مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

شهدای مدافع حرم سفیران گسترش انقلاب اسلامی در عرصه جهانی هستند/ جبهه مقاومت موجب تقویت تمدن اسلامی شد

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: جبهه مقاومت گسترش‌یافته انقلاب اسلامی است چراکه شهدا و رزمندگان مدافع حرم در واقع سفیران گسترش انقلاب اسلامی در عرصه جهانی شدند.
کد خبر: ۶۸۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷ - 15August 2024

شهدای مدافع حرم سفیران گسترش انقلاب اسلامی در عرصه جهانی هستند/ جبهه مقاومت موجب تقویت تمدن اسلامی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، یادواره پاسدار مدافع حرم شهید «علی زاده‌اکبر» و افتتاح یادمان پنج شهید گمنام شهر کوهسرخ با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، مسئولین محلی، خانواده شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و همچنین قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم با گرامیداشت نام و یاد شهیدان دیار ترشیز کهن و منطقه شهیدپرور، رزمنده‌خیز و ایثارگر کوهسرخ اظهار داشت: این ایام مصادف با سالروز بازگشت غرورآفرین و سرافرازانه آزادگان به میهن اسلامی است. آن‌ها که اسیر دست دشمن پلید، ستمگر و ظالم بودند یک بار تا شهادت رفتند اما با بازگشت به وطن، امروز در جای‌جای کشورمان حضور دارند که باید قدر مقاومت و ایثار آن‌ها را بدانیم.

وی افزود: خراسان رضوی بیش از سه هزار و ۴۰۰ صد آزاده دارد. بعضی از اسرا غریبانه در اسارت به شهادت رسیدند که بیش از ۶۰ شهید غریب در اسارت مربوط به استان خراسان رضوی هستند. آن‌ها تحت سخت‌ترین شکنجه‌ها و فجیع ترین قساوت‌ها به شهادت رسیدند. خداوند بر درجاتشان بیفزاید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه شهدای مدافع حرم، گفت: شهیدان مخلص مدافع حرم حق بسیار بزرگی به گردن تک‌تک ملت ایران، امت اسلام و فراتر از آن به گردن بشریت دارند.

این مقام مسئول در ادامه به تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای ستاد کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و مقاومت پرداخت و ادامه داد: ایشان در سخنان خود حرکت نمادین در راستای دفاع از ارزش‌ها و مبانی ارزشمند دینی، نماد تمدنی جهان اسلام، دفع خطر بزرگ جریان‌های تکفیری و دشمن نیابتی و همچنین پایان‌ناپذیر بودن انقلاب اسلامی را از ویژگی‌های شهدای مدافع حرم برشماری کردند.

سردار یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: شهدای مدافع حرم پرچم دفاع از ارزش‌ها را به دوش گرفتند و ترک خانه و کاشانه کردند و با عبور از مرزها خود را به خط مقدم نبرد حق و باطل رساندند و بیش از هزار کیلومتر دورتر از وطن سینه در سینه دشمن گذاشتند.

وی گفت: این شهدای والامقام فراتر از مرزها و محدودیت‌های ذهنی انسان آنجا که ظالمی مشغول ظلم بود برای ادای وظیفه حاضر شدند و عزتمندانه و غیرتمندانه در برابر دشمن ایستادند و جانفشانی کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: شهدای مدافع حرم در خدمت اسلام در جهان اسلام قرار گرفتند. فقط برای خاک ایران نجنگیدند حضورشان یک حضور انقلابی، ارزشی و دینی بود و با عبور از قومیت و مذهب در راستای دفاع از حق و حقیقت و تقویت تمدن اسلامی با دشمن جنگیدند.

این مقام مسئول بیان داشت: دشمنان بین‌المللی و قسم‌خورده اسلام و انقلاب تلاش کرده بودند داعش را به‌عنوان جهادی‌های اسلامی مدل‌سازی کنند البته آن‌ها به هیچ یک از مبانی دین معتقد نبودند چراکه تکفیری بودند. دفع این خطر و شر از سر اسلام و مسلمین جز با نقش‌آفرینی بی‌نظیر مدافعان حرم ممکن نبود این انسان‌های ممهز، مجهز، انقلابی و جهادی از اقصی نقاط جهان اسلام جمع شدند تمرکز پیدا کردند تا ریشه چنین فتنه تکفیری را بخشکانند.

سردار یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه دوران انقلابی‌گری پایان نمی‌پذیرد و ۴۰ سال بعد از انقلاب اسلامی هم انقلابی عمل می‌کنیم، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت گسترش‌یافته انقلاب اسلامی است چراکه شهدا و رزمندگان مدافع حرم در واقع سفیران گسترش انقلاب اسلامی در عرصه جهانی شدند. امروز بحمدالله ضمن اینکه خط بطلانی بر داعش و حکومت خودخواسته تکفیری‌ها کشیده شده، جبهه مقاومت گسترش بی‌نظیری پیدا کرد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان آمریکا مبنی بر اینکه شما که از مظلومین غزه دفاع می‌کنید در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید و عضوی از جبهه دفاع از مظلوم هستید، تاکید کرد: شهدای مدافع حرم عمق استراتژیک انقلاب اسلامی را تا قلب آمریکا گسترش دادند. اگر امروز جوانان آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا به مبانی انقلاب اسلامی توجه داشته و در مقابله با ظلم و  ظالم جسارت و شجاعت پیدا کردند محصول رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان مدافعان حرم است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ابراز داشت: راه عزت، موفقیت، گسترش انقلاب اسلامی، تداوم راه امام راحل و شهیدان و تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی و خونخواهی مهمان شهید اسماعیل هنیه و همه شهدای عزیز از جهاد، آمادگی برای دفاع، تمسک به مبانی دین و ولایت و همچنین ایثار و ازخودگذشتگی می‌گذرد.

این مقام مسئول با اشاره به درپیش بودن اربعین حسینی، گفت: شعار حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفای ایشان در کربلا در پاسخ به دعوت به کنار آمدن با یزید «هیهات من ذله» بود. این شعار امروز هم در برابر یزیدیان زمان شعار انتخابی ما است.

سردار یوسفعلی‌زاده یادآور شد: اگر اربعین حسینی برپا می‌شود یعنی اینکه ای امام آزادگان ما با شما هستیم نه با یزیدیان. ما همسنگر شما و اصحاب و اولاد و خاندان شما هستیم اگرچه در این راه کشته بشویم و یا به اسارت برویم. امان‌نامه ظلم و کفر را دریافت نمی‌کنیم. ما از حق دفاع می‌کنیم. این منطق ادامه دارد و خدا را شکر منطق کارآمدی است و امروز دنیا این منطق را انتخاب کرده است.

وی تصریح کرد: گرامیداشت یاد و نام شهیدان گرامیداشت این راه است. توجه به این آرمان‌ها آمادگی برای طی مسیر و خود را مهیا کردن برای فداکاری است.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها