با حضور سردار «علی فضلی»؛

هشتمین جلسه تدوین تاریخ حماسه رزم لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) برگزار شد

هشتمین جلسه تدوین تاریخ حماسه رزم لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) در دوران هشت سال دفاع مقدس با مدیریت سردار سرتیپ پاسدار «علی فضلی» فرمانده این لشکر سرافراز در دوران دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱ - 14August 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، هشتمین جلسه تدوین تاریخ حماسه رزم لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) در دوران هشت سال دفاع مقدس با مدیریت سردار سرتیپ پاسدار «علی فضلی» جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده این لشکر سرافراز در دوران دفاع مقدس و همچنین فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس لشکر ۱۰، روز گذشته (سه‌شنبه) در سالن شهدای دزفول موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

هشتمین جلسه تدوین تاریخ حماسه رزم لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) برگزار شد

در این جلسه، درباره سازمان رزم لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) در عملیات «والفجر ۸» تبادل نظر شده و سازمان رزم گردان‌ها و واحد‌ها تا رده جانشین گردان و واحد معین شد. همچنین سردار فضلی نیز در این‌باره اظهار داشت: من قبل از عملیات «ام‌الرصاص» با عنایت به سختی و پیچیدگی مأموریت، برای اینکه در طول عملیات، لشکر با خلاء فرماندهی مواجه نشود، ۱۴ نفر را معرفی کردم تا به ترتیب الویت، فرماندهی لشکر را اداره کنند که در میان آن‌ها فرماندهان گردان و واحد‌ها هم بودند؛ لذا بعد از مجروحیت من در شهر فاو در ۲۷ بهمن سال ۱۳۶۴ و انتقالم به پشت جبهه، این ترکیب تا نفر چهاردهم توانستند بیش از یک‌ماه لشکر را اداره کنند تا این‌که بعد از دوران درمان مجروحیتم، دوباره به لشکر برگشتم و همه آن‌ها بالاتفاق شهید و یا مجروح شدده بودند.

هشتمین جلسه تدوین تاریخ حماسه رزم لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) برگزار شد

فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) در دوران دفاع مقدس تأکید کرد: به علت گذشت زمان، برادرانی که اطلاع کامل از این فرماندهان ایثارگر دارند، جهت ثبت حماسه‌های آن‌ها در تاریخ شفاهی لشکر همکاری کنند.

در ادامه این جلسه، «لیلا رستم‌خانی» نویسنده کتاب غواصان لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع)، توضیحاتی درباره روند تدوین جلدهای ۱ و ۲ این کتاب توضیحاتی را ارائه کرده و در خاتمه «علی‌محمد اسدی» مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه سیدالشهداء (ع) در خصوص تدوین و چاپ ده‌ها کتاب با عنوان زندگی‌نامه شهدا و تاریخ شفاهی رزمندگان و فرماندهان لشکر ۱۰ به ارائه توضیحاتی پرداخت.

هشتمین جلسه تدوین تاریخ حماسه رزم لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) برگزار شد

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار