده پاسخگو نموده و به کرنش و تمکین در برابر قوانین بین‌المللی وادار نمایند.

در این راستا، شورای امنیت سازمان ملل متحد در اجرای وظایف ذاتی خود طبق منشور ملل متحد موظف است برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه که با حمایت مستقیم و همه‌جانبه آمریکا و برخی کشور‌های غربی در حال انجام است، اقدام جدی و فوری به عمل آورد.

اینجانب بار دیگر ضمن محکومیت شدید این جنایت هولناک و اعلام همبستگی کامل با مردم مظلوم فلسطین، بر ضرورت اتخاذ مواضع قوی و یکپارچه توسط جامعه جهانی به ویژه کشور‌های اسلامی با هدف توقف فوری و کامل تجاوز رژیم صهیونیستی و حمایت قاطعانه و مؤثر از ملت بی‌دفاع فلسطین تاکید می‌کنم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی

جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار