مروری بر زندگینامه سردار شهید «محمد ایزانلو»

سردار شهید «محمد ایزانلو» فرزند محمدحسین در سال ۱۳۴۰ در روستای کلاته سهراب از توابع شهرستان بجنورد در خانواده‌ای متدین متولد شد. وی در عملیات والفجر ۲ با حضور در منطقه عملیاتی فکّه با اصابت ترکش خمپاره به شهادت نائل آمد. پیکر پاک شهید پس از تشییع در بجنورد در میان شهدای این شهر به خاک سپرده شد.  
کد خبر: ۶۸۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳ - 17August 2024

مروری بر زندگینامه سردار شهید «محمد ایزانلو»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سردار شهید «محمد ایزانلو» فرزند محمدحسین متولد سال ۱۳۴۰در روستای کلاته سهراب از توابع شهرستان بجنورد در میان خانواده‌ای متدین به دنیا آمد.

دوران ابتدایی را در روستا و دوران راهنمایی را در بجنوردتحصیل نمود. سردار شهید ایزانلو، فردی مؤمن، سخت کوش و دقیق بود. ایام فراغت و بیکاری به امورات دامداری و کشاورزی و اقتصاد خانواده یاری می‌رساند. در تظاهرات و راهپیمایی‌های ضد شاهنشاهی بصورت فعالانه‌ای شرکت می‌جست.

خدمت سربازی را در ۱۹ سالگی در نیروی زمینی ارتش سپر کرد و در حین سربازی ازواج نمود. وی از همان ابتدای تجاوز رژیم بعث به مرزهای غربی میهن اسلامی در مناطق عملیاتی حضور یافت، مدت ۱۸ ماه و ۱۶ روز در منطقه به عنوان تک تیر انداز فعالیت نمود تا اینکه در تاریخ ۲۱ تیرماه ۱۳۶۲ در عملیات والفجر۲ با حضور در منطقه عملیاتی فکّه با اصابت ترکش خمپاره به شهادت نائل آمد. پیکر پاک شهید پس از تشییع در بجنورد در میان شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

بخشی از وصیتنامه سردار شهید ایزانلو؛

بسم الله الرحمن الرحیم

از مومنين مردانی هستندكه به آنچه با خدای خودشان عهد بستند صادقانه عمل كرده و جان خويش را در اين راه از دست دادند و گروهی نيز در انتظار شهادت بسر ميی‌برند، آنگاه كه زمان آزمايش و آنگاه كه زمان تعهد اسلامی فرا ميی‌رسد و آن وقت كه فرمان امام صادر گردد، بجاست كه رزمندگان با ايمان مخلص و جان بر كف ندای حسين (ع) را لبيك گفته و با خدای خويش عهد بندند.

هان، ای زندگان آگاه باشيد كه قافله مرگ همچنان به مقصد و نيتی كه در حركت است و شما نيز به زودی به آن ملحق ميی‌شويد، بيدار باشيد تا جسورانه مرگ را انتخاب كنيد، قبل از آنكه گرفتار آييد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار