با ابلاغیه رئیس جمهور؛

۷۰ هزار معلم بازنشسته به کار بازمی‌گردند

رئیس جمهور در ابلاغیه‌ی مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش مجوز به‌کارگیری ۷۰ هزار معلم بازنشسته را ابلاغ کرده است.
کد خبر: ۶۸۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸ - 13August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش در اولین ابلاغیه این شورا در دولت چهاردهم، مجوز جذب ۷۰ هزار نفر معلم بازنشسته را صادر و ابلاغ کرد.

ابلاغیه پزشکیان؛ مجوز به‌کارگیری ۷۰هزار معلم بازنشسته

در بخشی از این ابلاغیه به شرح ذیل آمده است:

۱ ـ به‌کارگیری معلمان بازنشسته دارای مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی و بالاتر به صورت حق‌التدریس تمام‌وقت (حداکثر تا سقف ۲۴ ساعت تدریس در هفته) در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در مدارس تمامی دوره‌های تحصیلی با رعایت نیاز ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و حسب دستورالعمل توسعه سنواتی سال تحصیلی جاری، بلامانع است.

تبصره ـ به‌کارگیری معلمان بازنشسته دارای مدرک تحصیلی پایین‌تر از لیسانس، صرفاً در صورت نبود فرد دارنده لیسانس و بالاتر، پس از تأیید و تصویب در کارگروه توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان، بلامانع خواهد بود.

۲ ـ حداکثر سقف مجاز پرداخت حق‌التدریس به افراد به‌کارگیری شده طبق بند ۱ و تبصره ذیل، در هفته ۲۴ ساعت و ماهانه ۱۰۰ ساعت می‌باشد.

۳ ـ مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری ملزم به رعایت استفاده از به‌کارگیری معلمان بازنشسته در مدارس، تا سقف ۷۰ هزار نفر است.

طی سال‌های گذشته دستگاه آموزش و پرورش با کمبود معلم روبرو بوده و سال اخیر مجوز جذب چند ده هزار معلم از سوی دولت سیزدهم صادر و چند نوبت آزمون جذب معلم برگزار شده بود. اقدام دیگر دولت برای ارتقای شأن و جایگاه معلمان، رتبه‌بندی این قشر بود که سال گذشته صورت پذیرفت. این اقدام و ابلاغیه نیز می‌تواند در این راستا و به منظور رفع کمبود معلم و تقویت بنیه درسی دانش‌آموزان باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار