مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی تشریح کرد؛

خدمت‌رسانی گسترده آستان قدس رضوی به زائران اربعین در مرزها

استاد آقا از ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در مرزهای کشور، با کمک شبکه خادم‌یاری خبر داد.
کد خبر: ۶۸۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴ - 15August 2024

خدمت‌رسانی گسترده آستان قدس رضوی به زائران اربعین در مرزهابه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «محمدحسین استاد آقا» مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با تشریح برنامه‌های آستان قدس رضوی در اربعین سال جاری، اظهار داشت: مأموریت اصلی این بنیاد در آستان قدس رضوی ایجاد شرایط لازم برای زیارت زائران امام هشتم علیه‌السلام است و در کنار آن با کمک خیران و ناذران به زائران اربعین حسینی نیز، خدمت‌رسانی می‌کنیم.
 
وی با تأکید بر مشارکت خادم‌یاران در برپایی موکب‌های اربعین در داخل و خارج از کشور گفت: ۱۶۰ هزار خادمیار در استان‌های کشور به نام امام هشتم علیه السلام مشغول خدمت به مردم هستند که در ایام اربعین به صورت ویژه اقدام به خدمت‌رسانی به زائران امام حسین علیه السلام را نیز انجام می‌دهند.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: امسال در استان‌های مرزی کشور، مسیر‌های منتهی به مرز‌های کشور عراق توسط خادم‌یاران موکب‌های پذیرایی و اسکان زائران، برپا شده است.

استاد آقا تصریح کرد: علاوه بر مرز‌های غربی کشور، در مرز‌های شرقی از جمله دوغارون ویژه زائران افغانستانی و میرجاوه و ریمدان ویژه زائران پاکستانی موکب‌های اسکان و پذیرایی برپا شده است.

وی گفت: در مرز میرجاوه مجتمع رفاهی و خدماتی در فضایی به وسعت ۵ هکتار با امکانات کامل برای زائران پاکستانی آماده شده و با همکاری خادم‌یاران، خدمات لازم به زائران داده می‌شود.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی ابراز داشت: خدمت‌رسانی آستان قدس با کمک شبکه خادم‌یاری در مرز‌های غربی و جنوب غربی کشور به زائران در حوزه اسکان و پذیرایی انجام می‌شود و آشپزخانه مرکزی مهران نیز، در اختیار آستان قدس رضوی است.

استاد آقا با اشاره به برپایی مواکب حسینی در مرز تمرچین و مرز‌های جنوب شرق کشور توسط اهل سنت خاطرنشان کرد: این اقدام از نماد‌های وحدت بین مسلمانان در کشور ما است که به خوبی، در حال انجام است. 

توزیع ۲.۵ میلیون وعده غذایی

وی بیان داشت: سال گذشته ۶۰۰ هزار وعده غذایی توسط آشپزخانه مرکزی مهران طبخ و میان زائران توزیع شد که این مهم در سال جاری نیز با قوت در حال انجام بوده و خدمت‌رسانی تا ۲۲ ماه صفر، ادامه دارد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی تأکید کرد: به دلیل اینکه اربعین در فصل گرما است، کارخانه یخ با ظرفیت تولید ۱۲ تن در روز را در مهران داریم و اقلام تهیه شربت نیز تأمین و بین موکب‌ها، توزیع شده است.

استاد آقا تصریح کرد: طبق آمار رسمی منتشر شده سال گذشته در ایام اربعین ۳.۵ میلیون نفر از مرز‌های زمینی وارد کشور عراق شدند که با احتساب برگشت، جمعیت ۷ میلیون نفری را شاهد بودیم که توانستیم با کمک خادمیاران، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار وعده غذا را آماده‌سازی و میان زائران، توزیع کنیم. 

استقرار ۵۷ موکب در کشور عراق

وی ادامه داد: در کشور عراق نیز از کربلا تا سامرا ۵۷ موکب پذیرایی و اسکان زائران توسط خادمان و خادمیاران بارگاه منور رضوی برپا شده است که خدمات متنوعی را به عاشقان حسینی ارائه می‌دهند.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: برای تأمین آب و یخ در عراق ۲ سال پیش ۱۰ میلیون قوطی آب و ۴۰ هزار قالب یخ و سال گذشته ۸ میلیون قوطی آب خریداری و بین موکب‌های ایرانی و عراقی توزیع شد.

استاد آقا بیان داشت: برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی با همکاری خیران در فاصله اول تا دهم ماه صفر که هنوز موکب‌های عراقی کار خود را آغاز نکرده‌اند، ۳۰۰ هزار ساندویج اشترودل در اطراف حرم مطهر علوی توزیع می‌شود.
 
ارائه خدمات درمانی و دارویی

وی گفت: در حوزه پزشکی در مرز مهران چهار دستگاه اتوبوس بیمارستانی مستقر شده و در عراق نیز گروه‌های پزشکی خادم‌یار در طول مسیر پیاده‌روی مستقر هستند و به ارائه خدمات درمانی و دارویی به زائران می‌پردازند.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با خاطرنشان کرد: خیران و ناذران علاقه‌مند به مشارکت در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی می‌توانند کمک‌های خود را از طریق سامانه پیامکی *۸# در اختیار آستان قدس رضوی قرار دهند تا در موکب‌های داخل و خارج از کشور، صرف خدمت‌رسانی به زائران شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار