احمد وحیدی:

تسهیل تردد زائران از مرز ریمدان نیازمند توسعه جاده‌ای و ناوگان حمل ونقل است

وزیر کشور اظهار داشت: تسهیل تردد زائران در مرز ریمدان از طریق ایجاد جاده ۲ بانده و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است، تا در سال‌های آینده مسائل و مشکلات زوار اربعین حسینی از پاکستان در شهرستان دشتیاری کمتر شود.
کد خبر: ۶۸۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷ - 15August 2024

 به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «احمد وحیدی»  وزیر کشور عصر پنجشنبه در ادامه سفر به سیستان و بلوچستان و بازید از مرز ریمدان دشتیاری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: توسعه زیرساخت ها، ۲ بانده شدن برخی جاده‌ها و تامین نیازمندی‌های حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان از ضرورت هاست و با اقدامات انجام شده امسال مشکلی در تردد وجود نداشت.

تسهیل تردد زائران از مرز ریمدان نیازمند توسعه جاده‌ای و ناوگان حمل ونقل است

وی با بیان اینکه کار‌های خوبی برای ایجاد زیرساخت‌ها از سوی استانداری سیستان و بلوچستان در مرز‌ها انجام شده است، اظهار کرد: به همین دلیل در سال جاری نسبت به سال‌های قبل وضع بهتری مشاهده می‌شود.

وحیدی با بیان اینکه سال گذشته مشکلات متعددی در زمینه تردد زائران اربعین در این استان وجود داشت، اما تا این لحظه مشکل جدی ایجاد نشده است، افزود: پیش بینی‌های لازم به منظور توسعه زیرساخت‌ها و ۲ بانده شدن برخی جاده‌ها در دستور کار استانداری است.

وزیر کشور اضافه کرد: همچنین با تأمین نیازمندی‌های حمل و نقلی و آماده سازی مجتمع زیارتی در مرز ریمدان از سوی آستان قدس رضوی، مشکلات کاهش یافته و یک مجتمع زیارتی نیز در مرز میرجاوه ایجاد شده است؛ این کار‌ها سبب می‌شود که در سال‌های آینده مشکلات زائران اربعین کاهش یابد.

وحیدی ادامه داد: اربعین مغناطیسی است که هر سال جذب بیشتری دارد و زائران بیشتری خواهند آمد، لذا باید زیرساخت‌هایمان را مطابق با این افزایش سالانه زائران بیشتر تقویت کنیم.

وزیر کشور افزود: مرز ریمدان؛ مرز فعالی با امکانات و زیرساخت‌های خوب است؛ زیرساخت‌هایی که در سال‌های گذشته نبود یا کمتر بود، اما امسال وضعیت مناسبی دارد.

وحیدی تاکید کرد: همه نهاد‌های استان سیستان و بلوچستان از استانداری و فرمانداری گرفته تا سپاه، فراجا و منطقه آزاد و همچنین مردم در این هوای گرم با عشق مشغول به خدمت به زوار اربعین هستند؛ فضای معنوی اخوت و دوستی و اربعینی اینجا حاکم است و ما شکل‌گیری این فضای زیبا را علاوه بر مردم و مسئولان استان، مدیون امام حسین (ع) هستیم که جمله " حب الحسین یجمعنا " را برای ما در این نقطه صفر مرزی معنا بخشیدند.

وی درخصوص سایر مرز‌های اربعینی کشور نیز گفت: همه زیرساخت‌های لازم در مرز‌های ایران آماده تردد زائران اربعین است و با وجود هوای گرم با خدمات مشتاقانه مواکب و مردم، شرایط در مرز‌ها مطلوب گزارش شده است.

وزیر کشور افزود: در ۶ مرزی که ویژه اربعین است تاکنون هیچ مشکلی برای خروج زائران وجود نداشته و تاکنون نزدیک یک میلیون و دویست هزار نفر از زوار از مرز‌های ما بدون مشکل خارج شده‌اند.

وحیدی با بیان اینکه سال به سال وضعیت زیرساخت‌های اربعین در مرز‌ها بهتر می‌شود، گفت: با توسعه و ۲ بانده کردن جاده‌ها و تامین زیرساخت‌های حمل و نقل، شرایط تردد در سال‌های آینده بهتر از این نیز خواهد بود.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار