رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

مطالبه‌گری سازمان پدافند غیرعامل کشور از دستگاه‌های اجرایی برای مهار پشه «آئدس»

سردار «جلالی» گفت: از آبان ماه سال گذشته، جلسات کارگروه مقابله به این ناقل بیماری تشکیل و به تقسیم‌بندی وظایف و اقدامات دستگاه متولی برای مدیریت و مهار گسترش بیماری منجر شد.
کد خبر: ۶۸۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶ - 17August 2024

سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره گسترش پشه آئدس در برخی شهر‌های کشور و اقدامات این سازمان در جهت مقابله با این پشه، اظهار داشت: از آبان ماه سال گذشته، جلسات کارگروه مقابله به این ناقل بیماری تشکیل و به تقسیم بندی وظایف و اقدامات دستگاه متولی برای مدیریت و مهار گسترش بیماری منجر شد.

مطالبه‌گری سازمان پدافند غیرعامل کشور از دستگاه‌های اجرایی برای مهار پشه «آئدس»

سردار جلالی ادامه داد: در رابطه با کنترل و مدیریت پشه آئدس، وزارت بهداشت از سازمان پدافند غیرعامل کشور درخواست همکاری کرد و سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز بر اساس رسالتی که دارد، سازماندهی ظرفیت‌های کشوری و لشکری و ارگان‌های ذیربط را آغاز و راهبری، هدایت و مطالبه گری در اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی را در دستور کار خود قرار داد. در همین رابطه در قالب سه محور کلی بهسازی محیط، پاکسازی محیطی و رفع آلودگی و مقابله جهت رفع آلودگی تکالیفی ابلاغ شد و در کنار آن توسعه و ارتقای آمادگی‌های حوزه درمان و مقابله با این بیماری را پیگیری کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: ارزیابی ما این است که نتایج هم افزایی‌ها و اقدامات دستگاه‌های مسئول مناسب بوده و وزارت بهداشت از همکاری دستگاه‌های مختلف ابراز رضایت کرده است، اما حتما نیاز به جدیت و کار بیشتر هستیم.

وی با بیان اینکه ما همکاری و تعامل بسیار خوبی با همه دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت داریم و در زمینه کنترل پشه آئدس شاهد همکاری و هم افزایی خوبی نیز بودیم، تصریح کرد: ابلاغ و اجرای دستورالعمل عملیاتی و پایش تهـدیدات ناشی از ناقل مهاجم زیستی (پشه آئدس) و طرح ملی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی با هدف سازماندهی و بسیج ظرفیت‌های ملی و استانی برای مدیریت و کاهش خطر تهدیدات ناشی از ناقل مهاجم زیستی و مقابله با گسترش آن و پایش پیامد‌های بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌های منتقله توسط آن که از سوی سرلشکر باقری، رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است، نمونه‌ای از این تعاملات است.

وی در درباره تمهیدات سازمان پدافند غیرعامل در فصل و زمان بارندگی و جلوگیری از طغیان جمعیت پشه آئدس گفت: سه اقدام اساسی، بهسازی و پاکسازی محیطی و رفع آلودگی در کنار ارتقای آمادگی‌ها باید توسط دستگاه‌ها اجرایی و مردم انجام شود. در مرحله بعد چنانچه با بیماری مواجه شویم باید شیوه نامه‌های درمان مصوب وزارت بهداشت و درمان را در دستور کار قرار گیرد که در این زمینه نیز تمهیدات لازم اندیشه شده است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار