اربعین هویت‌ساز

کمک‌های مومنانه، بسیج سازندگی، اقدامات جهادی، راهپیمایی اربعین، راهیان نور، کنگره‌های شهدا، مراسم‌های ملی و مذهبی و حفظ حضور مردم در صحنه از حرکت‌های هویت‌سازی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارند.
کد خبر: ۶۸۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵ - 17August 2024

اربعین هویت‌سازگروه استان‌های دفاع‌پرس‌- حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «موسی سلیمانی» جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع)؛ مقام معظم رهبری، بارها در فرمایشات خود بر حرکت‌های هویت‌ساز تاکید کردند.

از نگاه معظم‌له «مسلمانی ما، عمق تاریخی ما، و انقلابی بودن ما سه عنصر اصلی است که هویّت ملّت ما را تشکیل می‌دهد». 

این هویت نیاز به رسیدگی و نگهداری دارد. از جمله مواردی که می‌تواند عناصر هویت ایران اسلامی را حفظ کند و رشد دهد، حرکت‌های جمعی هویت‌ساز است.

کمک‌های مومنانه، بسیج سازندگی، اقدامات جهادی، راهپیمایی اربعین، راهیان نور، کنگره‌های شهدا، مراسم‌های ملی و مذهبی و حفظ حضور مردم در صحنه از حرکت‌های هویت‌ساز است.

«انواع توطئه‌ها و ترفند‌ها را در این سی و چند سال از آنان دیده‌ایم. چیزی که مکر آنان را نقش بر آب کرده است، در اصل دو عامل اساسی است ایستادگی بر سر اصول اسلامی و حضور مردم در صحنه. این دو عامل در همه جا کلید فتح و فرج است. عامل اوّل به وسیله‌ی ایمان صادقانه به وعده‌ی الهی، و عامل دوم به برکت تلاش مخلصانه و تبیین صادقانه تضمین می‌شود.

انقلاب اسلامی فقط با حضور مردم پیش رفت. انقلاب ایران با توپ و تفنگ و کودتا و نیروی نظامی که پیش نرفت، فقط با حضور مردم پیش رفت؛ حضور بدن‌های مردم، جسم‌های مردم. دل‌ها خوبند، دل‌ها موثرند، اما دل‌ها وقتی در خانه‌ها بتپند و بیرون نیایند، هیچ اثری نمی‌گذارند. رژیم پادشاهی، با آن سابقه، با آن حمایتی که آمریکا از او می‌کرد و دیگران میکردند به‌وسیله‌ی مردم شکست خورد.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار