رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تأکید کرد؛

لزوم رعایت الزامات مرزبانی زیستی

سردار سرتیپ «جلالی» بر اهمیت رعایت الزامات مرزبانی زیستی در استان‌های مرزی تأکید کرد.
کد خبر: ۶۸۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴ - 07August 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، جلسه کارگروه زیستی استان خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و مسئولان حوزه بهداشت، درمان و سلامت استان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

لزوم رعایت الزامات مرزبانی زیستی

در این نشست، سردار جلالی بر لزوم اجرای دستورالعمل‌های مرزبانی زیستی و الزامات پدافند زیستی با توجه به شرایط ویژه استان‌های مرزی تاکید کرد.

وی ضمن تأکید بر لزوم هماهنگی با دستگاه‌های مسئول برای پوشش بهداشتی زائرین خارجی اربعین که به مشهد مشرف می‌شوند، به اهمیت نظارت دقیق بر رعایت الزامات بهداشتی در موکب‌ها به منظور تضمین سلامت زائران و جامعه محلی پرداخت.

یکی از محور‌های مهم این نشست، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان برای تهیه الگو‌های پژوهشی با هدف مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بود، تا بتوان راهبرد‌های موثری را در استان‌های مرزی که بیشترین آسیب‌پذیری را در این زمینه دارند، پیاده‌سازی کرد.

با توجه به جمعیت انبوه زائران در ایام زیارتی، لزوم ایجاد شیوه نامه‌های بهداشتی ویژه برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و تضمین سلامت زائران مورد بررسی قرار گرفت. سردار جلالی همچنین بر ضرورت استفاده از فناوری‌های پیشرفته و هوش مصنوعی در نظام جامع پدافند زیستی تاکید کرد.

تاکید بر هماهنگی اجرایی در بهسازی، پاکسازی و رفع آلودگی محیطی برای کنترل پشه آئدس در منطقه شمال‌غرب کشور از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این نشست بود. همچنین بر ضرورت درس گرفتن از داستان کرونا و اقدام پیشگیرانه وزارت بهداشت در مقابله سریع با بیماری تب دنگی تاکید شد.

گزارش‌های مربوط به اقدامات و برنامه‌های در دست اجرای استان خراسان رضوی برای کنترل پشه آئدس و درمان بیماری‌ها ارائه شد. همچنین، گزارشی از برگزاری مانور شیمیایی و زیستی در بیمارستان‌های رضوی و امام رضا با همکاری سازمان آتش‌نشانی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیروی انتظامی و بیمارستان رضوی ارائه گردید. این مانور‌ها با هدف افزایش آمادگی و هماهنگی بین نهاد‌های مختلف در مواجهه با تهدیدات شیمیایی و زیستی انجام شده است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار