معاون فرهنگ و آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور:

اقامه نماز مبنای تربیت دانش‌آموزان و تعالی نسل‌های آینده است

سرگزی گفت: اقامه نماز مبنای تربیت دانش‌آموزان و مورد استفاده و تعالی نسل‌های آینده است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.
کد خبر: ۶۸۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳ - 14August 2024

ترویج نماز برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی،‌ «منصور سرگزی» معاون فرهنگ و آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور امروز (چهارشنبه) در نشست هماهنگی برگزاری سی و یکمین اجلاس نماز در خراسان شمالی، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت پایگاه‌های تابستانی و اردوگاه‌ها در اجلاسیه نماز مهم است، زیرا که نسل نوجوانان بهترین موضوع و مخاطب اجلاسیه را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در این زمینه افزود: حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در این زمینه نقش بی بدیلی دارند، خراسان شمالی با برنامه‌ریزی و هدف گذاری مناسب بهترین بهره‌برداری را برای تلطیف فضای معنوی خواهد داشت. اقامه نماز مبنای تربیت دانش‌آموزان و مورد استفاده و تعالی نسل‌های آینده است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

سرگزی با اشاره به اهمیت نماز تصریح کرد: تمام کار‌هایی که ما انجام می‌دهیم در مقابل عظمت اقامه نماز بسیار ناچیز و اگر در ظرفیت‌های اساسی مثل نماز و تعلیم و تربیت اقداماتی انجام شود به خاطر اثرگذاری روی نسل‌های آینده حائز اهمیت است. برگزاری این اجلاس فرصت خوبی است و باید نهایت برداشت معنوی را به جامعه انتقال داد، زیرا که نماز بازدارنده فساد و فحشا است.

حجت‌الاسلام «رضا نوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این نشست، گفت: اهمیت نماز فرزندان باید جدی گرفته شود. باید به هر خدمتی رنگ دینی داده شود. اگر نماز را آنگونه که خدا خواسته، بخوانیم و عمل کنیم، می‌توانیم با نماز آسیب‌های اجتماعی را ریشه کن نماییم. هر فرصت و امکانی که در اختیار است برای باشکوه‌تر شدن و جدی‌تر شدن امر نماز استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار