سیزدهمین جشنواره مد و لباس فجر برگزار می‌شود

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: سیزدهمین جشنواره مد و لباس فجر برگزار می‌شود و هم اکنون در حال تشکیل کمیته‌های تخصصی ذیل این کارگروه هستیم.
کد خبر: ۶۸۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸ - 14August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، زهرا گلپایگانی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در پنجاه و ششمین جلسه کار گروه ساماندهی مد و لباس به دو خبر مبنی بر تغییر در جایگاه کارگروه و قرار گرفتن آن ذیل حوزه وزارتی و ابلاغ سند ملی سبک پوشش اسلامی ایرانی در تیرماه اشاره کرد.

سیزدهمین جشنواره مد و لباس فجر برگزار می‌شود

وی افزود: پویا شدن و برگزاری منظم جلسات کارگروه در اولویت قرار دارد که این امر در راستای تحقق اهداف، موثر است.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه با اشاره به ابلاغ سند ملی سبک پوشش اسلامی ایرانی به دستگاه‌های اجرایی گفت: این مصوبه در ۷ ماده و ۵ تبصره در جلسه هشتم خردادماه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و با امضای سرپرست ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد که جهت اجرایی سازی آن، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف به تأسیس بنیاد ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی است. بر این اساس جهت طی روال قانونی و تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تدوین اساسنامه و ساختار آن در دستور کار است که دریافت نظر مشورتی ذی نغعان و متخصصان عرصه مد و لباس درین خصوص راه گشاست.

گلپایگانی با اشاره به دیگر دستور جلسه پیرامون اصلاح آیین نامه های مرتبط ادامه داد: شیوه‌نامه‌های قانونی حسب شرایط نیازمند بازنگری، به روز رسانی، اصلاحات و ویرایش جدید است و جهت جمع بندی نظرات کارشناسی و ارائه به مبادی قانونی ذیربط علاقمند به دریافت نظر اعضا هستیم.

وی در پایان گفت: جهت برگزاری مطلوب سیزدهمین جشنواره مد و لباس فجر در مسیر دریافت پیشنهادات کارشناسی صاحب‌نظران، اساتید و کنش‌گران این عرصه هستیم و در همین راستا اولین جلسه شورای مشورتی کارگروه را هفته ی گذشته برگزار کردیم که بازخورد بسیار خوب مدعوین را در پی داشت و بنا داریم کمیته‌های تخصصی ذیل این کارگروه تشکیل دهیم و با تعامل بیشتر و بهره از نظر متخصصان سعی در اتخاذ خط مشی هایی با حداقل خطا نماییم.

در ادامه جلسه حاضران به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود پیرامون دستور جلسات پرداختند. بر اساس تقویم اجرایی مدون گشته جلسات کارگروه، برگزاری منظم ماهانه برای آن پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار