کاخ سفید: ادامه مذاکرات آتش‌‌بس هفته آینده در قاهره انجام می‌شود

سه کشور قطر، آمریکا و مصر به عنوان میانجی‌گران مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه، مذاکرات دوحه را جدی و سازنده توصیف کردند و از دیدار مقامات ارشد این سه کشور قبل از پایان هفته آینده خبر دادند.
کد خبر: ۶۸۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰ - 16August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، سه کشور قطر، آمریکا و مصر که به عنوان میانجی برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه تلاش می‌کنند، پس از پایان روز دوم مذاکرات در دوحه بیانیه مشترکی صادر کردند.

کاخ سفید: ادامه مذاکرات آتش‌‌بس هفته آینده در قاهره انجام می‌شود

در این بیانیه آمده است: مذاکراتی که در دوحه انجام شد جدی و سازنده بود و در فضای مثبتی انجام شد. میانجی‌ها در روز‌های آینده بر روی جزئیات اجرای پیشنهاد آتش‌بس در غزه به کار خود ادامه خواهند داد.

این سه کشور افزودند: تیم‌های فنی به کار بر روی جزئیات اجرایی از جمله موارد بشردوستانه، اسیران و بازداشت شدگان ادامه خواهند داد و مقامات ارشد ما قبل از پایان هفته آینده در قاهره دیدار خواهند کرد تا به توافق برسند.

این بیانیه می‌افزاید: واشنگتن با حمایت قطر و مصر پیشنهادی ارائه کرد که شکاف‌ها را کاهش می‌دهد و با سندی که بایدن ۳۱ مه ۲۰۲۴ درباره آتش‌بس ارائه کرده و قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت همخوانی دارد. پیشنهاد آمریکا بر اساس نقاط توافقی است که هفته گذشته به دست آمد و شکاف‌های باقی مانده را پر می‌کند.

سه کشور مذکور همچنین مدعی شدند که راه برای توافق، نجات جان انسان‌ها، امداد رسانی به غزه و آرام کردن تنش‌های منطقه‌ای هموار شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها