استاندار همدان تاکید کرد؛

نقش موثر فرهنگ‌سازی و آموزش پیشگیرانه در مقابله‌ با آسیب‌های اجتماعی

«قاسمی‌فرزاد» گفت: فرهنگ‌سازی و آموزش پیشگیرانه از دوران کودکی و مقطع تحصیلی ابتدای به ویژه در آموزش و پرورش، اصلی‌ترین راه مبارزه و مقابله‌ با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و مواد مخدر است.
کد خبر: ۶۸۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۸ - 15August 2024

نقش موثر فرهنگ‌سازی و آموزش پیشگیرانه در مقابله‌ با آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان در نشست هم‌اندیشی با سمن‌های فعال استان، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و آموزش پیشگیرانه از دوران کودکی و مقطع تحصیلی ابتدای به ویژه در آموزش و پرورش، اصلی‌ترین راه مبارزه و مقابله‌ با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و مواد مخدر است.

وی افزود: اقدامات خداپسندانه و خیرخواهانه سمن‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد خانمان‌سوز در بهبود وضعیت مبتلایان مؤثر و قابل تقدیر است.

استاندار همدان تصریح کرد: پیشگیری از قبح شکنی و عادی‌انگاری مصرف موادمخدر در جامعه با فرهنگ‌سازی مناسب توسط صداوسیما، رسانه‌های جمعی و جراید باید مورد توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: سمن‌ها و تشکل‌های مردمی سفیران هدایت مردم هستند که در کنار دستگاه‌های دولتی نقش مؤثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کنند.

قاسمی‌فرزاد یادآور شد: خیرین، تشکل‌های مردمی و یاریگران فعال حوزه مبارزه با موادمخدر، دولت را در ایجاد فضای اجتماعی و اشتغال مناسب برای بهبود یافتگان یاری کنند تا از لغزش و بازگشت آنها به اعتیاد جلوگیری شود.

وی متذکر شد: در اعتیاد به مواد مخدر آلودگی ذهن و روان شدیدتر از جسم است و باید برای درمان آن زمان بیشتری صرف کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار