استاندار گیلان تاکید کرد؛

لزوم اهتمام دانشگاه‌ها در شناساندن توانمندی‌های استان به دانشجویان

«عباسی» گفت: دانشگاه‌ها باید در راستای شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان به دانشجویان تلاش کنند و به تناسب این ظرفیت‌ها، در حد امکان رشته‌های دانشگاهی را گسترش دهند.
کد خبر: ۶۸۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵ - 14August 2024

لزوم اهتمام دانشگاه‌ها در شناساندن توانمندی‌های استان به دانشجویانبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «اسدالله عباسی» استاندار گیلان در بیست و ششمین جلسه هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان که با حضور دکتر محمد علی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان و سایر اعضا برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم و تربیت متخصص در کشور، اظهار داشت: نقش موثر دانشگاه آزاد اسلامی در افزایش سطح پیشرفت علمی و فناوری کشور بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه آرامش در محیط دانشگاهی، بسترساز رشد و توسعه علمی در دانشگاه‌ها می‌شود که دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان این ویژگی را در بین دانشجویان، کارکنان و اساتید دارد افزود: دانشگاه‌ها باید در راستای شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان به دانشجویان تلاش کنند و به تناسب این ظرفیت‌ها، در حد امکان رشته‌های دانشگاهی را گسترش دهند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه پایان‌نامه‌های دانشجویان به سمت تقویت ظرفیت‌های مختلف استان هدایت شود تا خروجی نهایی آن توسعه و پیشرفت استان باشد افزود: بسته جامع مولدسازی املاک دانشگاه آزاد اسلامی استان تدوین و ارائه شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم تبدیل بعضی از مراکز دانشگاه آزاد اسلامی به فعالیت‌های علم و فناوری با بهره‌گیری از توان استادان دانشگاه ادامه داد: مقوله‌های تحول، خلاقیت و توجه به جنبه‌های مختلف دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی نیز مد نظر باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان در پایان گفت: توجه به سه موضوع اقتصاد، آموزش و تحول در قالب یک بسته متمرکز تدوین و به هیئت امنا ارائه شود تا پس از بررسی و تصویب عملیاتی شود.

لزوم اهتمام دانشگاه‌ها در شناساندن توانمندی‌های استان به دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه، اظهار کرد: تحول در فضای آموزشی نخستین موضوع سند تعالی دانشگاه است که بر این اساس تغییر از رویکرد آموزش حافظه محور به مهارت محور دنبال می‌شود.

مجتبی ملکی چوبری افزود: سند تحول و تعالی دانشگاه مبتنی بر اسناد بالادستی است و در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند و برنامه پنج ساله در دانشگاه آزاد اسلامی تا سال ۱۴۰۵ تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در سند تحول و تعالی دانشگاه پنج جهش مبتنی بر برنامه و ماموریت تعیین شده که تحول در فضای آموزشی نخستین مورد سند تعالی دانشگاه است، افزود: جهش در حوزه پژوهش با رویکرد حل مساله، حرکت از سمت درآمد‌های شهریه به سمت درآمد‌های غیر شهریه، حرکت از ناکارآمدی فرهنگی به سمت کارآمدی فرهنگی و جهش در توسعه کیفی دانشگاه از دیگر بخش‌های جهش‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در ادامه با قدردانی از اهتمام استاندار گیلان در جهت پیشبرد اهداف دانشگاه با رویکرد تعالی بیشتر و با اشاره به تحصیل حدود ۴۰ هزار دانشجو در ۱۴ واحد و مرکز دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، گفت: ۴۰ درصد بار آموزش عالی استان بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی  همچنین بیان کرد: واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از کیفیت نسبی مناسبی برخوردارند از این رو ادغام و تجمیع واحد‌های دانشگاهی مطرح نیست و به دنبال توسعه کیفی آنها هستیم.

ملکی چوبری در ادامه با تشریح ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در بخش‌های مختلف، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ۷۰۰ عضو هیات علمی و نخبگانی دارد، ۳۰ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه جزء یک و ۲ درصد دانشمندان برتر جهان هستند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها