رئیس ستاد مرکزی اربعین: تاکنون یک و نیم میلیون زائر اربعین از مرزها خارج شده‌اند

میراحمدی با بیان اینکه در سامانه سماح بیش از دو میلیون و ۶۳۰ هزار نفر تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: آخرین آمار ما از خروج زائران ایرانی و غیرایرانی اربعین حسینی بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.
کد خبر: ۶۸۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲ - 15August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره تازه‌ترین آمار تردد‌های زائران از مرز‌های شش‌گانه کشور، اظهار داشت: آخرین آمار ما از خروج زائران ایرانی و غیرایرانی اربعین حسینی بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است. وی با بیان اینکه در سامانه سماح بیش از ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار نفر تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: پارکینگ‌های ما به طور متوسط در مرز‌های شش‌گانه حدود ۵۰ درصد پر شده است و ظرفیت کافی و لازم را تا آخرین روز‌هایی که زائران قصد سفر به کربلا با خودرو‌های شخصی خود را داشته باشند، خواهد داشت و جای نگرانی ندارد. 

رئیس ستاد مرکزی اربعین: تاکنون یک و نیم میلیون زائر اربعین از مرزها خارج شده‌اند

رئیس ستاد مرکزی اربعین در مورد حوادث و موضوع گرمازدگی، گفت: تاکنون ما هیچگونه فوت ناشی از گرمازدگی نه در داخل مرز‌های خودمان و نه در شهر‌های عراق نداشته‌ایم. میر احمدی عنوان کرد: تاکنون پنج نفر فوتی داشته‌ایم که دو نفر در نجف، دو نفر در کربلا و یک نفر در ناصریه بوده‌اند. یکی از فوتی‌ها ناشی از تصادف بوده و مابقی ناشی از مسائل دیگر است.

وی افزود: تعداد گرمازدگان اربعین حدود ۸۷۰ نفر است که حال همه آنها بهبود یافته است و به طور کامل ترخیص شده‌اند.

حمل و نقل زائران اربعین از مرز باشماق تا سلیمانیه رایگان انجام می‌شود

زئیس ستاد مرکزی اربعین درباره مهمترین توافقات با کشور عراق، گفت: در سایه همکاری‌های کاملی که کشور عراق در همه ابعاد با ما داشته است لذا ما قرارگاه‌های مشترک مدیریت اربعین را تشکیل دادیم.

میراحمدی مطرح کرد: وزیر کشور عراق نمایندگان تام الاختیاری را در مرز‌ها مشخص کرده است و این افراد به طور شبانه‌روز در مرز‌ها مستقر هستند تا هرگونه مشکلی پیش آید بلافاصله با گفتگو برطرف شود.

وی اظهار داشت: در سفر دیروز با مسئولین اتحادیه میهنی کردستان عراق هم مذاکراتی را انجام دادیم و قرار شد حمل و نقل زائران اربعین از مرز باشماق تا سلیمانیه به طور رایگان انجام شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در پایان گفت: توصیه‌ام این است که زائران به سبب سهولت از مرز‌های تمرچین، باشماق و خسروی تردد داشته باشند، زیرا دمای مرز‌های تمرچین و باشماق حدود ۲۰ درجه از دیگر مرز‌ها کمتر است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار