در عراق مطرح شد؛

اعلام یک روز به عنوان «روز جهانی قرآن»

در دیدار مسئولین قرآنی عتبات حسینی و عباسی با رئیس مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به نامگذاری روز ۲۷ رجب در تقویم کشور عراق به‌عنوان روز جهانی قرآن، پیشنهاد شد که جمهوری اسلامی ایران هم به این روز بپیوندد.
کد خبر: ۶۸۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹ - 15August 2024
به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید مصطفی حسینی نیشابوری» رئیس مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با مسئولین قرآنی عتبات عالیات حسینی و عباسی، راه‌های توسعه همکاری‌های قرآنی بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
اعلام یک روز به عنوان «روز جهانی قرآن»
منصوری، مدیر امور قرآنی عتبه حسینی با تأکید بر ضرورت تعمیق روابط و مناسبات قرآنی بین دو کشور اظهار داشت: در تقویم کشور عراق، ۲۷ رجب برابر با مبعث حضرت رسول (ص) به‌عنوان روز جهانی قرآن نامگذاری شده است و ما پیشنهاد می‌کنیم جمهوری اسلامی ایران به این روز بپیوندد.
 
وی ادامه داد: با توجه به نقش مهم نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در توسعه فرهنگ قرآنی در عرصه بین‌الملل، علاقه‌مندیم عتبه حسینی در بخش بین‌الملل این نمایشگاه حضور یابد.
 
منصوری افزود: عتبه حسینی علاوه بر فعالیت‌های حفظ و تلاوت قرآن، بر موضوع تبلیغ قرآن کریم هم تأثیرگذاری بسیاری داشته است که از جمله آن می‌توان به کشور‌های اندونزی و ترکیه اشاره کرد.
اعلام یک روز به عنوان «روز جهانی قرآن»
مشتاق، مدیر امور قرآنی عتبه عباسی نیز ضمن تشکر از برگزاری خوب نمایشگاه قرآن کریم به‌خصوص بخش بین‌الملل در سال گذشته، از همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با عتبه عباسی تشکر کرد و پیشنهاداتی برای مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران ارائه داد.
 
در ادامه، طرفین به بیان نظرات خود و ارائه ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، راهکار‌ها و چالش‌های موجود در خصوص تبیین و ترویج معارف قرآن کریم در عرصه بین‌الملل پرداختند.
 
انتهای پیام/ 118
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار