حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

زمین و زمان تنبیه صهیونیست‌ها را ایران تعیین می‌کند

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه زمین و زمان تنبیه صهیونیست‌ها را ایران تعیین می‌کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران به گواهی تاریخ نشان داده که هیچ کدام از تحرکات ایذایی رژیم صهیونیستی را بی‌پاسخ نگذاشته است.
کد خبر: ۶۸۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶ - 16August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «محمدحسن ابوترابی فرد» خطیب نماز جمعه این هفته تهران به معرفی کابینه پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور به مجلس اشاره و بر انتخاب مدیران در تراز انقلاب اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: توزیع مناسب قدرت نکته مهمی است که یکی از راه‌های آن، افزایش اختیارات به استانداران عالم، مقتدر، فداکار، پرانگیزه و متعهد است. باید استاندارانی در تراز انقلاب اسلامی باشند، انتخاب آن‌ها نباید با با نگاه گرایش‌های سیاسی باشد. 

زمین و زمان تنبیه صهیونیست‌ها را ایران تعیین می‌کند

ابوترابی‌فرد همچنین نسبت به فعالیت نهادهای موازی و صرف بودجه برای این نهادها انتقاد کرد و گفت: چقدر نهادهایی داریم که وظایف موازی انجام می‌دهند، چرا این نهادها حذف نمی‌شوند؟ چرا اصلاح نمی‌شود؟ این بار سنگین هزینه‌های جاری کشور پایه تورم و بار سنگینی بر شانه‌های ملت ایران است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین اقدام به‌منظور تحول در نظام اداری و ارتقای کارایی نظام و اجرای سیاست‌های کلی، انتخاب مدیران ارشد و میانی که از بن‌دندان به تحول باور داشته باشند است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: مدیران دارای انگیزه و اراده راسخ، دانش، تجربه، سلامت، دیانت و امانت، با استفاده از مجامع علمی و دانشگاهی، صاحب‌نظران فهیم و دلسوز، نقشه دلخواه خود را تعیین کرده و با زمانبندی دقیق و حمایت قوای سه‌گانه و ملت عزیز در این راه افتخارآفرین گام بردارند. امیدوارم که در این مسیر گام‌های اصولی برداشته شود.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: یک مدیر باید پیوسته به این مهم فکر کند چه هزینه‌ها و چه کارهای غیر ضروری است و باید حذف شود، این باید مطالبه رئیس‌جمهور از مدیران ارشد کشور باشد.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت رژیم صهیونیستی اشاره و تأکید کرد: صهیونیست‌ها بارها در رویارویی با طرح‌های راهبردی، هوشمندانه و پیچیده جمهوری اسلامی ایران، شکست‌خورده‌اند و نقشه‌های آنان برای تغییر معادلات منطقه ناکام مانده است.

وی اضافه کرد: ایران به گواهی تاریخ نشان داده است با تحمیل شرایط امنیتی سخت به تل‌آویو، هیچ تحرک ایذایی آنها را بی‌پاسخ نگذاشته است؛ وعده مجازات سخت از زبان رهبر معظم انقلاب، یادآور وعده صادقی است که چند ماه پیش صهیونیست‌ها به التماس وادار کرد که با وساطت کشورهایی این پیام را به تهران منتقل کنند که انتقام ایران سخت نباشد.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: تل‌آویو بهتر می‌داند از وقوع انتقام سخت ناگزیر است، اما زمین و زمان این تنبیه پشیمان‌کننده را تهران تعیین می‌کند.

ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنانش به معرفی کابینه پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور به مجلس اشاره و تأکید کرد: رئیس‌جمهور محترم فهرست پیشنهادی دولت چهاردهم را یکشنبه ۲۱ مرداد به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که نمایندگان محترم با الهام از ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و رهنمود‌های رهبری معظم در چهارچوب وظایف قانونی خویش از ظرفیت نهاد قانون‌گذار برای شکل‌گیری استقرار دولتی کارآمد، پرانگیزه، عالم و متعهد به ارزش‌های اسلام و انقلاب استفاده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دولت محصول کار مشترک مجلس و رئیس‌جمهور است، اظهار کرد: پرهیز از شتاب‌زدگی و رفتار‌ها و سخنان هیجانی، مذاکره و گفتگو و تصمیم‌سازی بر اساس منافع ملی و مصالح عالیه نظام و اهتمام جدی به ارتقای سطح تعامل و هماهنگی مجلس و دولت، ستون‌های مجلس در تراز را استحکام می‌بخشد و ما نیازمند چنین مجلس مقتدر و هوشمندی هستیم.

امام‌جمعه موقت تهران تأکید کرد: دستگاه تقنینی کشور در جایگاه شاقول و فانوس برای نقشه راه دستگاه اجرایی کشور قرار خواهد گرفت. وی اضافه کرد: جریانات سیاسی، صاحب‌نظران و اصحاب رسانه با احترام به نگاه رئیس‌جمهور محترم در تشکیل دولت وفاق ملی، با پرهیز از هرگونه سخن مخرب با نقد منصفانه خود و با ادبیاتی سازنده دولت را در انجام شایسته رسالت سنگینی که بر عهده دارد، یاری کنند.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران ادامه داد: بدون تردید، گام برداشتن در راه سخت و دشوار اصلاح شاخص‌های کلان اقتصادی و عبور از چالش‌های موجود، دستاورد وفاق و اجماع خبرگان سیاسی و اقتصادی و عزم و اراده استوار دولت و مجلس بر اجرایی و عملیاتی‌کردن سیاست‌های کلی نظام به‌عنوان میثاق ملی است، این مهم باید در صدر وظایف قوا قرار گیرد.

ابوترابی‌فرد همچنین افزود: تحقیق این مهم که رئیس‌جمهور بار‌ها بر آن تأکید کرده‌اند، مرهون تغییر نگاه مدیران ارشد و میانی و برنامه جامع ناظر به اصولی است که رئیس‌جمهور محترم بار‌ها گفته است که باید سیاست‌های کلی در دستور کار همه مدیران قرار گیرد، اما با این اراده، این مهم محقق نمی‌شود. در کنار این خواستن، نیازمند ظرفیت‌هایی هستیم که باید به آن توجه کرد.

وی در ادامه به ظرفیت‌های موردنیاز برای تحقق اهداف سیاست‌های کلی اشاره کرد و گفت: اصلاح نظام اداری از مهم‌ترین اصولی است که باید به آن پرداخت. خوشبختانه کاندیدا‌های محترم ریاست‌جمهوری در مباحث کارشناسی خود بر آن تأکید داشتند.

امام‌جمعه موقت تهران، ضعف و ناتوانی نظام اداری در اجرای سیاست‌های کلی و اهداف برنامه توسعه کشور از اساسی‌ترین موانع در اجرایی کردن این سیاست‌ها دانست و اظهار کرد: چشم‌انداز تبیین می‌شود و رهبر انقلاب آن را ابلاغ می‌کنند و سیاست‌ها تصویب می‌شود و برنامه می‌نویسیم و رئیس‌جمهور محترم از عزم و اراده سیاسی برای تحقق این مهم سخن می‌گوید، اما ماشینی که باید ما را به مقصد برساند نظام اداری است؛ این نظام پرهزینه و ناکارآمد است و از توانایی لازم برای اجرای سیاست‌های کلی برخوردار نیست.

ابوترابی فرد با تأکید بر اینکه نظام استخدام و پرداخت متناسب با وظایف حاکمیتی و دولت در تراز انقلاب اسلامی نیست، گفت: منابعی که مصرف می‌شود عموماً با نتایج سازگاری ندارد، هزینه می‌شود، اما نتیجه مطلوب به دست نمی‌آید. وی ادامه داد: به دلیل فقدان مکتب فکری منسجم و مبتنی بر اجماع نظر کلان نخبگان، سیاست‌های کلی و برنامه‌های اصلاح نظام اداری به نتیجه مطلوب نرسیده است.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما نیازمند نظام اداری عدالت‌محور، چابک و متناسب با وظایف حاکمیتی روزآمد، نواندیش، دانش‌بنیان، کل‌نگر و هوشمند که نماد شایسته‌سالاری است، هستیم، گفت: باید طوری باشد که مردم وقتی به اداره‌ای مراجعه می‌کنند، از انضباط و شایسته‌سالاری آن لذت ببرند، این زمینه‌ساز افزایش اعتماد عمومی و رضایتمندی مردم می‌شود؛ این مهم‌ترین پیش‌نیاز برای اجرای سیاست‌های کلی و برنامه‌های توسعه است. امیدوارم دولت و مجلس محترم بر این مهم متمرکز شوند.

ابوترابی فرد همچنین در بخش دیگری از سخنانش به مدال‌آوری ورزشکاران ایرانی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس اشاره کرد و گفت: کاروان ایران با حضور ۴۰ ورزشکار و کسب ۱۲ مدال در جایگاه نخست کشور‌ها از جهت نسبت تعداد مدال به تعداد ورزشکار قرار گرفت، با این نسبت رتبه نخست در بین همه کشورها، مدال‌آوران کشور در جهان اسلام، حوزه جنوب غربی آسیا و شمال آفریقا درخشیدند و ایران بالاتر از کشور‌هایی مانند آرژانتین، سوئیس، بلژیک، ترکیه و پرتغال قرار گرفت.

وی ادامه داد: هرچند مدال‌های رنگارنگ ایران در این مسابقات دستاورد برنامه‌ریزی و مدیریت تحسین‌برانگیز فدراسیون‌های کشتی و تکواندو و مربیان عالم پرانگیزه آنها است، اما ورزشکاران بلندپروازان ایران در رشته‌هایی مانند سنگ‌نوردی، شمشیربازی و ژیمناستیک نیز به جایگاهی فاخر دست یافتند و منزلت ایران را برای دستیابی به مدال بالاتر به نمایش گذاشتند.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه درخشش بانوان ورزشکار ایرانی و راهیابی نخستین بانوی میهن به فینال این رقابت‌ها برگ زرینی به دفتر افتخارات دختران این سرزمین افزود، گفت: اینان پیوند جوانان پرانگیزه ایرانی را با ارزش‌های والای اسلامی و ایرانی در معرض نگاه جهانیان قرار دادند.

ابوترابی فرد اضافه کرد: بانوان ورزشکار ایرانی در المپیک، نمادی از توانایی‌ها در حوزه‌های ورزشی و اعتقادی و اخلاقی بودند و این در برابر نگاهی است که دنیا با این ارزش‌ها فاصله دارد.

وی ضمن تقدیر از تمامی مدیران و دست‌اندرکاران المپیک و تأکید بر توجه به جایگاه ویژه ورزش قهرمانی، گفت: اینان در خلق امید و نشاط و افزایش سرمایه اجتماعی و تحکیم همبستگی ملی و ارتقای جایگاه ایران در جامعه جهانی تلاش کردند که از دولت چهاردهم و شخصِ رئیس‌جمهور انتظار می‌رود با سرمایه‌گذاری و حمایت و پشتیبانی لازم از تمام ظرفیت کشور برای قرارگرفتن ایران در جایگاه یکی از ۱۰ کشور نخست المپیک ۲۰۲۸ استفاده کند.

امام جمعه موقت تهران به سالروز آزادی اسرا در در روز ۲۶ مرداد ماه، اشاره کرد و گفت: این روزی که به نام زیبای، الهام‌بخش و افتخارآفرین آزادگان مزین است، به راستی روز آزادگی و سرافرازی است.

وی ادامه داد: این روز، روز بزرگی برای ملت بزرگ ایران و فرزندان سلحشور آن است که از ۶ ماه تا ۱۰ سال در سلول‌ها و اردوگاه‌ها و آسایشگاه‌های پرشکنجه نیرو‌های بعثی صدام از همه ارزش‌ها و کمالات و سجایای اسلامی و انقلابی دفاع کردند و این ارزش‌ها را در برابر جامعه بشری عینیت بخشیدند و با ورود پیروزمندانه خود به ایران اسلامی زیباترین صحنه نشاط و سرور و افتخار را خلق کردند.

خطیب نماز جمعه تهران، گفت: اگر بگوییم روز‌های ورود آزادگان به کشور پرافتخار پرشورترین و امیدآفرین‌ترین روز‌های تاریخ انقلاب است، سخن گزافی نگفته‌ایم.

ابوترابی فرد اضافه کرد: بحث اسارت در دستان دژخیمی که دستان ناپاک او به خون هزاران برادر و خواهر عراقی آلوده است، کردستان عراق را بمباران شیمیایی کرده و جنایات او روی جنایت کاران تاریخ را سفید کرده بسیار مقوله مهمی است.

وی همچنین اظهار کرد: در آن روز‌ها دشمن از تمام ظرفیتش استفاده می‌کرد تا اسرای عزیز ما را در برابر تریبون‌های خود حاضر کند. اولاً دفاع مقدس را محکوم کند و ثانیاً ایران را آغازکننده جنگ معرفی کنند، ثالثاً از حضور خویش در میدان نبرد اظهار پشیمانی کند.

 امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: دشمن از همه ابزار ممکن و روش‌های روانی برای رسیدن به این هدف نامشروع و شیطانی استفاده کرد، اما در مقابل حادثه‌ای رخ داد که نیرو‌های عراقی و نمایندگان صلیب سرخ جهانی را در حیرت فرو برد؛ آزادگان به یک جمع متشکل و منسجم و هماهنگ مبدل شدند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه آزادگان بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی وفادار ماندند و اصول را تکرار کردند و در اسارتگاه در بالاترین سطح ممکن پای فشردند و به عنوان ستون کلیدی جنگ و پشتوانه قدرتمند سلحشوران دفاع مقدس در سنگر اسارت مقاوم ایستادند، گفت: اسرا پیوند ناگسستنی خود را با اسلام و ملت فلسطین برای رویارویی با رژیم صهیونیستی و پاکسازی سرزمین‌های اشغال شده، اعلام کردند.

 وی تصریح کرد: اسارت هم فرصت بود و هم تهدید. زندگی دنیا هم اینگونه است، مقام و ثروت ههم فرصت و هم تهدید است، اسرای ما از تمام ظرفیت خود برای استفاده شایسته از فرصت اسارت و تبدیل تهدید‌ها به فرصت استفاده کردند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: در آن دوران، در اردوگاه‌های ایرانی در عراق نه افسردگی مشاهده می‌کنید و نه ناهنجاری‌های اخلاقی می‌بینید و نه یأس و ناامیدی حاکم است، بلکه دنیایی از شور و نشاط و امید و حرکت است.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: آزادگان در اسارت از تمامی دقایق و لحظات استفاده می‌کردند. در اسارت یک دولت مخفی با مدیریت و رهبری سید آزادگان و با راهبرد حفظ سلامت آزادگان شکل می‌گیرد، آزاده باید در سلامت زندگی کند. آزداگان باید سلامت روحی و ایمان و عقیده و باور‌های انقلابی و ارزشی و جسمی داشته باشند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار