یادداشت/ محسن میرسعیدی

حرکت عظیم اربعین خنثی‌کننده تهاجم فرهنگی دشمن

دشمنی که تلاش می‌کند با تغییر نگرش‌ها گرفتن عقاید و باورها اهداف خود را دنبال کند، اما حرکت عظیم اربعین حسینی خنثی‌کننده این دسیسه‌ها و تهاجم فرهنگی است.
کد خبر: ۶۸۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲ - 15August 2024

حرکت عظیم اربعین خنثی‌کننده تهاجم فرهنگی دشمنگروه استان‌های دفاع‌پرس‌- «محسن میرسعیدی» فعال رسانه‌ای؛ اربعین یعنی عشقی بی‌پایان که معنا و مفهوم آن را فقط از دل‌های عاشق می‌توان فهمید.

اربعین مسیری که در آن عشق موج می‌زند، فوج‌فوج عاشقان، دسته‌دسته از سرتاسر این گیتی به سمت بارگاه ملکوتی امام مظلومان دورهم جمع می‌شوند، تا عشق و ارادت خود را به سرور سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام نشان دهند. 

حرکت اربعین درواقع نشان از اتحادی بین آزادی‌خواهان است که در جمعیت عظیمی از عاشقان و دلدادگان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در سرتاسر گیتی شکل‌گرفته و نقطه اوج ارادت دلدادگان حسینی را به رخ جهانیان می‌کشاند. 

در پیاده‌روی اربعین وارد مسیر که می‌شوی هر کس به‌نوعی خدمتگزاری به زائران را دنبال می‌کند، پیرزنی تمام دارایی‌اش را برای زوار امام حسین علیه‌السلام در مسیر پیاده‌روی می‌آورد، مردم در شهر‌های مختلف عراق منازل خود را برای اسکان و استراحت زائران آماده می‌کنند، یکی ایستگاه چای عراقی و دیگری ایستگاه توزیع میوه غذا و نوشیدنی هرکس به هر نحوی که می‌تواند آماده پذیرایی از زائران امام حسین علیه‌السلام در مسیر می‌شود.

این یعنی «حب‌الحسین یجمعنا» اینکه عشق امام حسین تمام عاشقان، آزادی‌خواهان و دلدادگان در سرتاسر گیتی را دورهم جمع می‌کند و این مغناطیس امام حسین (ع) که آن را در اربعین می‌توانیم با حضور چندمیلیونی ببینیم. 

اوج این دلدادگی در اربعین وقتی مشاهده می‌کنی هیچ‌گاه دلت نمی‌خواهد از این مغناطیس و آرامششان جدا شوی دلت می‌خواهد همیشه همه‌جا و در همه حال آرامش، آرامش اربعین باشد. 

جذب دل‌های عاشق به سمت کربلا تنها در دل شیعیان موج نمی‌زند بلکه هر شخص آزادی‌خواهی در سرتاسر گیتی را این مغناطیس مجذوب خود می‌کند.

حرکت عظیم اربعین درواقع نوعی پاسخ به تهاجم فرهنگی دشمن در عصر کنونی است، دشمنی که تلاش می‌کند با تغییر نگرش‌ها گرفتن عقاید و باور‌ها اهداف خود را دنبال کند، اما این حرکت عظیم اربعین حسینی است که خنثی‌کننده این دسیسه‌ها و تهاجم‌های فرهنگی دشمن در بستر‌های مختلف چه مجازی چه شبکه‌های ماهواره‌ای است.

دشمن می‌ترسد از این حضور ۲۰ میلیونی درحرکت عظیم اربعین حسینی از این اتحاد و از این عشق و ارادت و از این دلدادگی هراس دارد که هرچه وقت و هزینه صرف کرده با این حرکت معنوی قطعاً از بین خواهد رفت.

حرکت اربعین درواقع علاوه بر بهره‌گیری از فیوضات معنوی همچون زیارت امام حسین (ع)، به همه دنیا پیام ایستادگی، وحدت، آمادگی، همدلی، انسجام و آمادگی برای مقابله با ظلم و ستم مستکبرین عالم را به‌همراه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار