حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:

ضربه متقابل به آمریکایی‌ها خارج از تصور و محاسبه آن‌ها خواهد بود

امام جمعه تهران فرمودند: اگر آمریکا ناو‌های خود را وارد جریانات نکند، ما به آن‌ها متعرض نخواهیم شد؛ ولی اگر نیرو‌های آمریکا قصد آشوب و انجام تحریکاتی در منطقه داشته باشند، با آن‌ها مقابله‌به‌مثل خواهیم کرد. اگر امریکا قصد حمله به ما را داشته باشد، بداند که ضربه متقابل ما به آن‌ها خارج از تصور و محاسبه آمریکا خواهد بود.
کد خبر: ۶۸۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱ - 13August 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۲۳ مرداد سال ۱۳۶۶ در خطبه‌های نماز جمعه تهران، درباره لشکرکشی آمریکا به خلیج‌فارس فرمودند: اولاً این حجم از لشکرکشی دریایی آمریکا به منطقه، مایه تعجب و حتی تمسخر بسیاری از محافل سیاسی دنیا شد و ثانیاً آمریکا علی‌رغم حضور گسترده خود در منطقه، به دلیل ترس و وحشتی که از عکس‌العمل قاطع ما در منطقه دارد، با هم‌پیمانان خود درصدد پوشاندن اهداف و انگیزه‌های خود از این اقدامات تجاوزکارانه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: ضربه متقابل به آمریکایی‌ها خارج از تصور و محاسبه آن‌ها خواهد بود

ایشان با بیان مواضع جمهوری اسلامی در مورد پشتیبانی کشور‌های منطقه از دولت جنگ‌افروز عراق، گفتند: سیاست مقابله‌به‌مثل ما در برخورد با رژیم عراق و حامیانش، بدون توجه به حضور نیرو‌های آمریکا و دیگر کشور‌های منطقه، ادامه خواهد یافت.

اگر آمریکا ناو‌های خود را وارد جریانات نکند، ما به آن‌ها متعرض نخواهیم شد؛ ولی اگر نیرو‌های آمریکا قصد آشوب و انجام تحریکاتی در منطقه داشته باشند، با آن‌ها مقابله‌به‌مثل خواهیم کرد. اگر امریکا قصد حمله به ما را داشته باشد، بداند که ضربه متقابل ما به آن‌ها خارج از تصور و محاسبه آمریکا خواهد بود.

رئیس‌جمهوری وقت اسلامی ایران با تأکید بر روحیه شهادت‌طلبی، فرمودند: مهم‌ترین بخش قدرت ما، حضور نیرو‌های مردمی ما در منطقه است که هیچ کشوری قدرت مقابله مناسب با هزاران رزمنده شهادت‌طلب سپاه و بسیج در آب‌های خلیج‌فارس را ندارد. وقتی هزاران قایق به‌وسیله مردان ما در دریا راه بیافتند، اصلاً قدرت مقابله با این‌ها را هیچ ناو و هیچ دستگاهی ندارد.

ایشان سپس درباره اهداف آمریکا در منطقه، گفتند: آمریکا برای تجاوز به منطقه آمده است؛ چراکه این کشور احساس می‌کند جمهوری اسلامی در حال پیروز شدن در جنگ با عراق است؛ لذا قصد ورود به جنگ به نفع عراق را دارد؛ اما جرأت نمی‌کند که به‌تنهایی وارد میدان شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به مردم ایران افزودند: ملت ما باید آماده هرگونه رویارویی باشند و باید در این مرحله از انقلاب، قدرت خود را به دشمنان انقلاب ثابت کنند.

جوانان ما باید آماده باشند با حضور خود در میدان‌های نبرد، قدرت خود را به دنیا نشان دهند و حرکت به سمت جبهه‌ها باید یک‌لحظه متوقف نشود.

اساسی‌ترین کار‌ها در جبهه و در مرز‌هایی است که جنگ بین رژیم عراق با نیرو‌های اسلامی در جریان است. اساس کار ما در آن‌جاست؛ آن‌جا وقتی ضربه قاطع وارد شود، در همه جبهه‌های سیاسی و اقتصادی و نظامی دیگر، دشمن خلع سلاح خواهد شد.

روزنامه گاردین نوشت: سید علی خامنه‌ای رئیس‌جمهور ایران، تهدید کرد که اگر آمریکا به منافع ایران در خلیج‌فارس صدمه بزند، واحد‌های انتحاری نیروی دریایی ایران به کشتی‌های آمریکایی حمله خواهند کرد.

این روزنامه با وجود حضور صد‌ها هزار تن در نماز جمعه، نوشت: در حدود ۲۰ هزار نفر در مراسم نماز جمعه تهران حضور داشتند (!) و علیه آمریکا شعار می‌دادند.

منبع:
یزدانفام، محمود، روزشمار جنگ ایران و عراق: اسکورت نفتکش‌ها (کتاب پنجاهم)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، چاپ سوم ۱۳۸۹، صص ۳۱۵، ۳۱۶

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار