فرمانده انتظامی استان گیلان:

کشف ۴۱۷ فقره پرونده کلاهبرداری در گیلان

سردار «ملکی» از کشف ۱۶۸ فقره پرونده جعل و دستگیری ۵۳ جاعل در استان خبر داد و گفت: امسال ۴۱۷ فقره پرونده کلاهبرداری کشف و ۸۳  کلاهبردار دستگیر شده‌اند.
کد خبر: ۶۸۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹ - 14August 2024

کشف ۴۱۷ فقره پرونده کلاهبرداری در گیلانبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، سردار «عزیزاله ملکی» فرمانده انتظامی استان گیلان امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران ضمن قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران در انعکاس به‌موقع اخبار انتظامی اظهار کرد: خبرنگاران همگام با پلیس و دستگاه‌های امدادرسان در حوادث حضور دارند.

وی مجموع کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون را بیش از ۲ تن و ۶۸۷ کیلوگرم اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲ درصدی داشته است و گفت: مواد مخدر تهدیدی جدی برای جامعه به ویژه نسل جوان است.

ملکی از دستگیری بیش از ۵ هزار و ۱۶۰ سارق از ابتدای سال جاری خبر داد و با تاکید بر لزوم همکاری مردم و دستگاه‌ها با پلیس برای کاهش وقوع سرقت خاطرنشان کرد: با رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی و توجه به هشدار‌های پلیس می‌توان از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کرد.

وی با اشاره به مسافرپذیر بودن گیلان و سفر سالانه هزاران نفر از مسافران و گردشگران به استان، اذعان داشت: از ابتدای سال تاکنون شاهد کاهش ۱۰ درصدی تصادفات هستیم و تصادفات منجر به فوت ۲۰۴ نفر بوده که با کاهش ۱۸ درصدی و تصادفات جرحی نیز ۹ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان تماس‌های تلفنی مردمی با سامانه ۱۱۰ را بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تماس از ابتدای امسال عنوان کرد و افزود: ۲۴۲ هزار تماس منجر به اجرای عملیات شد و بیش از یک میلیون و ۵۷ هزار تماس نیز با راهنمایی و ارشاد همراه بود.

ملکی به جرایم اقتصادی و کشف ۱۶۸ فقره پرونده جعل و دستگیری ۵۳ جاعل در استان اشاره کرد و اذعان داشت: امسال ۴۱۷ فقره پرونده کلاهبرداری کشف و ۸۳  کلاهبردار دستگیر شده‌اند.

وی در ادامه برخورد و مقابله با سلاح‌های غیرمجاز را جزو اولویت‌های فراجا دانست و گفت: هزار و ۹۱ قبضه سلاح غیرمجاز توسط پلیس استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های افراد شرور و اراذل و اوباش رصد می‌شود و در صورت ارتکاب هرگونه جرمی علیه امنیت و آرامش مردم، پلیس برابر قوانین و مقررات با قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳ هزار و ۷۸۲ نفر از مخلان نظم و امنیت در گیلان دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۱ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها