تجلیل اسماعیلی از آزادگان شاغل در وزارت فرهنگ:

جنایات صهیونیست‌ها سند رسوایی تمدن منحط غربی است

اسماعیلی با بیان اینکه جنایات صهیونیست‌ها سند رسوایی تمدن منحط غربی است، گفت: آزادگان دفاع مقدس دوره سخت اسارت را در مسیر آرمان‌‌های انقلاب تحمل کردند.
کد خبر: ۶۸۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳ - 13August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، مراسم تجلیل از آزادگان شاغل و بازنشسته وزارت فرهنگ با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع و محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ امروز سه‌شنبه (۲۳ مرداد) برگزار شد. 

اسماعیلی ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و روزهای اسارت خاندان عصمت (علیهم السلام)، اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای پرفضیلت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت، سلامت و شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای دولت و آزادگان شهید را گرامی می‌داریم.

وی افزود: سالروز بازگشت آزادگان را گرامی می‌داریم و به ارواح پاک شهیدانی که در طول دوره اسارت به شهادت رسیدند درود می‌فرستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ۳۴ سال از بازگشت آزادگان به میهن عزیزمان گذشته و در این مدت تحولات مهمی در کشور رخ داده است.

وزیر فرهنگ گفت: جمهوری اسلامی با سکانداری رهبر انقلاب راهش را طی کرده و مسیر را تا رسیدن به قله نهایی ادامه می دهد؛ دعای همیشگی ما این است که خداوند متعال پرچم نهضت را به دست صاحب اصلی اش برساند و چشمان همه ما به جمال مهدی آل محمد (ص) روشن شود و افتخار سربازی در رکاب ایشان و شهادت در این مسیر را داشته باشیم.

جنایات صهیونیست‌ها سند رسوایی تمدن منحط غربی است

وی با بیان اینکه اگر از فاجعه انسانی غزه یاد نکنیم جفا کرده‌ایم، افزود: رژیمی جنایتکار با ددمنشی خود، کودکان، زنان، مدارس و بیمارستان ها را به خاک و خون می‌کشد که این اقدامات سند رسوایی تمدن منحط غربی است؛ بیانیه اخیر کشورهای غربی را نگاه کنید با رذالت تمام خود را موظف به پشتیبانی از این رژیم کودک‌کش معرفی کردند و در مقابل ایران را از موضوع انتقام برحذر می دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: میهمان رسمی دولت را چند ساعت بعد از برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در محل اقامتش به شهادت می رسانند و توقع دارند عکس العمل مناسبی نشان ندهیم.

وزیر فرهنگ گفت: جمهوری اسلامی ایران مسیر پرافتخار حمایت از مقاومت و ملت فلسطین را زمانی در دستور کار قرار داد که صدای سازش بلند شده بود؛ رهبر کشوری که داعیه سردمداری مبارزه با صهیونیست‌ها را داشت چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دست خفت‌بار سازش را به سمت صهیونیست ها دراز کرد.

وی افزود: در این شرایط انقلاب اسلامی پرچم حمایت از آزادی قدس را بردوش گرفت، در روزهایی که حتی رهبران آن دوره جریانات فلسطینی مایوس از مقاومت در مادرید و سوئد و دیگر نقاط به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی بودند جمهوری اسلامی ایران پای پرچم مقاومت ایستاد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه همه دنیا به حقانیت مسیر امام و انقلاب ایمان آوردند، تصریح کرد: صهیونیست ها متنفرترین موجودات روی زمین حتی پست‌تر از حیوانات درنده هستند.

اسماعیلی تاکید کرد: مقاومت مردم ایران و جبهه مقاومت رسوایی صهیونیست‌ها را رقم زد؛ رژیم صهیونیستی که‌ افکار عمومی دنیا را تحت اختیار خود داشت به نقطه‌ای رسیده که طبل رسوایی آنان در قلب آمریکا و اروپا به صدا درآمده است.

وزیر فرهنگ گفت: امیدوار هستیم با پیروزی جبهه مقاومت و اضمحلال این رژیم‌ فاسد و کودک‌کش نماز را به امامت رهبر انقلاب در بیت المقدس برپا کنیم؛ به امید چنین روز باشکوه‌ و نزدیکی.

وی افزود: از همکاران سرافراز آزاده‌ام تشکر می‌کنم که در دوره خدمتشان در وزارتخانه همسان با دوره مقاومتشان پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستادند.

اسماعیلی با اشاره به سختی های دوره اسارت ادامه داد: شما دوره سخت اسارت را در مسیر آرمان‌‌های انقلاب تحمل کردید؛ گفتن و شنیدن یک چیز است و تحمل کردن آن چیز دیگری؛ هرچه بگوییم ذره ای از آلام و مشکلاتی که این عزیزان در دوره محنت تحمل کردند را متوجه نمی‌شویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: براساس آیه قران کریم که می فرماید: "وَفَضَّلَ اللَّهُ المُجاهِدینَ عَلَى القاعِدینَ أَجرًا عَظیمًا" خداوند شما را بر دیگران فضیلت داده است، به واسطه این مجاهدت خداوند متعال به شما علو درجه عنایت کرده است.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه همکاری با شما باعث افتخار است و انشالله همه ما با عاقبت به‌خیری به جمع دوستان شهیدمان بپیوندیم، گفت: از دکتر اسلامی که در این دوره سه ساله برای رفع کم و کاستی ها زحمات شبانه روزی داشتند تشکر می‌کنم، در نتیجه این تلاش ها بخش مهمی از کارها در این حوزه پیش‌ رفت.

وی افزود: تلاش کردیم در روزهای آخر اخبار خوشی برای کارکنان داشته باشیم انشالله در روزهای آینده خبر خوشی در مورد مسکن آماده شده که به عنوان هدیه به اطلاع کارکنان خواهد رسید.

در پایان این مراسم نیز وزیر فرهنگ از برخی آزادگان تجلیل و قدردانی کرد. 

انتهای پیام/  121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار