معاون تبلیغ مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان خبر داد؛

اعزام ۷۰۰ مُبلغ به روستاهای مشهد در قالب طرح «امام سفیر»

حجت‌الاسلام امامی از اعزام ۷۰۰ مُبلغ در ماه صفر در قالب طرح «امام سفیر» به روستاهای مشهد خبر داد.
کد خبر: ۶۸۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴ - 14August 2024

اعزام ۷۰۰ مُبلغ به روستاهای مشهد در قالب طرح «امام سفیر»به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حسین امامی» معاون تبلیغ مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان اظهار داشت: باگسترش طرح «امام سفیر» ۷۰۰ مُبلغ تا پایان ماه صفر به روستا‌های هدف اطراف شهر مشهد اعزام می‌شوند.

وی افزود: در طرح امام سفیر با فرارسیدن ایام خاص تبلیغی مانند رمضان، محرم و فاطمیه به صورت متمرکز حضور مبلغان مذهبی پیگیری می‌شود، تاکنون بیش از ۴۰ روستا با بیش از ۴۵۰ اعزام در دهۀ اول محرم ساماندهی شدند.

معاون تبلیغ مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اینکه اعزام امام جماعت و سخنران به روستا‌های فاقد امام در استان خراسان رضوی در ماه محرم و صفر و در قالب طرح امام سفیر صورت می‌گیرد، ادامه داد: هدف از این طرح تأمین امام جماعت و سخنران در روستا‌های اطراف شهر مشهد است.

معاون تبلیغ مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان تصریح کرد: هدف اصلی، رشد و تعالی اهالی روستا با استعانت از آیات قرآن و سیره ائمه طاهرین و آموزه‌های دینی است که از بزرگان سینه‌به‌سینه رسیده و هیچکس مثل یک طلبه مبلّغ و دغدغه‌مند هنر انجام آن را ندارد.

وی افزود: اعزام‌شوندگان از میان طلاب آموزش دیدۀ موسسات تبلیغی مانند موسسۀ «به سوی ملکوت»، «امیر بیان»، «سعداء»، «مهرجویان» و گروه‌های تبلیغی فعال مانند گروه تبلیغی «سیدالشهداء علیه‌السلام» و «شهید حججی» انتخاب و اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام امامی بیان داشت: این اعزام‌ها در هسته مرکزی شهر مشهد و مساجد حاشیه شهر صورت گرفت و در مجموع در سه نقطه هدف حاشیه شهر و هسته مرکزی شهر مشهد بیش از ۲۰۰ اعزام انجام شد.

خراسان رضوی با برخورداری از افزون بر شش هزار مسجد بیشترین تعداد مساجد کشور را دارد که بیش از یک هزار و ۵۰۰ مسجد از این تعداد در مشهد واقع شده‌اند.

اکنون افزون بر ۹ هزار مسجد در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی استقرار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار