مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:

۵۲۰۰ نفر بیکار در حوزه ایثارگران گیلان/ اجلاسیه شهدای غریب اسارت برگزار می‌شود

 «داوطلب» با اشاره به سهم ۲۵ درصدی فرزندان شاهد و ایثارگر در استخدام دستگاه‌ها، گفت: ۵ هزار و ۲۰۰ نفر بیکار در حوزه ایثارگران داریم؛ مجوز جذب تمامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد را دریافت کردیم و منتظر همکاری دستگاه‌ها هستیم.
کد خبر: ۶۸۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰ - 14August 2024

۵۲۰۰ نفر بیکار در حوزه ایثارگران گیلانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «محمدرضا داوطلب» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزش و جایگاه قلم در دین مبین اسلام، اظهار داشت: خبرنگاران صاحبان فکر، اندیشه و قلم هستند و مدیران دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت این مشاوران امین به عنوان بازوان مدیریتی خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه استان گیلان ۸ هزار شهید و ۲۳ هزار جانباز و ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان به یک جامعه ۱۳۷ هزار نفری از ایثارگران خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان بیان کرد: مردم احترام خاصی برای شهدا قائلند، زیرا شهدا تمام دارایی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و رفتند تا ما بمانیم.

داوطلب با بیان اینکه ۳۷ درصد ایثارگران استان، شهری و ۶۳ درصد روستایی هستند افزود: رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس با وجود مسافت طولانی و عدم دسترسی به امکانات و با سختی و مشقت زیاد خودشان را به جبهه‌های حق علیه باطل رساندند و از کیان کشور و نظام دفاع کردند.

وی هدف شهدا را حفظ اسلام، قرآن، انقلاب و کشور دانست؛ نه رسیدن به پست و مقام و شهرت و قدرت و تاکید کرد: در آستانه ۲۶ مردادماه، سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی قرار داریم و باید از این فرصت برای تکریم آزادگان بهره ببریم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان آزادگان را مظلوم‌ترین قشر ایثارگر دانست و ادامه داد: آزادگان عمدتا جانباز هستند و به واسطه زخمی شدن در میدان جنگ به اسارت دشمن درآمدند.

وی گیلان را دارای ۴۲ شهید غریب اسارت دانست که در زندان‌های رژیم بعث به شهادت رسیدند و گفت: استان گیلان ۲۶۴ شهید مفقودالجسد نیز دارد و فردا ۲۵ مردادماه اجلاسیه شهدای غریب اسارت استان گیلان را در گلزار شهدای رشت برگزار خواهیم کرد.

داوطلب خواستار هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی استان در سه بخش درمان، اشتغال و مسکن ایثارگران شد و عنوان کرد: نوسان شدید قیمت دارو و تجهیزات پزشکی یکی از مسائل حوزه درمان ایثارگران است و لذا نیازمند همکاری جامعه پزشکان و روسای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با بنیاد شهید هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به سهم ۲۵ درصدی فرزندان شاهد و ایثارگر در استخدام دستگاه‌ها، تصریح کرد: ۵ هزار و ۲۰۰ نفر بیکار در حوزه ایثارگران داریم البته مجوز جذب تمامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد را دریافت کردیم و منتظر همکاری دستگاه‌ها هستیم.

وی با اشاره به مشکلات مسکن ایثارگران بیان کرد: دستگاه‌های متولی حوزه مسکن براساس قانون مکلف به تخصیص یک قطعه زمین (۷۰ مترمربع در شهر و ۱۰۰ مترمربع در روستا) برای ایثارگران هستند؛ با پرداخت ودیعه مسکن و تسهیلات کم‌بهره بخشی از مشکل ایثارگران را حل کردیم، اما ۴ هزار ایثارگر استان فاقد هرگونه مسکن هستند.

داوطلب با اشاره به دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان گیلان گفت: این کنگره با ۱۷ اجلاسیه شهرستانی، هشت نمایش میدانی «شب شیدایی» و هشت اجلاسیه پایانی در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود و خواستار توجه جدی رسانه‌ها به این رویداد بزرگ فرهنگی-معنوی استان هستیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها